vervangen einddemper

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Zilver

Re: vervangen einddemper

Bericht door Zilver » 30 jul 2009, 15:11

Ik vind die Eisenman er ook wel prima uit zien en goed klinken. Waar heb je de jouwe eigenlijk aangeschaft en is het echt zo dat ie niet roest en dus onbeperkt mee gaat ?

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 30 jul 2009, 15:24

Zit vanaf mijn vorige 2 BMW's al te verkondigen dat ik er een Eisenmann onder ga gooien, echter is het er helaas nog steeds niet van gekomen. Dit keer gaat het toch echt gebeuren ;)
Griffendahl schreef: De bestaande pijp wordt achter de middendemper door gezaagd en daarop wordt de Eisenmann einddemper bevestigd.
Bovenstaande was mij eerder niet bekend, maar als ik het zo begrijp dan wordt terugdraaien wat lastig? Ik doel hiermee op eventuele verkoop in OEM staat.
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 30 jul 2009, 15:34

Is niet zo'n probleem hoor daar zijn wel oplossingen voor :) De originele demper zou er gewoon weer onder kunnen.
Zilver schreef:Waar heb je de jouwe eigenlijk aangeschaft en is het echt zo dat ie niet roest en dus onbeperkt mee gaat ?
Ik heb mijne bij mijn vaste shop in Hoogeveen aangeschaft, maar zijn dealers zat door heel NL hoor... Wat betreft die levensduur, hij is van RVS en je kunt gewoon zien dat hij met veel zorg heel netjes in elkaar gezet is. Onbeperkt meegaan weet ik niet, maar ik denk dat ik al wel een paar auto's verder ben als deze demper minder gaat worden ;)

Zilver

Bericht door Zilver » 30 jul 2009, 16:16

Heb nu 80d km op de teller staan en ben van plan daar de komende drie jaar 200d km van te maken. Zou die Eisenmann dit redden?

Weet iemand hoe lang een OEM 330d demper ongeveer meegaat? Kan natuurlijk de huidige demper wisselen met zo'n eisenmann, maar dan moet ik dat ding weer ergens opslaan of verkopen voor een habbe-krats. Dus wisselen wanneer die versleten is, is wellicht voordeliger.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 30 jul 2009, 16:26

mijn OEM demper zit er al 228K op, je kunt dus beter niet wachten met je Eisenmann totdat de OEM op is.... :X
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 30 jul 2009, 18:07

Zilver schreef:Heb nu 80d km op de teller staan en ben van plan daar de komende drie jaar 200d km van te maken. Zou die Eisenmann dit redden?
Dan ga jij het einde van die Eisenmann niet meemaken, dat lijkt me dan echt sterk... Uitlaat slijt eigenlijk vooral van stilstaan, hoe meer je rijd des te minder kans dat je ooit een uitlaat moet vervangen.

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 30 jul 2009, 21:02

Gaan die OEM einddempers überhaupt wel eens kapot?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”