- Spoiler: Laat zien
- Hi All,
Allereerst bedankt voor dit geweldige forum! Zoveel informatie heb als ik hier kunnen vinden, het is bijna eng ...
Op alle vragen die ik had heb ik een antwoord op dit forum gevonden. Ga zo door heren, jullie zijn allemaal toppers
Zoals in de titel al te lezen is ben ik nu dus de trotse eigenaar van een BMW 320cd uit 2003. Face Lift dus. Ik heb 'm van de 1ste eigenaar en de complete historie is bekend, daar ben ik wel heel blij mee.
Gezien iedereen op dit forum dol op foto's is (inclusief mijzelf) heb ik even snel een paar foto's genomen. Geen fotografisch hoogstaande kiekjes zoals sommige op dit forum. Van echt mooie foto's maken heb ik nog maar weinig kaas gegeten ...
- Edit:
- Alle fotos even onder een spoiler gezet om het wat overzichtelijker te houden.
- Daar gaan we dan:
Nou, dat is 'm dus
En dan blijft er natuurlijk altijd wat te modden over...
Zijn een paar kleine dingetjes die ik wil veranderen maar verder laat ik hem zo als ie is. Lekker origineel.
Dingen die nu in m'n hoofd zitten zijn oa een nieuwe versnellingspook (shortshift verlicht mischien), nieuwe mattenset, tellerringen, luxe kentenplaten, afdekplaatjes voor de achterbank (die zijn weg) en last but not least de Intravee!
Update 02-04-2010
Afgelopen maandag waren de bestelde banden binnengekomen en die heb ik er meteen onder laten zetten.
Heb gekozen voor de Dunlop SP Sport Maxx TT. Volgens de ANWB goede banden en als 2de beste getest.
Er zaten eerst Michelins onder (Pilot Supremacy geloof ik) en merk wel dat de compound van de Dunlops wat harder zijn. Ben er tot nu toe tevreden over en het geeft toch een veilig gevoel om te weten dat je op 4 spiksplinternieuwe banden aan het rijden bent.
Kentekenplaten zijn nu van het Luxe type, ziet er echt stukken beter uit zo!
Gister kreeg ik nog een belletje van de BMW Dealer dat m'n shortshift pook binnen was gekomen, vanochtend meteen opgehaald. Ik had 'm besteld met de aluminium H patroon maar die was helaas niet meer leverbaar in 6 baktoen maar voor de standaard
gegaan. Staat natuurlijk ook goed
Heb niet voor de verlichte pook gekozen, er zitten bij het leeslampje voor 2 kleine ledjes die de pook al verlichten en dat vind ik eigenlijk wel prima zo.
Aangezien ik toch bij de dealer was meteen nog even de afdekplaatjes voor de achterbank besteld en een rubber dopje voor bij het scharnier punt van de kofferbak. Er mist daar een rubber dopje en als de kofferbak dicht zit dan sluit ie niet helemaal perfect aan.
De mattenset, die blijkt origineel te zijn en is nog in zeer goede staat. Ik ergerde me er alleen enorm aan het feit dat ze los lagen, vandaar dat ik dacht dat het nepperts waren. De beste man van de Dealer (Maaral in Hoorn) begon een beetje te lachen en zei:"Je mist alleen die doppies, kost je 2 euro ofzo, en dan ken je ze vast zetten. Dit zijn dezelfde matten als die wij leveren". Bleek idd dat er in alle matten geperforeerde gaatjes zaten die er nog niet uitgehaald waren. Matten zitten nu dus weer allemaal vast.
Ben de laatste tijd erg weinig op het forum (uberhaupt weinig achter de pc) want ik ben veels te druk bezig met
Heb de auto nu dik 3 weken in bezit en heb er 3500km op zitten ;D
Daar ben ik weer even met een mega update! Echt een eeuwigheid niet op het forum geweest en veel meegemaakt, ook met de Bimmer, in die tijd ...
Rond Juni waren m'n zomerbandjes binnengekomen en heeft 'ze' een bezoekje aan de dealer gebracht. Helemaal tip top in orde
