zoeken bij slecht wegdek
-
peter2627
zoeken bij slecht wegdek
Hallo
Ik heb 17'' velgen met bandenmaat 245/25/17 meen ik.
Op slecht wegdek zoals aflopend of vrachtwagen sporen vindt ik hem behoorlijk trekken.
Echter bij goed wegdek merk ik niks, ook niet naar een kant trekkend ofzo.
Is er iemand die dit ook zo ervaard?
Ik heb 17'' velgen met bandenmaat 245/25/17 meen ik.
Op slecht wegdek zoals aflopend of vrachtwagen sporen vindt ik hem behoorlijk trekken.
Echter bij goed wegdek merk ik niks, ook niet naar een kant trekkend ofzo.
Is er iemand die dit ook zo ervaard?
Re: zoeken bij slecht wegdek
Yep, dat hoort bij het hebben van brede banden. Het kan soms behoorlijk irritant zijn. Maar mocht het in jouw geval heel erg zijn, dan zou het kunnen dat er meer aan de hand is, ergens speling of zo.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
ja t is heel irritant..
ik ben met mn e36 met flinke regen een paar x flink in de rondte gegaan snachts.. ik kwam toen uit uitgeest(bij jou om de hoek..)
toen kwam ik van een afslag en ging invoegen.. ik reed 60 denk.. en ik kwam ook in die vrachtwagensporen.. btje regen en t was gebeurd.. gelukkig was r niemand op de weg.. maar t zweet stond serieus op mn voorhoofd..
dus wees wel voorzichtig.. want dat wil je niet meemaken..
ik ben met mn e36 met flinke regen een paar x flink in de rondte gegaan snachts.. ik kwam toen uit uitgeest(bij jou om de hoek..)
toen kwam ik van een afslag en ging invoegen.. ik reed 60 denk.. en ik kwam ook in die vrachtwagensporen.. btje regen en t was gebeurd.. gelukkig was r niemand op de weg.. maar t zweet stond serieus op mn voorhoofd..
dus wees wel voorzichtig.. want dat wil je niet meemaken..
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..
-
Mark
Wow, das wel heel drastisch dan!
Bedankt voor de tip, ik zal er ook eens meer op gaan letten, want af en toe merk je dat idd wel wat sterker..
Bedankt voor de tip, ik zal er ook eens meer op gaan letten, want af en toe merk je dat idd wel wat sterker..
ja t was echt niet leuk.. ik zat met een vriend en allebei onze vriendinnen zaten achterin.. die begonnen te gillen 8p
nou bleef k wel vrij kalm maar je hart bonkt in keel..
en op zulke momenten heb je ook niks aan je traction control enz.. want als je gaat met zulk weer is r niks meer aan te doen behalve hopen dat je niet de vangrail ingaat.. of erger een andere auto..
nou bleef k wel vrij kalm maar je hart bonkt in keel..
en op zulke momenten heb je ook niks aan je traction control enz.. want als je gaat met zulk weer is r niks meer aan te doen behalve hopen dat je niet de vangrail ingaat.. of erger een andere auto..
-
Mark
Di_Luca88 schreef:.. of erger een andere auto..
Mark schreef:In zo'n geval zou ik twee jaar niet meer slapen denk ik! ;(
haha nee dat denk ik ook.. trauma's heb je dan..
Maar even weer :ontopic: hoe voorkom je dat dan? Volgens mij was dat juist de vraag waar eigenlijk nog geen goed antwoord opgekomen is.
ik denk dat t niet te voorkomen is dat ie trekt.. dat doen ze allemaal met brede banden..
behalve op je hoede zijn..
of rijden als mn oma.. 8p
verder zou ik geen andere oplossing weten..
en als t heel extreem is.. denk k dat t aan je auto ligt..
maar dan maakt ie meestal ook klapperende geluiden.. en dat zou zowiezo al een signaal moeten zijn voor een pitstop
behalve op je hoede zijn..
of rijden als mn oma.. 8p
verder zou ik geen andere oplossing weten..
en als t heel extreem is.. denk k dat t aan je auto ligt..
maar dan maakt ie meestal ook klapperende geluiden.. en dat zou zowiezo al een signaal moeten zijn voor een pitstop
-
Mark
Zal ook lastig te zeggen zijn voor elke auto..
In princiepe moet dit wel te doen zijn,
oké, brede banden werken niet in z'n voordeel,
maar het moet wel fatsoenlijk blijven.
Zoniet, zul je waarschijnlijk een ander probleem zijn.
Dat is zo natuurlijk niet 1,2,3 te verklaren, dat kan vanalles zijn.
In princiepe moet dit wel te doen zijn,
oké, brede banden werken niet in z'n voordeel,
maar het moet wel fatsoenlijk blijven.
Zoniet, zul je waarschijnlijk een ander probleem zijn.
Dat is zo natuurlijk niet 1,2,3 te verklaren, dat kan vanalles zijn.
-
peter2627
Nou ik ben toch weer een beetje gerust gesteld.
Ben toch niet de enige die het heeft.
Volgens mij legt het ook een beetje aan wat voor type/merk banden je hebt.
Ik heb niet de alleduurste en niet de goedkoopste genomen.
Namelijk dunlop sp sportmax. Ga volgende keer toch over naam een ander merk, achter heb ik ook dunlops en deze maken een beetje geluid.Dus niet erg te vreden over deze dunlops.
Maar inderdaad ben ik ook wel eens bijna in de ronte geweest bij de rotonde in heemskerk naar afslag alkmaar of beverwijk toen reed ik ook +- 60 wat wel hard is voor een grote rotonde die ook nog eens nat was.Ik rij automaat en op het moment van terugschakelen brak hij uit.Gelukkig ooit een slip curses gedaan en reageerde meteen met tegen sturen.
Dus was een klein beetje rally rijden met de hard in de keel.
Ben toch niet de enige die het heeft.
Volgens mij legt het ook een beetje aan wat voor type/merk banden je hebt.
Ik heb niet de alleduurste en niet de goedkoopste genomen.
Namelijk dunlop sp sportmax. Ga volgende keer toch over naam een ander merk, achter heb ik ook dunlops en deze maken een beetje geluid.Dus niet erg te vreden over deze dunlops.
Maar inderdaad ben ik ook wel eens bijna in de ronte geweest bij de rotonde in heemskerk naar afslag alkmaar of beverwijk toen reed ik ook +- 60 wat wel hard is voor een grote rotonde die ook nog eens nat was.Ik rij automaat en op het moment van terugschakelen brak hij uit.Gelukkig ooit een slip curses gedaan en reageerde meteen met tegen sturen.
Dus was een klein beetje rally rijden met de hard in de keel.
Laatst gewijzigd door peter2627 op 03 jan 2008, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb conti's en die doen het ook (een beetje). Verder wel lawaaibanden, dus ik neem de volgende keer Michelin Pilot Sport of zo. We hebben hier ook ergens een banden topic ;-)