lekkage
lekkage
Hallo,
Ik ben in het bezit van een 320D Touring bj 2002. De auto bevalt prima echter er is een irritant probleem en dat is het volgende:
Bij langdurige regen wordt de mat van de passagierskant nat. Heeft iemand hier ervaring mee en weet die misschien de oplossing.
m.v.g
René
Ik ben in het bezit van een 320D Touring bj 2002. De auto bevalt prima echter er is een irritant probleem en dat is het volgende:
Bij langdurige regen wordt de mat van de passagierskant nat. Heeft iemand hier ervaring mee en weet die misschien de oplossing.
m.v.g
René
Re: lekkage
Het is een bekend probleem met de afdichting van het vochtscherm, het vochtscherm zit achter de deurbekleding.
Je zou de deurpaneel los kunnen halen, en kijken of het vochtscherm nog wel goed vast zit, en anders deze vast maken.
Je zou de deurpaneel los kunnen halen, en kijken of het vochtscherm nog wel goed vast zit, en anders deze vast maken.
- Dutch Delight
Idd een bekend euvel. Wanneer een deurpaneel eraf is geweest dan MOET de speciale binnenbekleding vervangen worden en extra afgekit worden.

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Kijk even in dit topic daar staat hoe je het op kunt lossen.
oplossing lekkage deuren E46
Edit Mini: linkje naar het betreffende topic aangepast
oplossing lekkage deuren E46
Edit Mini: linkje naar het betreffende topic aangepast
Hartelijk bedankt voor deze tips! Inderdaad ziet het er bij mij net zo uit als op de foto's. Aangezien mijn ramen ook al niet meer zo best omhoog willen zal ik meteen bij de dealer 2 raammechanismes bestellen. Weet iemand wat die vochtschermen ongeveer kosten?
Nogmaals bedankt,
M.v.g
René
Nogmaals bedankt,
M.v.g
René
-
Lennert
Als het niet aan het deurplastic ligt kan het probleem ook nog wel eens worden gevonden onder de parafanne. (onderaan de voorruit) Daar zit een waterafvoer die wel eens verstopt wil raken met bv. blaadjes. Het water kan in de bak dan stijgen totdat het over het filter naar binnen loopt; ff de afvoer doorprikken en spoelen, dan is de lekkage ook vaak over.
Ik heb ook last gehad van m'n raam. Zie mijn topic viewtopic.php?f=33&t=719René schreef:Weet iemand wat die vochtschermen ongeveer kosten?
Het probleem is opgelost zonder een nieuw mechanisme te monteren. Wellicht heb jij hier ook wat aan.
Bij het vooraf informeren bij de dealer, naar kosten etc, werd me verteld dat een "pakking" circa €15,- moest gaan kosten.
Ik neem aan dat ze daar de vochtwerende bekleding mee bedoelen, maar ik blijf het wel goedkoop vinden.
Allemaal hartelijk bedankt voor de tips! Inderdaad zat het vochtscherm los. Na dit opnieuw gekit en getaped te hebben lijkt het probleem verholpen te zijn. Helaas is gisteren mijn turbo kapot gegaan. Gisteravond een nieuwe besteld bij Turboworld en er vanmiddag aan geschroefd. Heel goed zelf te doen. Tip!: onderin het luchtfilterhuis bevinden zich 3 stoppen met daaronder een hitteschildje. Als je deze verwijderd kun je van boven bij de 3 moeren van de turbo.
M.v.g
René
M.v.g
René