gingen ik (en m'n nu ex) vriendin op vakantie naar Servie. Waarom Servie? Daar liggen de helft van m'n roots. En die van haar ook.
De Vakantie- Spoiler: Laat zien
- De rit daarnaartoe is natuurlijk geweldig in de Bimmer en absoluut geen straf om te doen
Was eigenlijk ook de rede dat ik 'm wou hebben!
1892 Km's van deur tot deur en dat op 1 en drie-kwart tank, dat vind ik toch keurig qua verbruik! En natuurlijk wel gewoon lekker door rijden
Ze heeft zich uitstekend gehouden, het was echt heerlijk rijden. De banden kan ik ook zeker aanraden, veel grip bij droog en ook echt grip bij MEGA STORTBUIEN 's avonds door Oostenrijk op de onverlichte (WTF?!) snelwegen.
Na een paar dagen gingen we van de ene naar de andere stad, een ritje van net geen 400km. Heerlijk weer een stukje rijden
Later die avond nog even naar een swimmingpool party ofzo. onverlichte weg ... een paar gaten ... pfoeh daar ben ik goe BANG!
aaaaahhh neeeeee! x|
M'n nieuwe Dunlop band kapot ... gelukkig was ie niet te leveren in Servie, dus kon ik op zoek naar 2 nieuwe banden.
Michelin heeft een fabriek in Servie en via m'n pa kon ik via via 2 Michelin Pilot Sports voor een zachte prijs krijgen. Daar was ik dan wel blij mee. Maar goed, is de velg krom? Is m'n auto uberhaupt nog wel heel? Die klap was echt heel errug hard.
(De portier van het zwembad zo'n kleine 30 meter verderop zei letterlijk:"Dat deed zelfs bij mij een beetje pijn, vol d'r in hé")
Rechtsvoor was de klap en ook de kant waar het eerder omschreven niet te vinden geluid kwam. Dat was natuurlijk veel erger geworden na die klap. Stuur weer trillen bij het remmen, trok naar rechts en van 90 tot 130 trilde het stuur... drama.
Geen Dealer in de buurt natuurlijk, en ik vertrouwde m'n auto aan niemand verder toe daar dus gewoon maar doorgereden met die trilling.
Sfeer Foto's
- Op de terugweg naar huis vanaf Oostenrijk tot aan NL in de regen gereden. In Duitsland weer MEGA STORTBUIEN!!! Maar de Dunlops en Michelin's hielden zich weer keurig.
Even gestopt voor een korte pauze en snel weer door, tijdens het invoegen raak ik prompt het enige Gat in het gehele Deutsche Autobahn netwerk ... weer rechtsvoor!!
Gestopt om de band te checken, maar alles was goed ... doorrijden dan maar weer...
Na het Welkom In Nederland bord tot aan Zaandam in de file gereden.
Freakin welkom thuis hoor ... Dat is toch om te huilen?
kleine 6000 Km in totaal gereden in 4 weken. Wat een fijne auto is het toch
Thuis!
2 dagen later Even naar de supermarkt ... rechts voor ... boink boink boink boink
NEEE, Why Me?! door een schroef gereden ... met weer een net nieuwe band...
Band laten maken (van binnen uit) en de auto laten uitlijnen. Gevraagd of m'n velg krom was, nee was niet zo.
De trilling bleef. Na een paar dagen had ik me er maar bij neergelegd dat die trilling er was en ik er later wel door de dealer weer naar zou laten kijken. Maar jah, het werd herfst en ook de geldboom had nog weinig bladeren over. ff wachten dus.
- De liefde is weg ... De Bimmer is er gelukkig nog wel
Maak wel een hoop minder Km's nu ... Maar ja, wat maakt dat uit, De winterbanden gingen d'r onder!
Toen ik de auto kocht kreeg ik er een setje Good Year Ultra Grip bij in de zelfde maat als m'n velgen (225/45 R17), een mooi moment om weer eens naar dat geluid en getril te laten kijken. Ik zie de monteurs wat met elkaar praten en eentje roept:"Je velg is een klein beetje krom of niet?" Hahaha, bij de garage op de hoek zien ze het wel meteen! Gevraagd of ze het lager rechtsvoor even wouden checken maar die was in orde.
