orgineel xenon
-
jeroene46
orgineel xenon
Hallo, ik zal me eigen even voorstellen.
Ik ben jeroen, ik ben 21 jaar, woon in het brabantse Uden en heb afgelopen maand een bmw e46 316i gekocht uit 2001. foto´s volgen nog.
Maar mij vraag was, Er zit orgineel xenon in van bmw en ik vind het nog al opvallen dat mijn rechter lamp veel scherper is dan de linker. Hoort dit zo i.v.m het verblinden van tegenlingers.. of is dat zou uit gemeten voor het juiste lichtbeeld want hij geeft wel een goed licht beeld.
kan ik dit ook laten afstellen..
wie kan mij hier meer over vertellen.
groeten jeroen
Ik ben jeroen, ik ben 21 jaar, woon in het brabantse Uden en heb afgelopen maand een bmw e46 316i gekocht uit 2001. foto´s volgen nog.
Maar mij vraag was, Er zit orgineel xenon in van bmw en ik vind het nog al opvallen dat mijn rechter lamp veel scherper is dan de linker. Hoort dit zo i.v.m het verblinden van tegenlingers.. of is dat zou uit gemeten voor het juiste lichtbeeld want hij geeft wel een goed licht beeld.
kan ik dit ook laten afstellen..
wie kan mij hier meer over vertellen.
groeten jeroen
-
Mark
Re: orgineel xenon
Hoi Jeroen,
Leuk dat er weer iemand uit de buurt bij komt, ik woon in een klein dorpje vlak bij Oss.
Maar eigenlijk moet je je voorstellen in het 'Voorstel Topic'.
Over je Xenon vraag:
Ik denk dat dit wel kan kloppen. Je linkerlamp heeft namelijk altijd een andere afstelling in verband met tegenliggers, daarom schijnt je rechterlamp in theorie verder / anders. Het zou dus kunnen zijn dat je dit kunt zien als je naar de lamp kijkt, al lijkt me dit wel raar, want het is mij zelf nog nooit ergens opgevallen.
Dus in theorie vind ik het niet zo vreemd, maar ik het is me in het echt nog nooit opgevallen eigenlijk..
Leuk dat er weer iemand uit de buurt bij komt, ik woon in een klein dorpje vlak bij Oss.
Maar eigenlijk moet je je voorstellen in het 'Voorstel Topic'.
Over je Xenon vraag:
Ik denk dat dit wel kan kloppen. Je linkerlamp heeft namelijk altijd een andere afstelling in verband met tegenliggers, daarom schijnt je rechterlamp in theorie verder / anders. Het zou dus kunnen zijn dat je dit kunt zien als je naar de lamp kijkt, al lijkt me dit wel raar, want het is mij zelf nog nooit ergens opgevallen.
Dus in theorie vind ik het niet zo vreemd, maar ik het is me in het echt nog nooit opgevallen eigenlijk..
-
jeroene46
Oke dankjewel! welk dorpje woon je dan..
nog meer mensen die mij zekerheid kunnen geven wat betreft mijn xenon...
groetjes jeroen
nog meer mensen die mij zekerheid kunnen geven wat betreft mijn xenon...
groetjes jeroen
Ik heb er niet heel erg veel kijk op, aan de andere kant, mijn 330i heeft xenon en m'n leasebak ook, en bij beide auto's is de scherpte bij beide units gelijk. Alleen als je de auto voor een muur zet (dus met je lichten op de muur schijnt) zie je (van beide units) een rechte lijn, die aan de rechterzijde (dus waar je de berm mee in schijnt) schuin omhoog lopen.
Als je verschil in scherpte hebt, is wellicht een lampje vervangen, misschien geen origineel lampje teruggeplaatst. Je zou zelf of je garage een check kunnen laten doen...
Succes!
Als je verschil in scherpte hebt, is wellicht een lampje vervangen, misschien geen origineel lampje teruggeplaatst. Je zou zelf of je garage een check kunnen laten doen...
Succes!
Kijk even of er in beide units dezelfde lampjes in zitten.
Desnoods de lampen even af (laten) stellen.....
