teller unit

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
mistermiyaki

teller unit

Bericht door mistermiyaki » 20 mei 2010, 20:54

hallo allemaal
nou ik heb weer wat... ik moest mijn teller unit uitbouwen,toen ik hier mee bezig was heb ik waarschijnlijk ergens sluiting gemaakt.
want na het terug bouwen doen mijn tellers het niet meer,en hoor ik een constante pieptoon bij het omdraaien van de sleutel.
ik heb al gezocht naar een kapotte zekering maar die kon ik niet vinden.
wie weet raad.

W&M

Re: teller unit

Bericht door W&M » 20 mei 2010, 21:01

hmm, vreemd heb je al wat draden gecontroleerd dat die elkaar niet raken?

mistermiyaki

Bericht door mistermiyaki » 20 mei 2010, 21:13

ja ik ben bang dat ik sluiting heb gemaakt met het uitbouwen en de unit nu kapot is

smiegt

Bericht door smiegt » 20 mei 2010, 21:56

Ik heb pas mijn teller unit van een E39 uitgebouwd , ik heb echter nog nooit aan een E36 teller unit gezeten.

Als deze hetzelfde zijn kan je onmogelijk sluiting maken, en gok ik dat je waarschijnlijk het (kwalitatief uitermate teleurstellende) bevestigingssysteem van de stekkers niet helemaal hebt begrepen (net als ik overigens). Mijn gok zou zijn, dat je 1 van deze stekkers (of allemaal) niet goed geplaatst hebt waardoor er dus slecht of geen contact is.

Bij mijn E39 was waren het haakse stekkers met een soort hendel er aan, deze moest je helemaal terugduwen tot een 'klik' en dan in de connector steken , met een flink duw kwam dan de hendel naarvoren, hendel aanduwen en klaar is kees.

mistermiyaki

Bericht door mistermiyaki » 20 mei 2010, 22:13

ik zou bijna zeggen de stekkers zijn idiotproof ze passen maar op 1 plaats in de achterkant ,maar ged ik ga morgen ochtend nog wel even kijken,hopelijk heb jij gelijk.

mistermiyaki

Bericht door mistermiyaki » 21 mei 2010, 08:56

oke even feedback
vanmorgen de unit weer uitgebouwd,de stekkers konden het probleem niet zijn het paste maar op 1 manier in elkaar.
ik heb de hele unit uit elkaar gehaald,en eens onder de loep gelegd. daar zag ik op de print een brandvlekje.
toen met een scherp puntje langs het verbrande lijntje gekrast tot ik een koperen lijntje zag en daar een draadbrugje op gesoldeerd.
alles weer in elkaar gezet,en YES alles werkt weer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”