Die velg dus naar achteren gezet, is in iedergeval dat getril uit m'n stuur!! :-D
Het geluidje van een kapot lager is nu verhuisd naar rechts achter.
Gister was het tijd voor de APK Keuring! Een kennis van mij is een zeer ervaren Audi Monteur en onderhoud ook een paar BMW's. Hij heeft mijn auto gekeurd en er even een stukje mee gereden. Het is een man van weinig woorden:"Je auto is net een apotheek, keurig. Nette auto alles is goed. RDW komt een steekproef nemen, duurt max 90 min. Daar is koffie. Tot straks."
Sjiiiit, 90 min wachten?! Viel gelukkig mee, ik had net de AutoWeek gelezen toen ze klaar waren. :"Nu is ie 2 keer goedgekeurd" Ik vond het prima, was weer helemaal het mannetje in m'n Bimmer!
Heb nu in totaal 21.000 Km gereden sinds dat ik 'm kocht. Heb er wel wat kosten aan gehad. Een hoop aan (preventief) onderhoud en aardig wat aan onvoorziene kosten.
Alleen vind ik het iedere cent waard. Ik hoef jullie allemaal niet te vertellen hoe geweldig lekker deze auto's rijden.
Die 6de versnelling is ook geweldig, 160 Km bij net geen 3000 tpm, geweldig!
Na alles wat we samen hebben meegemaakt en omdat ze met Vlag en Wimpel de APK heeft doorstaan heeft ze een cadeau'tje verdiend dacht ik zo.
Meteen schieten de Angel Eyes door m'n hoofd ... Mischien hoort het niet op de FL QP maar ik vind het eigenlijk wel gewoon heel erg gruwelijk mooi. Ik wil die dingen hebben! Of eigenlijk kan ik beter een setje nieuwe velgen halen ... die ene is toch krom dus tja ..
Zoeken op de internets naar mooie velgen en (of) lampen ...
En zo is de cirkel weer rond! Uiteraard kwam ik weer op BMWPortal terecht!
Hallo Allemaal!
Duzzan's 320cd - Lang Verhaal
Re: Duzzan's 320cd
hele mooi bmw en ook zeer leuke opties.
en de oranjese knipperlichten ga je daar ook wat aan doen ??
Grkenny
en de oranjese knipperlichten ga je daar ook wat aan doen ??
Grkenny
einmal ein BMW ist immer ein BMW
Ziet er netjes uit!!!
ben ze nog niet heel veel tegen gekomen de facelift coupe's
ben ze nog niet heel veel tegen gekomen de facelift coupe's
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Weet ik nog niet zeker Kenny. Eigenlijk vind ik de oranje knippers voor wel wat hebben. Achter vind ik het weer wat minder. Ben er nog niet helemaal uit om eerlijk te zijn.
De velgen idem. Op de foto lijkt het op een of andere manier er anders uit te zien dan in het echt. Als ik puur op de foto af ga zou ik ze zeker willen veranderen maar als je ze in het echt ziet pas het er wel weer bij.
Er zit ook een Harman/Kardon geluidssysteem in, moet eerlijk zeggen dat me dat behoorlijk meevalt! klinkt een beetje dof op zachtere volumes en een beetje schel op hogere maar verder prima mee te leven. Zit nu dus ook heel erg te twijfelen of ik m'n stereo die eerst in m'n E36 zat hierin moet gaan bouwen of niet.
De velgen idem. Op de foto lijkt het op een of andere manier er anders uit te zien dan in het echt. Als ik puur op de foto af ga zou ik ze zeker willen veranderen maar als je ze in het echt ziet pas het er wel weer bij.
Er zit ook een Harman/Kardon geluidssysteem in, moet eerlijk zeggen dat me dat behoorlijk meevalt! klinkt een beetje dof op zachtere volumes en een beetje schel op hogere maar verder prima mee te leven. Zit nu dus ook heel erg te twijfelen of ik m'n stereo die eerst in m'n E36 zat hierin moet gaan bouwen of niet.
Welkom op het forum en dank voor de complimenten.
Strakke qp heb je zeg en in de juiste kleur
vergeet je niet je swirlflaps weg te modden?
schattig tasje overigens

