facelift 1997 dashboard
facelift 1997 dashboard
hey iedereen , even een kort vraagje, past het dashboard uit een 1997 318is sedan in mijn 1992 318is coupe?
het gaat dan om een zwart dashboard met airbag boven het dashboard kastje. ( airbags sluit ik niet aan dus daar gaat het hier niet om)
maar past dit gewoon gelijk in mn auto?
het gaat dan om een zwart dashboard met airbag boven het dashboard kastje. ( airbags sluit ik niet aan dus daar gaat het hier niet om)
maar past dit gewoon gelijk in mn auto?
Re: facelift 1997 dashboard
Past gewoon. Verder is er geen facelift dashboard geweest. De passagiers airbag was al ruim voor de facelift te krijgen.
Er zijn wel aanpassingen geweest (in materiaal) maar die staan los van de facelift. Dashboardkastje is ook gewijzigd, maar ook ruim voor de facelift.
Er zijn wel aanpassingen geweest (in materiaal) maar die staan los van de facelift. Dashboardkastje is ook gewijzigd, maar ook ruim voor de facelift.
Mr. OEM
wat ik dus bedoel,
ik heb een zwart/grijs dashboard met boven het dashboardkastje zon rand in het dashboard voor spulletjes(totaal nutteloos)
en ik kan voor weinig geld een sedan zwart/hout dashboard krijgen, net als in jou 328 cabri zit( helemaal glad aan de rechterkant boven het kastje)
maar dit past dus gewoon? en verder is er ook geen verschil tussen sedan of coupe?
EDIT: dit is mijn bedoeling:
http://www.jaroslavklima.com/blog/2009/ ... rofit.html
ik heb een zwart/grijs dashboard met boven het dashboardkastje zon rand in het dashboard voor spulletjes(totaal nutteloos)
en ik kan voor weinig geld een sedan zwart/hout dashboard krijgen, net als in jou 328 cabri zit( helemaal glad aan de rechterkant boven het kastje)
maar dit past dus gewoon? en verder is er ook geen verschil tussen sedan of coupe?
EDIT: dit is mijn bedoeling:
http://www.jaroslavklima.com/blog/2009/ ... rofit.html
Zo dat is me een boel werk zeg.
- Spoiler: Laat zien
ja een nieuwe radio en gelijk een 2e rca kabel naar achteren trekken. en mischien mn voedingskabel van mn versterker beter wegwerken.. verder vrij weinig eigenlijk. maarja als ik het zo zie valt het wel mee.. de onderste helft van het dashboard is er in 5 min vanaf, het hele middelste deel is in een kwartiertje eruit.. dashboard kastje duurt ook maar 5 min..
maar het moet dus gewoon passen? dan komt het wel goed
maar het moet dus gewoon passen? dan komt het wel goed
Ik snap precies wat je bedoelt en dat verandert niks aan mijn antwoord.d3v1l schreef:wat ik dus bedoel,..
Ik geef in de eerste zin aan dat het gaat passen. Plus nog wat extra info.
Mr. OEM
ok in ieder geval bedankt, en ik zal wel een mooie voor en na foto posten zodra het nieuwe dash erin zit. iedereen bedankt! 
-
bmw-jeroen
Van een sedan en coupe zijn totaal verschillend en gaan dus niet passen.
Extra info:bmw-jeroen schreef:Van een sedan en coupe zijn totaal verschillend en gaan dus niet passen.
Coupe / Cabrio zijn gelijk en,
Compact / Sedan / Touring zijn gelijk.
Mr. OEM
Volgens mij heeft een compact toch een afwijkend dashboard.Compact / Sedan / Touring zijn gelijk.
Deze is namelijk hoofdzakelijk geïnspireerd op het dashboard wat de E30 al had, en heeft andere openingen voor de ventilatieroosters e.d.
-
bmw-jeroen
Klopt, compact is helemaal anders.
haha ja natuurlijk. Ik was echt even aan het slapen. Al moet het dashboard wel passen, want de carrosserie is vanaf de motorkap tot aan de B stijl gelijk aan de Sedan/Touring.NielsE36 schreef:Volgens mij heeft een compact toch een afwijkend dashboard.Compact / Sedan / Touring zijn gelijk.
Deze is namelijk hoofdzakelijk geïnspireerd op het dashboard wat de E30 al had, en heeft andere openingen voor de ventilatieroosters e.d.
Mr. OEM
ok nou snap ik t nmiet meer, eerst past het wel, en nu ineens niet? iig krijg ik het dashboard deze week binnen dus hopelijk past het wel gewoon...
Ok nog 1x.
Het dashboard van de Touring/Sedan en die van de Coupe/Cabrio zijn verschillend. De coupe en cabrio hebben een langere motorkap, voorste zijpanelen, etc. Daarom zit de voorkant van de deur ook verder naa achteren. Omdat de stoel, stuur pook en alles verder wel op dezelfde plaats zitten, betekent automatisch dat het dashboard van de sedan/touring langer moet zijn. Daar de rand van het raam immers verder weg.
Die van de Compact is gemaakt van de E30 partsbin onderdelen. Al past die wel in een sedan en touring.
Het dashboard van de Touring/Sedan en die van de Coupe/Cabrio zijn verschillend. De coupe en cabrio hebben een langere motorkap, voorste zijpanelen, etc. Daarom zit de voorkant van de deur ook verder naa achteren. Omdat de stoel, stuur pook en alles verder wel op dezelfde plaats zitten, betekent automatisch dat het dashboard van de sedan/touring langer moet zijn. Daar de rand van het raam immers verder weg.
Die van de Compact is gemaakt van de E30 partsbin onderdelen. Al past die wel in een sedan en touring.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 jun 2010, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Mr. OEM