BMW 318is fluit ontzettend
BMW 318is fluit ontzettend
mijn auto fluit echt heel erg alstie warm is, ong. vanaf de 1500 toeren begint het en het woird steeds harder naarmate je meer toeren maakt. echter, als hij koud is hoor je helemaal geen fluit. wat zou het kunnen zijn? ik dacht zelf aan de ventilator, maar is er een manier om dit te testen? als je de motorkap open doet alstie warm is hoor je eigenlijk alleen maar geblaas van die ventilator, maar ik weet niet of dit hoort?
Re: BMW 318is fluit ontzettend
Ik had dit ook altijd bij mijn vorige bmw (ook een 318is) ik ben eigenlijk nooit op onderzoek uit gegaan, misschien heb je een stiekeme turbo haha,
dus jij denkt eerder dat het hoort dan dat het een kapot onderdeel is?
laat ik het zo zeggen, ik heb er geen aandacht aan besteed en ben er ook nooit mee op de koffie gekomen om het zo maar te zeggen, ik heb er nooit last of wat dan ook mee gehad, als ik erg boven in de toeren kwam begon hij heel hard te fluiten maar ik had het idee dat dat bij het spaghetti spruitstuk vandaan kwam, ik heb ook een renault 19 williams gehad, die had precies hetzelfde.
je kunt de fan met je hand (aan te raden is een doek te gebruiken) tegenhouden voor een korte tijd en dan even luisteren... dan weet je iig of het daar vanaf komt of dat de fan herrie erbovenuit komt...
zit de 'turbo-fluit'niet de in je versnellingsbak? een versleten lager o.i.d. ?
zit de 'turbo-fluit'niet de in je versnellingsbak? een versleten lager o.i.d. ?
-- Houdoe wanne --
-
BMWstefan
Zoals verheeske zegt doet hij dit ook als je stil staat en hem op toeren houd of alleen als je in de versnelling rijd ?verheeske316 schreef: zit de 'turbo-fluit'niet de in je versnellingsbak? een versleten lager o.i.d. ?
hij doet dit altijd zolang die warm is, ongeacht in welke versnelling.
ja. ik heb ook niet het idee dat het uit de bak komt, het komt echt uit de motor/ventilator denk ik
dan zou ik het zo ook niet weten is lastig te zeggen. wellicht dat een ander lid bekend ermee is, succes ermee iig
-- Houdoe wanne --
Hoort er speling op de ventilator te zitten?
als de motor uit staat en ik pak de fan beet, kan ik hem een beetje alle kanten op bewegen, alsof er speling op de viscokoppeling zit.
hoort dit, of zou dit het probleem kunnen zijn?
als de motor uit staat en ik pak de fan beet, kan ik hem een beetje alle kanten op bewegen, alsof er speling op de viscokoppeling zit.
hoort dit, of zou dit het probleem kunnen zijn?
dat hoort niet zo, weet je zeker dat het niet het plastic is wat je buigt?
nee want als ik er aan zit, zie ik het metalen deel in het midden mee bewegen ten opzichte van de as.
-
BMWstefan
Daar zou het aan kunnen liggen
Dat merk je als je het vervangt snel genoeg
Dat merk je als je het vervangt snel genoeg
Wilde gok is een versleten multiriem (en dan denk ik diegene op je dynamo).
Er wil daar bij ontluchten of bijvullen van KVS nog wel eens wat KVS op druppelen waardoor de riem stugger wordt.
Als de motor dan warm wordt gaat de riem wat uitzetten waardoor er wat slip op zit.
Groeten,
Bram
Er wil daar bij ontluchten of bijvullen van KVS nog wel eens wat KVS op druppelen waardoor de riem stugger wordt.
Als de motor dan warm wordt gaat de riem wat uitzetten waardoor er wat slip op zit.
Groeten,
Bram