Hallo Derkgorter,
Een hoop vragen waarvan er een aantal zo beantwoord kunnen worden

(ik heb btw zelf (nog) geen Dynavin)
1) Er zijn (al dan niet op dit forum) mensen die naast Igo Tomtom op hun Dynavin hebben staan (en naast Tomtom kan er uiteraard dan ook nog andere navigatiesoftware gebruikt worden). Autodinges is bezig met een mooi software pakketje voor de Dynavin, hierin zit o.a. ook Tomtom, meer hierover is te lezen in dit topic, even zoeken.
2) Lijkt me niet nodig?
3) Heb zelf nog geen ervaring met iGO, maar de foto's die ik er van heb gezien zien er netjes uit. Daarnaast kun je de ingebouwde TMC i.c.m. de iGO gebruiken, volgens mij niet met de Tomtom.
4) Vooral mensen met een cabrio hebben last van weerspiegelingen. Uiteraard heeft iedereen last van weerspiegelingen wanneer het zonlicht er direct op schijnt (via de achterruit). Oplossingen zijn: Anti-reflectie folie op het scherm plaatsen, Dynavin een beetje kantelen, ramen blinderen

. Al deze oplossingen helpen een beetje, maar indien de zon er recht op schijnt blijf je last hebben van weerspiegeling (zul je met vrijwel elk scherm hebben).
5) Externe microfoon moet je zelf ergens in de auto bevestigen ja, weet zo niet of er ook een ingebouwde microfoon in zit.. Een externe microfoon is qua geluid in ieder geval beter (indien het op de juiste plaats gemonteerd wordt uiteraard).
Indien ik ergens naast zit hoor ik het wel
p.s. Mensen waarderen het indien je je eerst eventjes voorstelt:)