aankooptips bmw e36 coupe

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
marnick

aankooptips bmw e36 coupe

Bericht door marnick » 03 sep 2009, 11:18

heej,

ik zal mij even voorstellen. Ik ben hier nieuw op het forum mijn naam is marnick woonachtig in drenthe. en ik hoopte dat jullie mij ergens bij kunnen helpen. ik ben namelijk op zoek naar een andere auto na een jaar vw corrado te hebben gereden en een ongeluk te hebben gehad wil ik nu wat anders. nu heb ik zelf bedacht dat ik graag een bmw e36 coupe wil en dan wel een 6 cillinder.
nu was mijn vraag wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aankoop van zon auto.
ik heb redelijk verstand van auto's maar jullie hebben de ervaringen met deze auto dus hoor graag jullie mening. en dan vooral dingen die erg onderhoudsgevoelig zijn. tot wat voor kilometerstand gaat zon auto mee zonder te grote probelemen. plekken waar roest vorming voorkomt(wielkasten wist ik)
ik hoop echt dat jullie mij hier bij kunnen helpen

met vriendelijke groet
marnick botter

Nardo328i

Re: aankooptips bmw e36 coupe

Bericht door Nardo328i » 03 sep 2009, 11:26

ik zelf had bij de aankoop van mijn auto roest bij de accubak en bij de veerpoot onder de motorkap..

wielkasten zijn er inderdaad ook heel gevoelig voor.. ook onder de achterlichten vind je regelmatig roest..

Hoelang een E36 meegaat? Km stand zegt over het algemeen neit zoveel.. Het eene blok haalt de 2 ton niet.. Maar hier op het Forum zijn ook mensen die richting de 4 ton gaan zonder veel problemen.. Het ligt aan het gepleegde onderhoud en hoe er met de auto is omgegaan, wat je meestal wel aan de staat van de auto af kan lezen..

hoop je een beetje geholpen te hebben.. en anderen zullen me vast nog wel aanvullen..

marnick

Bericht door marnick » 03 sep 2009, 13:16

heej

hier heb ik wat aan ;) bedankt.
ik heb namelijk al 3 coupe's gezien die me wel aan staan.
een daarvan gaat het zowieso niet worden is te duur.
en de andere 2
de een is een 320 en heeft 210000km gelopen (weet niet of dit al te veel is voor zon auto) het leek mij nog wel een kilometerstand die te doen was als de rest van de auto in een goede staat was.
de andere is een 325 en heeft 200000km gelopen vond ik nog wel een redelijke km stand. maar daar zit het volgende punt bij. de auto heeft sinds halfweg 2006 geen apk meer nu komt er dan wel een nieuwe apk op bij aankoop maar het lijkt mij niet goed dat de auto zo lang heeft stil gezeten voor geen enkele auto.

mvg marnick

Nardo328i

Bericht door Nardo328i » 03 sep 2009, 13:36

210.000 hoeft niet teveel te zijn.. Kan nog makkelijk 1.5 ton bij op..
Als je de staat van de auto bekijkt en ervan overtuigd bent dat hij netjes is behandeld lijkt het me geen probleem..

sinds 2006 al geen apk meer? x| zolang heeft het blok dus ook al niet meer gelopen??
Zou ik hem persoonlijk lekker laten staan..

ik zou je in ieder geval aanraden om de auto even op de brug te zetten.. Zou ik bij alle auto's doen van die leeftijd.. kan je een hoop gezeik schelen..(heb ervaring)

Auto zag er van de buitenkant super uit.. Auto lag zo laag op de weg dat je amper aan de onderkant kon kijken.. Auto even op de brug gehad en allemaal olie drap aan de onderkant van het motorblok.. Ook was de hele onderkant half weggeschuurd doordat dat auto blijkbaar zovaak aan de grond heeft gezeten..

Heeft mijn een enorme miskoop gescheelt in ieder geval..

Als je echt zeker wil zijn van de staat van de auto ook nog een keuring uit laten voeren bij de garage..

Succes met je zoektocht!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 mar 2011, 16:45

Even een oud topic kicken, maar zeer binnenkort ga ik kijken bij een facelift E36 328i cabrio met net iets meer dan 150.000 km op de klok.

Zijn er naast genoemde punten nog zaken waar ik goed aandacht aan moet besteden ?? E36 specifieke dingen of cabriospecifieke zaken ??

Richy

Bericht door Richy » 16 mar 2011, 17:04

Voor de E36 cabrio heb ik nog wel wat tips:

- elektrisch dak: bij open / dichtdoen van het dak mag de kap niet tegen de klep tikken. Gebeurd dit wel dan is de kans aanwezig dat deze op korte termijn een storing krijgt.

- waterdichtheid v/h dak. Gooi desnoods een emmer water over de kritische punten: bovenkant voorruit / begin linnen kap in de hoeken zowel aan bestuurders als bijrijderskant checken.

- achterruitje checken op scheurtjes en doorzichtbaarheid.

Verder zou ik zowiso de originele optielijst opvragen a.d.h.v. het kenteken en checken of deze opties allemaal aanwezig zijn en ook werken.

- ook de wig in de deur wil wel eens versleten zijn bij 150k (bij coupé / cabrio). Deze zorgt voor het zakken van het raam bij openen van de deur.

Ga je m invoeren? Trek er nog wat opties uit zet er desnoods nog wintervelgen onder voordat je hem laat keuren in NL, maar daar weet jij al alles van ;)

Succes! En ben benieuwd welke het wordt! Stuur evt. een PM dan kan ik je misschien nog wat tips geven over het specifieke model.

Gr. Richy

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 16 mar 2011, 17:55

Richy schreef:Voor de E36 cabrio heb ik nog wel wat tips:

- elektrisch dak: bij open / dichtdoen van het dak mag de kap niet tegen de klep tikken. Gebeurd dit wel dan is de kans aanwezig dat deze op korte termijn een storing krijgt.

- achterruitje checken op scheurtjes en doorzichtbaarheid.
Euhm.. :'(
Afbeelding
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren :W

j0eyv

Bericht door j0eyv » 16 mar 2011, 18:05

Er wil ook nog wel eens roest ontstaan rondom de instaplijsten. Ook iets om rekening mee te houden.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

e36coupe

Bericht door e36coupe » 17 mar 2011, 22:31

ex-coupe,nu compact(weer een)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 mar 2011, 09:18

Thanks voor de tips, zal zeker daar ook even kijken en een lijstje met checkpoints maken voor morgen :) Heb wel het idee dat de tips in het andere topic heel algemeen zijn, dat zijn eigen zaken die ik voor elke auto ongeacht welk merk of type zou checken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”