uitlijnen
-
peter2627
uitlijnen
Ik heb in mijn vorige bericht gehad over het zoeken op slecht wegdek.
Nou raden mijn banden leverancier het aan om mijn auto te laten uitlijnen.
Ik weet wel wat balanceren is maar hoe werk het uitlijnen eigenlijk en wat zijn hiervan de kosten ongeveer??
alvast bedankt voor reactie.
Nou raden mijn banden leverancier het aan om mijn auto te laten uitlijnen.
Ik weet wel wat balanceren is maar hoe werk het uitlijnen eigenlijk en wat zijn hiervan de kosten ongeveer??
alvast bedankt voor reactie.
Re: uitlijnen
Met uitlijnen worden de wielen, bij BMW voor en achter, in lijn gezet.
Zodat rechtdoor ook bij alle vier de wielen rechtdoor is.
Zie verder:
http://www.profiletyrecenter.nl/index.a ... asp?id=32'
Kosten ongeveer 70 euro.
Zodat rechtdoor ook bij alle vier de wielen rechtdoor is.
Zie verder:
http://www.profiletyrecenter.nl/index.a ... asp?id=32'
Kosten ongeveer 70 euro.
Uitlijnen houd in dat de wielen weer goed gezet worden tov elkaar. Het zou na verloop van tijd kunnen zijn dat bijvoorbeeld het rechtervoorwiel iets naar binnen staat. Dan moet je steeds zelf corrigeren om de auto recht te laten rijden, want dan heeft de auto de neiging iets schuin te gaan. Het houd overigens niet in dat de wielen allemaal recht tov elkaar moeten staan. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn door de wielen iets scheef te zetten dat de auto beter stuurt. Dus dit wordt conform de opgave van de fabrikant gedaan.
Het beste kun je daarvoor naar een profile tyrecenter of euromaster gaan. Die hebben vaak de beste apparatuur hiervoor. Een dealer brengt de autos ook vaak naar hun. Het zal ongeveer een half uurtje en een euro op 80 kosten.
Het beste kun je daarvoor naar een profile tyrecenter of euromaster gaan. Die hebben vaak de beste apparatuur hiervoor. Een dealer brengt de autos ook vaak naar hun. Het zal ongeveer een half uurtje en een euro op 80 kosten.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
-
Mark
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een ander bedrijf die goedkoper is.
Het resultaat is namelijk bij allemaal hetzelfde.
Toen ik een aantal weken terug mijn BMW aanschafte,
was een van mijn eisen dat hij eerst moest worden uitgelijnd.
Hij trok namelijk een beetje scheef.
Dit hebben ze ook laten doen en ik heb hier de factuur van meegekregen.
€ 39,95
dus vindt ik 70 euro behoorlijk duur!
Het resultaat is namelijk bij allemaal hetzelfde.
Toen ik een aantal weken terug mijn BMW aanschafte,
was een van mijn eisen dat hij eerst moest worden uitgelijnd.
Hij trok namelijk een beetje scheef.
Dit hebben ze ook laten doen en ik heb hier de factuur van meegekregen.
€ 39,95
dus vindt ik 70 euro behoorlijk duur!
-
Mark
Over nuttige posts gesproken Siemi...Di_Luca88 schreef:dat is een wereld van verschil.. 40 of 70 euro 8p
Over oneerlijk behandeld worden gesproken...
A fijn.. Laat maar hangen.. |d
Het uitlijnen is net zo goed als de persoon die de uitlijning uitvoert.
Bijvoorbeeld het vastzetten van het stuur, dat komt heel precies.
Daarnaast is de vraag welke marges men neemt.
Iemand met veel uitlijn ervaring weet dat, knutselboeren weten dat niet.
De prijs die Simi en ik noemen is redelijk, kan soms zelfs nog duurder uitvallen. (rond de 100 euro als ze er 1,5 uur mee bezig zijn omdat alles vast zit, zoals bij BMW wel wil voorkomen) Daarnaast heeft BMW een 4 punts uitlijning nodig.
Bijvoorbeeld het vastzetten van het stuur, dat komt heel precies.
Daarnaast is de vraag welke marges men neemt.
Iemand met veel uitlijn ervaring weet dat, knutselboeren weten dat niet.
De prijs die Simi en ik noemen is redelijk, kan soms zelfs nog duurder uitvallen. (rond de 100 euro als ze er 1,5 uur mee bezig zijn omdat alles vast zit, zoals bij BMW wel wil voorkomen) Daarnaast heeft BMW een 4 punts uitlijning nodig.
peter2627
Oke maar hebben jullie dan ook adressen? ik las al dat profile het doet die zit ook bij ons in de buurt en op hun site is ook een filmpje te zien.
Ik begrijp dat de prijzen nogal verschillen dit zal ook wel te maken hebben met overige werkzaamheden.Als je bv nieuwe schokbrekers laat monteren moet het ook gebeuren en zullen de kosten waarschijnlijk minder zijn voor het uitlijnen dan wanneer je alleen voor het uitlijnen komt.Wat zou het bij de bmw dealer kosten eigenlijk iemand een idee?
Ik begrijp dat de prijzen nogal verschillen dit zal ook wel te maken hebben met overige werkzaamheden.Als je bv nieuwe schokbrekers laat monteren moet het ook gebeuren en zullen de kosten waarschijnlijk minder zijn voor het uitlijnen dan wanneer je alleen voor het uitlijnen komt.Wat zou het bij de bmw dealer kosten eigenlijk iemand een idee?
-
Mark
Zoals net al geopperd werd, is het zo dat de meeste dealers dit vaak ook uitbesteden aan deze centrums.
Of dat daadwerkelijk ook zo is vraag ik me af,
maar ik geloof Siemi daar volledig in...
Of dat daadwerkelijk ook zo is vraag ik me af,
maar ik geloof Siemi daar volledig in...
-
peter2627
Net Profile gebelt en krijg als antwoord: voor bmw wachten we eerst op de nieuwe apparatuur die is besteld dit gaat ongeveer 3 maanden duren.Kosten voor uitlijnen zijn 60euro.
Maar goed heb dus geen zin om nog 3 maanden te wachten dan zijn mijn verse banden ook fout weggesleten 8p opzoek naar een ander dan maar.
Maar goed heb dus geen zin om nog 3 maanden te wachten dan zijn mijn verse banden ook fout weggesleten 8p opzoek naar een ander dan maar.
-
Mark
Misschien dat Euromaster een goede optie is?
Ook een zeer professioneel bedrijf..
Ook een zeer professioneel bedrijf..
- Dutch Delight
Gewoon bij de dealer laten doen

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Ben ik in dit geval niet met je eens. Tenminste, niet als generieke stelling voor uitlijnen. Er zijn maar weinig dealers die de apparatuur hebben die een euromaster en profile hebben. Sommigen hebben nog analoge apparaten voor uitlijnen.MPower72 schreef:Gewoon bij de dealer laten doen
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.