nadelen van e39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BMWstefan

nadelen van e39

Bericht door BMWstefan » 13 mei 2010, 18:01

hallo,

ik ben stefan en ik heb mij hier niet voorgesteld maar op de e36 forum ben ik nog wel is te vinden en daar heb ik mij voorgesteld

Maar ik ben opzoek naar een grote bmw station liefst 2,5 liter en die zijn er niet in e36 op benzine
En nu was ik dus zoeken op MP bij stations en ik vind een e39 station wel geil!!
alleen nu heb ik een paar vrage.
* is de onkoste van een e39 veel hoger (de onderdelen) dan een e36?
* zijn er bepaalde punten bij e39 waar je op moet letten zoals bij e36 de achter ophanging die scheuren nog wel is ?
* is er veel aftermarket te krijgen zoals (subtielen) body kits dus niet die japanse dingen waar als je iemand aanrijd dat je hem tussen je luchthappers moet zoeken ?

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kan geven en dat ik snel hier op de forum kan zitte praten over mijn e39 :love:

smiegt

Re: nadelen van e39

Bericht door smiegt » 17 mei 2010, 15:46

Hi Stefan,

Ik heb ook sinds enkele maanden een BMW E39 (528i) aangeschaft.
Ikzelf had eerst gekeken naar een 3-serie coupé o.i.d. enkel had ik meer de behoefte aan de luxe van een E39.

Ik heb een aantal dingen tot nu toe opgemerkt waar je rekening mee moet houden bij aanschaf :

- Elektrisch zonnescherm (mits aanwezig) , het motortje brand vaak door. Kosten : 110€ ex
- Druk op koelslangen , auto ALTIJD koud bekijken en starten , controleren of de slangen niet bol staan of heel hard zijn.
- Olie dop er af draaien tijdens het lopen en je hand er op leggen , er mogen een paar kleine spettertjes uit komen maar hij mag niet blazen uit het gat.

Bovenstaande 2 opties zijn overigens bij alle BMW's van toepassing (volgens mij alle auto's).

- plastic behuizing van de bestuurders en passagiersstoel (bediening van de stoel, zowel handmatig al elektrisch) wil nog wel eens scheuren en/of breken.
- Thermostaat behuizing , wil nog wel eens scheuren. Ga met 2 man en laat iemand veel gas geven (5000 toeren) en na het loslaten van het gas mag je dan geen gepruttel of gesis horen rond de behuizing.
- Expansievat wil nog wel eens scheuren aan de onderkant

Dat zijn zo'n beetje de punten die ik tegen gekomen ben tot nu toe.

De kosten van reparaties of onderdelen van een E39 vind ik wel meevallen, ik laat alles bij de BMW dealer doen omdat ik geen andere prutser meer vertrouw met mijn auto, ik ben heel veel geld aan manuren kwijt maar als je dit bij een universeel dealer laat doen valt dat reuze mee!

Ik heb geen idee of er veel aftermarket spul is voor die wagens, ik zie genoeg E39's rondrijden alsof ze zo uit een pak cornflakes zijn komen vallen dus ik ga er van uit van wel. Ik vind de wagens standaard al mooi en het enige dat ik nog wil doen zijn angel eye's en xenon.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groeten,

Bram

BMWstefan

Bericht door BMWstefan » 17 mei 2010, 20:26

dankje wel bram voor de info.

Maar ik ben bang dat ik gewoon lkker e36 blijf rijden dit omdat het iets goedkooper is en ik nog iets te jong ben voor een dikke 5 serie 6-cil (| krijg hem nergens verzekert als 19 jarige jongetje haha krijg hem wel verzekert alleen dan kost het me wel de hoofdprijs

Dus over een paar jaar dan komt er wel een 5 serie :D :amen:

smiegt

Bericht door smiegt » 18 mei 2010, 08:19

Ik heb toen ik 19 was ook gekeken naar een 5-Serie , als student was dit te duur voor mij dus heb ik toen gekozen voor een E30 cabrio.

Het verzeker van een 5-Serie viel mij reuze mee (ik zou geloof ik 55 euro per maand gaan betalen). Je moet alleen even goed navragen hoe het zit met de vermogens die de verzekeringsmaatschappij toestaat. Toen ik deze gekocht had (528, dus 200 PK) belde ik om hem te verzekeren, ik kreeg hem eigenlijk niet verzekerd bij mijn maatschappij maar na een hoop loze dreigementen (weghalen alle auto's uit de verzekering) werd hij toch verzekerd.

Ik zou als ik jou was eens even bellen met deze gasten : http://www.gio.eu/ die doen een vrijblijvend aanbod geselecteerd uit een 50-tal verzekeraars. Bij mij zou Nationale Nederlanden de goedkoopste geweest zijn.

Als je eenmaal overstapt , of maar zelfs een ritje maakt in een E39 ben je verkocht. De BMW E36 van een maat van me rij ik nu niet graag meer in ;)!

Groeten,

Bram

BMWstefan

Bericht door BMWstefan » 20 mei 2010, 18:52

Bram,

ik heb er nog ff over nagedacht maar word nu nog eerst een e36 touring mis als ik groot ben een e39 :+
en dan gelijk goed zoals jij met een 528 :amen:

midjaim

Bericht door midjaim » 20 mei 2010, 19:16

Grootste nadeel is toch wel dat het zo verdomd verslavend is om in te rijden...
Laatst gewijzigd door midjaim op 21 mei 2010, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

smiegt

Bericht door smiegt » 20 mei 2010, 21:53

Hey Stefan,

Als je dan gaat kijken naar een touring kan je naar mijn idee net zo goed gaan kijken voor een E39!

Als je een Touring koopt zit je al aan het gewicht van een E39 (dus wegenbelasting)... Bovendien waren de tourings nieuw een stuk duurder als de sedans en dan zit je qua verzekering misschien 8-15 euro ofzo van een E39 verwijderd volgens mij.

Het kan overigens nog beter hoor! Ik heb toen ik op zoek was naar deze ook eventjes een paar 540's aan gedaan, het enige nadeel daarvan is dat je de benzine meter ziet bewegen terwijl je rijd! En dat is dan ook meteen de enige reden dat ik die niet gekocht heb, wat een raket op wielen!

Ik kan je wel melden dat het verbruik van zo'n 528 mij een beetje ontstemt, ik krijg hem echt niet zuiniger als 1 op 7 woon - werk (dorp -> provinciale weg -> stad). en 1 op 10 snel weg. Ik heb zelf ook gekeken naar E36 , alleen miste ik daar echt wel een aantal details (zoals automaat pook die er uit ziet als een kermis simulator) waardoor ik echt voor een E39 heb wou gaan. Je zou eens kunnen kijken want een 520i heeft ook al lekkere power, is niet zo zwaar en goedkoper in verzekering. Ik denk dat het je maandelijks misschien een 10-tje zal schelen. De keuze is aan jou natuurlijk, maar mijn advies : E39 :amen:

BMWMaX

Bericht door BMWMaX » 22 mei 2010, 14:01

Een voorbeeld als aanvulling:

Mijn E36 320iA was 1325kg en mijn huidige E39 520iA 1415kg. In verzekering ben ik ook goedkoper gegaan t.o.v de 320iA.

xandyx

Bericht door xandyx » 22 mei 2010, 18:34

smiegt schreef: Ik heb toen ik op zoek was naar deze ook eventjes een paar 540's aan gedaan, het enige nadeel daarvan is dat je de benzine meter ziet bewegen terwijl je rijd! En dat is dan ook meteen de enige reden dat ik die niet gekocht heb, wat een raket op wielen!
Ik heb een 540i e39 (automaat) en zo onzuinig rijd deze helemaal niet hoor. Alleen als je het gaspedaal intrapt dan gaat ie zuipen, maar dat is logisch met een v8 4,3 liter motor.. Als ik rustig rij haal ik 1:10 wel, ok niet zuinig maar daar koop je zon auto ook niet voor.

Nu er LPG is ingebouwd haal ik dagelijks 1:7,5 op lpg dus daar kan je ook niks van zeggen met 60cent per liter ;) .

BMWstefan

Bericht door BMWstefan » 23 mei 2010, 11:12

valt eigenlijk wel allemaal mee mmaar nu heb ik al een e36 touring gekocht want ben bij 2 5 touring gaan kijken een 520 en een 525 maar die in mijn prijsklasse valen hebben dan rond 3 ton gelopen.
die e36 is een 318i met 190*** op de teller en kei hard en rijd ook lekker.
Maar nu ga ik ook een tijd doorsparen voor hopelijk een nieuwere 5 serie maar dan praat ik over een paar jaar haha

Maar nog bedankt voor ieder zijn info en hulp :amen:

BMWMaX

Bericht door BMWMaX » 28 mei 2010, 15:56

Ik weet niet wat de prijsklasse is maar of je nu een wagen met 200000km koopt of eentje met 280000km, de aanschafprijf scheelt niet zoveel hoor.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”