Strakke qp heb je zeg en in de juiste kleur

schattig tasje overigens

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
He duzzan mooi coupe heb je daar...vooral je interieur spreekt me erg aan... 

Haha ja dat is mijn gay bag en ik zou niet meer zonder willen, het is gay, i know, maar zo handig 
die swirlflaps moet ik inderdaad naar kijken, is eigenlijk ook een mod hè?
Eerst nog even rijden en genieten, dan komen er 4 nieuwe bandjes op en krijgt ie een grote beurt.
En dan wil ik dus ook meteen die swirlflaps aanpakken en de egr schoon (laten) maken.
Er is nog genoeg te doen in iedergeval!

die swirlflaps moet ik inderdaad naar kijken, is eigenlijk ook een mod hè?
Eerst nog even rijden en genieten, dan komen er 4 nieuwe bandjes op en krijgt ie een grote beurt.
En dan wil ik dus ook meteen die swirlflaps aanpakken en de egr schoon (laten) maken.
Er is nog genoeg te doen in iedergeval!
- Edit:
- Dat tiag topic, zijn dat allemaal titansilber kleuren?
Duzzan de velgen zien er goed uit maar de knipperlichten voor hebben wel wat. achter niet maar het is best duur omdat te veranderen !. En de harman kardon installatie hoor ik altijd wel goede reacties over hoor.
Maarja tis maar net wat je zelf mooi vind tog !
GrKenny
Maarja tis maar net wat je zelf mooi vind tog !
GrKenny
einmal ein BMW ist immer ein BMW
Welkom! Mooie coupé heb je!
+1 we aim to please 
Welkom op het forum Duzzan, vergeet vooral niet om je even aan te melden als couperijder in onze poll: wie rijdt wat?
Mooie Coupe heb je, veel veilige kilometers gewenst ermee

Welkom op het forum Duzzan, vergeet vooral niet om je even aan te melden als couperijder in onze poll: wie rijdt wat?

Mooie Coupe heb je, veel veilige kilometers gewenst ermee

Daar was ik al bang voor ... ;(Kenny schreef:de knipperlichten voor hebben wel wat. achter niet maar het is best duur omdat te veranderen !.
De eerste 'mod' is inmiddels uitgevoerd, heb er net luxe kentekenplaten opgezet. Bij Brezan in A'dam Noord laten maken, klaar terwijl je wacht. Ziet er meteen een stuk netter uit zo. Hoef ik geen foto's van te maken toch? Iedereen weet inmiddels wel hoe die eruit zien dacht ik zo

Thanks allemaal voor de positieve reacties, blij dat m'n qp'tje in de smaak valt hehe

Zal me ook meteen even aanmelden bij de poll, is er weer een qp bij w00t!
- markkamphorst
Mooie bak man! Ik vindt persoonlijk oranje knippers op een facelift TiAg supergaaf aan de voor en zijkant!! dat breekt een beetje en geeft wat contrast aan de auto... Achter vindt ik wit weer mooier. Ik heb ook oranje en laat het lekker zitten!
Veel plezier met je auto!

Re: Duzzan's 320cd - Kleine Mods
Na een paar weken ben ik het helemaal met je eens Mark, het geeft wat contrast aan de auto en ik laat het lekker zo, het staat 'm gewoon goed!
Heb een paar kleine dingetjes aan de auto gedaan, staat allemaal op Pagina 1.
Is dat trouwens handig om te doen of is het beter om steeds op de laatste pagina door te gaan en de openingspost te laten voor wat het is?
Heb een paar kleine dingetjes aan de auto gedaan, staat allemaal op Pagina 1.
Is dat trouwens handig om te doen of is het beter om steeds op de laatste pagina door te gaan en de openingspost te laten voor wat het is?
Re: Duzzan's 320cd - Kleine Mods
Duzzan, dat is maar net wat jij het makkelijkste vindt, ik heb alles in de eerste post staan...
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM