geen power/uitvallen /en lampjes

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
herman
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2008, 18:44

geen power/uitvallen /en lampjes

Bericht door herman » 16 mar 2010, 14:36

hallo mensen
gisteren was ik onderweg met mijn 323 coupe uit 2000. (h)
ik voelde al gelijk dat er iets niet goed was,
ik had geen power.
en de motor viel uit voor een verkeerslicht. :(
nadat ik weer gestart was liep de motor goed. ;)
dit heeft ie laaste tijd steeds meer. :?
niet altijd,??????
soms start je de motor slaat ie gelijk weer af.???????
dan blijven zo af en toe de lampjes van traction en abs branden???????
vloeistoffen zijn allemaal op peil.
vorige week nieuwe bougies laten monteren.
nieuwe olie+filter.
en automaatbakolie vervangen+filter.


groet herman : :amen:

MaikelK
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 feb 2009, 19:19

Re: geen power/uitvallen /en lampjes

Bericht door MaikelK » 16 mar 2010, 19:20

Lucht filter niet verstopt? Of te klein sportfilter gemonteerd?

Ik had last van ACS lampje en EML lampje na het monteren van een 318i K&N filter op mijn 320i. Dit maakt dus echt verschil!

Mijn probleem was zo, gewoon rijden en optrekken prima, goed door trekken, maar als ik dan gas los liet, viel de motor in storing, koppeling intrappen en dan viel de motor uit!

Jou probleem is iets anders, maar ach, probeer eens zonder luchtfilter te rijden!? Natuurlijk geen 100den kilometers, maar je kan het eens proberen!?
  Afbeelding BMW E46 320i Executive 1998
Afbeelding BMW E30 320i M-Technic 1989

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: geen power/uitvallen /en lampjes

Bericht door bmwpeter » 20 mar 2010, 11:27

Als het EML lampje gaat branden dan gaat de motor op noodloop en heb je nauwelijks nog vermogen. Je kunt nog wel rijden maar alleen heel langzaam.

Als je stopt en het contact uitzet zal de computer zich resetten en zal de motor na het opnieuw starten weer normaal lopen en vol vermogen leveren.

De fout moet gezocht worden in een verkeerde meetwaarde van één van de sensors. Hopelijk wordt de fout opgeslagen in de computer en kan de fout door het uitlezen van de computer gevonden worden. Anders wordt het een beetje trial and error zoeken en dit duurt meestal wat langer omdat je dan de sensoren om de beurt dient te vervangen om te checken of de storing niet meer terugkomt.

Ik zou de auto dus eerst even laten uitlezen en dan pas verder gaan zoeken.

PS: als je een nieuw luchtfilter hebt gemonteerd heb je dan wel de connector van de luchtmassameter weer terug aangesloten evenals het hele kleine vacuumslangetje. Mocht je een K&N filter gemonteerd hebben welke in de olie gedrenkt is dan kan dit de luchtmassameter vettig maken waardoor deze verkeerde waarden gaat meten. FF checke dus :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”