MP Advertenties
Re: MP advertenties
Koek koek ... Daar heb je een E46 Cabrio voor!
Maar dit is wel een prachtige kleur... en lekker weinig km's................................. (|
Mac over prachtige kleuren...
.
...'k denk dat we hier mogen spreken van een Barbie-Bimmer...?
.
...'k denk dat we hier mogen spreken van een Barbie-Bimmer...?

.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
-
Gebruik het woord "individual" in je advertentie en de prijs mag meteen verdubbelen dacht de verkoper waarschijnlijk 

Ik zou een merkblusser halen.
Enne wil je dit voor in de auto???
Als ik zo dat straaltje zie ga je hier niks mee blussen. Tevens is schuim eigenlijk alleen echt werkend als het
de brandhaard goed kan afdekken (verstikken) Schuim is daarom ideaal voor vloeistofbranden.
Ik weet dat poederblussers echt funest zijn voor alles in een auto, maar qua bluseigenschappen is het helemaal top.
En dan moet je je nog afvragen wat er belangrijk is. Het behoudt van je auto, of erger voorkomen.
Mooi alternatief is een co2 blusser. Als je daar mee om kan gaan is het een goed blusmiddel wat geen nevenschade oplevert.
Schuim is in mijn ogen een goed middel, maar voor in een auto niet ideaal.
Enne wil je dit voor in de auto???
Als ik zo dat straaltje zie ga je hier niks mee blussen. Tevens is schuim eigenlijk alleen echt werkend als het
de brandhaard goed kan afdekken (verstikken) Schuim is daarom ideaal voor vloeistofbranden.
Ik weet dat poederblussers echt funest zijn voor alles in een auto, maar qua bluseigenschappen is het helemaal top.
En dan moet je je nog afvragen wat er belangrijk is. Het behoudt van je auto, of erger voorkomen.
Mooi alternatief is een co2 blusser. Als je daar mee om kan gaan is het een goed blusmiddel wat geen nevenschade oplevert.
Schuim is in mijn ogen een goed middel, maar voor in een auto niet ideaal.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Zou een flinke slok water nemen als ik jou was, daar heb je meer kans mee als dit prutsding.
- bjornc
Jeweettoch; ebay heeft alles: Klik
- bjornc
Waar? ennuh €?
Het nadeel van schuim is ook de kracht waarmee het de bus uit komt. Poeder is met een blaasje vaak al doeltreffend. Het grote nadeel blijft het poeder zelf. Dit is een soort zou wat alles aantast. Helemaal elektronica is aan de goden overgeleverd. Het poeder is zo fijn, dat het zelfs in de stekkers en aansluitingen achter blijft. Schoonmaken is eigenlijk geen optie (|
Schuim werkt echt wel, maar minder makkelijk.
Sproeischuim is voor de auto niet geschikt, das alleen voor vloeistofbranden, omdat dit een verstikkend laagje maakt.
Schuim werkt echt wel, maar minder makkelijk.
Sproeischuim is voor de auto niet geschikt, das alleen voor vloeistofbranden, omdat dit een verstikkend laagje maakt.
C02 blusser is ideaal, blijft op druk en geeft ook geen rommel, tast ook geen dingen aan, ik gebruik hem ook met lassen van auto's.
dus na iets geblust te hebben kun je hem zo weer gebruiken zonder dat de druk eraf is.
dus na iets geblust te hebben kun je hem zo weer gebruiken zonder dat de druk eraf is.
Laatst gewijzigd door W&M op 15 jan 2010, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
nou laat je het klinken als een oneindige bron van CO2
poederblusser behoud ook zn druk hoor maar alles is ooit een keer gewoon op
maar is zeker wel de meest geschikte voor in de auto idd

maar is zeker wel de meest geschikte voor in de auto idd
W&M schreef:C02 blusser is ideaal, blijft op druk en geeft ook geen rommel, tast ook geen dingen aan, ik gebruik hem ook met lassen.
Spuit eens zo'n blusser leeg. Dan zie je pas hoe weinig er in zit.
Grotere brandjes ga je met een co2 blusser zonder ervaring echt niet blussen. Het bluseffect wordt bereikt door
het verdrijven van de zuurstof in de buitenlucht. Doe je dit niet helemaal goed zal de brand gewoon weer oplaaien.
Ik heb poeder aan boord. Ik ben tegen brand verzekerd, dus ook tegen het blusmiddel.
Als er brand ontstaat is er vaak al zo veel schade dat totall loss al snel in de buurt komt. Dat beetje poeder doet er dan maar meteen voor zorgen dat de auto loss is.

Mijn auto is uit 2001 en de dagwaarde wordt al snel ingehaald door de schade veroorzaakt door brand. Dus in mijn geval
is blussen alleen noodzakelijk om erger te voorkomen in de omgeving.
Uiteraard is het blussen eigenlijk puur voor de veiligheid van inzittenden die eventueel vast zitten in de auto (bij brand na een ongeluk) Wil je je auto redden dan moet je er verdomd snel bij zijn en ook nog eens verdomd veel geluk hebben. Laat staan dat iedereen die een blusser in de auto heeft vlekkeloos weet hoe deze werkt en hoe het best te hanteren met de veiligheid voor je zelf in acht te nemen.
Blusapparatuur gebruik je in mijn ogen dus voor de doeltreffendheid (veilig stellen van de situatie) en das voor een leek dus het makkelijkst met poeder. Simpelweg omdat het een heel goed blusmiddel is en iedereen die kan mikken het kan gebruiken.
Ik heb zelf meerdere brandweertrainingen gevolgd en de effecten gezien. Blussen is echt niet makkelijk en je mag vaak van geluk spreken als het in 1 x lukt met 1 blusser.
Neemt niet weg dat het een goede zaak is dat mensen er aan denken om een blusser in de auto te hebben.

- bjornc
Als ik die auto zou kopen, wou ik dat doekie erbij hebben