Mobile.de Topic
Re: Mobile.de Topic
Jaja... maar het is wel een beetje aan een auto af te zien/horen/voelen hoe ermee omgegaan is en in wat voor staat ie zich bevindt!
Daarbij kan een onderhoudshistorie ook wel wat helpen!
Daarbij kan een onderhoudshistorie ook wel wat helpen!
De gemiddeld gereden km's per jaar zijn simpel uit rekenen. 35.000/ jaar doe je meestal niet met kleine stukjes of met continu koude motor.
Een auto met 10.000/ jaar heeft deze ritjes hoogst waarschijnlijk meer gemaakt.
Een auto met 10.000/ jaar heeft deze ritjes hoogst waarschijnlijk meer gemaakt.
ik heb m nu ook gevonden om mobile.de http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 hij blijft toch echt dik
maar als een auto zo verlaagd is en met 19 inc velgen en ok nog maat 265 banden achterop rijdt da nog wel lekker :? ist dan nie stug en da je elk steentje voelt op de weg ???? maar t oogt 

Laatst gewijzigd door john1987 op 02 jan 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Bmw 320d bj 2001*
Denk dat je 265 bedoelt... Ik rijd zelf op 255 op 9,5J, dus een beetje dezelfde maten als dat... En ook wel net zo laag. Maar ik vind het fijner rijden dan 195 waar ik nu op rijdt in de winter...
Beide hebben qua comfort hun voor- en nadelen, vind het lekkere aan die 255's dat ze gewoon groot genoeg zijn zodat ze voor je gevoel niet in elk klein gaatje passen. Verder wordt de kracht van een steentje door zo'n 255 eigenlijk niet doorgegeven, het raakvlak met de weg is zo groot er blijft genoeg band over...
Kleine steentjes heb je met smalle banden eigenlijk meer last van... Waar je met grote velgen die zo breed zijn weer meer last van hebt is riggels over de hele breedte van de weg bijvoorbeeld.
Het heeft dus allebei zo zijn voors en tegens maar als ik moet kiezen kies ik qua comfort voor de 19" 255 breed... Vind ik zelf comfortabeler dan de 15" 195's (hoe gek dat misschien ook klinkt...) maar wel met de voetnoot dat het wel een ander soort comfort is.
Beide hebben qua comfort hun voor- en nadelen, vind het lekkere aan die 255's dat ze gewoon groot genoeg zijn zodat ze voor je gevoel niet in elk klein gaatje passen. Verder wordt de kracht van een steentje door zo'n 255 eigenlijk niet doorgegeven, het raakvlak met de weg is zo groot er blijft genoeg band over...
Kleine steentjes heb je met smalle banden eigenlijk meer last van... Waar je met grote velgen die zo breed zijn weer meer last van hebt is riggels over de hele breedte van de weg bijvoorbeeld.
Het heeft dus allebei zo zijn voors en tegens maar als ik moet kiezen kies ik qua comfort voor de 19" 255 breed... Vind ik zelf comfortabeler dan de 15" 195's (hoe gek dat misschien ook klinkt...) maar wel met de voetnoot dat het wel een ander soort comfort is.
ik bedoelde maat 265 (is al aangepast) maar ik hoor verhalen : een verlaagde auto
rijdt voor geen meter is veel te stug je stuitert over de wel heen blablabla en met die brede banden gaat je auto 'zoeken' (spoorvorming) ik weet t zelf ook nie

* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Je auto gaat niet zoeken door je achterbanden, dat doen je voorbanden en die zijn 'slechts' 235 bij die auto...
Ik vind al die verhalen wat overtrokken, ik maak echt veel kilometers op die brede 19ers en vind het zelf heerlijk comfortabel rijden, een E46 leent zich er goed voor. Nou heb ik wel een goede schroefset die ook niet op standje stuiterhard staat maar ik vind het echt heerlijk rijden.
Comfort is iets heel subjectiefs, en als je het eens wilt proberen ben je welkom om eens een stuk met mij mee te rijden op een meeting bijvoorbeeld, dan kan je je eigen beeld vormen.
Ik vind al die verhalen wat overtrokken, ik maak echt veel kilometers op die brede 19ers en vind het zelf heerlijk comfortabel rijden, een E46 leent zich er goed voor. Nou heb ik wel een goede schroefset die ook niet op standje stuiterhard staat maar ik vind het echt heerlijk rijden.
Comfort is iets heel subjectiefs, en als je het eens wilt proberen ben je welkom om eens een stuk met mij mee te rijden op een meeting bijvoorbeeld, dan kan je je eigen beeld vormen.
Dat valt allemaal wel mee mits je een degelijk verlagingssetje en een goede set banden eronder hebt liggen!
zullen we nu weer auto's gaan spotten?
Over het weggedrag icm verlagen en brede sloffen zijn genoeg topic's te vinden

Over het weggedrag icm verlagen en brede sloffen zijn genoeg topic's te vinden

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
ok dus nu weer

Laatst gewijzigd door Anonymous op 02 jan 2010, 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
had ik ok al gezien maar wa is er eigenlijk individual aan :? maar zekerrrr een dikke 330d ('leuke' opvolger)
t is een eind weg voor mij 5 uur rijde ruim 500 km
t is een eind weg voor mij 5 uur rijde ruim 500 km
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
ik weet nie of deze al gepost was http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1 ik vind m toch wel iets hebbe :~ aparte kleuren de velgen had ik liever meer na t donker grijze gezien
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Nope, thanx

- Spoiler: Laat zien
Ja graag... Ik bedoel... 't Is uiteindelijk niks wat niet met een nieuw origineel bumpertje op te lossen is 

Idd, en met Navi.. (h)
Als ie nou 5k goedkoper was geweest, dan had ie een koper gehad...
Als ie nou 5k goedkoper was geweest, dan had ie een koper gehad...

www. M3 register .nl