Desnoods de lampen even af (laten) stellen.....
www. M3 register .nl
-
jeroene46
lampje had ik ook al aan zitten denken.. maar het zou dus ook aan de afstelling kunnen liggen? want als ik in de linker koplamp kijk(de minder scherpe) dan zie ik dat het hele felle licht helemaal links onder in het hoekje van de lens zit. de kleur van het licht is wel exact het zelfde als vand scherpe koplamp. groetjes jeroen
-
Mark
Nee dat is zeker niet iets 'doms'..
Bij een keuring kunen ze ook kijken naar de lichtopbrengst.
Vraag me niet 'hoe' ze het doen, maar ze kunnen het wel.
Want je mag bijvoorbeeld niet meer dan 'ik geloof' 6.500K aan licht hebben..
Doet er hier iig niet toe, het valt te meten
Bij een keuring kunen ze ook kijken naar de lichtopbrengst.
Vraag me niet 'hoe' ze het doen, maar ze kunnen het wel.
Want je mag bijvoorbeeld niet meer dan 'ik geloof' 6.500K aan licht hebben..
Doet er hier iig niet toe, het valt te meten
-
Griffendahl
Volgens mij meet je lichtopbrengst in Candela (cd) de lichtstroom in Lumen (S) en kleurtemperatuur in Kelvin (K) waarbij rond de 5500 ongeveer daglicht is... Maar kan er een beetje naast zitten, eindexamen natuurkunde is al weer ff geleden...
-
Mark
Correct Griffendahl! het maximum van de kleurtemperatuur bij een APK meting mag trouwens 6500 Kelvin zijn.en kleurtemperatuur in Kelvin (K) waarbij rond de 5500
Moet je na gaan dat ik bij natuurkunde altijd lag te slapen
Mark schreef:Correct Griffendahl! het maximum van de kleurtemperatuur bij een APK meting mag trouwens 6500 Kelvin zijn.en kleurtemperatuur in Kelvin (K) waarbij rond de 5500
Moet je na gaan dat ik bij natuurkunde altijd lag te slapen![]()
Hmmm, E46 van een kennis is goedgekeurd met 8000K Xenon :p (bij de dealer nog wel)
www. M3 register .nl
-
Mark
Misschien dat voor Xenon andere regels gelden?
6500 K is iig voor normale lampen.
6500 K is iig voor normale lampen.
Ja dat dacht ik ook. Volgens mij zijn alleen de 10.000K en 12.000K varianten verboden (of die willen ze verbieden, weet het niet meer precies)....
www. M3 register .nl
-
jeroene46
mensen ik ben er achter wat er met mijn xenon koplampen mis is.
Ene sukkel van wie ik de koplampen gekocht heb, heeft mij een paar engelse koplampen verkocht. in engeland geven de koplampen precies het tegenover gestelde licht beeld weer. duys als je die in een europese bmw zet krijg je de berm verlichting aan de verkeerde kant(dus dikke verblinding van tegenlingers) om dit tegen te gaan heeft de jongen van wie ik de koplampen gekocht heb het hele binnewerk gesloop en er voor gezorgd dat er maar een heel klein licht puntje overbleef in de lens en dat dus de tegenlinger niet meer verblind word.maarja dit is denk ik verkeerd uitgepakt want ik heb nu bijna geen licht meer uit de ene koplamp. Erg fijn allemaal dus! nieuwekoplamp kost 830 euro.
groeten jeroen
Ene sukkel van wie ik de koplampen gekocht heb, heeft mij een paar engelse koplampen verkocht. in engeland geven de koplampen precies het tegenover gestelde licht beeld weer. duys als je die in een europese bmw zet krijg je de berm verlichting aan de verkeerde kant(dus dikke verblinding van tegenlingers) om dit tegen te gaan heeft de jongen van wie ik de koplampen gekocht heb het hele binnewerk gesloop en er voor gezorgd dat er maar een heel klein licht puntje overbleef in de lens en dat dus de tegenlinger niet meer verblind word.maarja dit is denk ik verkeerd uitgepakt want ik heb nu bijna geen licht meer uit de ene koplamp. Erg fijn allemaal dus! nieuwekoplamp kost 830 euro.
groeten jeroen