De koppeling (CDV)
Re: De koppeling
Als ie d'r zit en je verwijderd hem dan gaat het zeker helpen 

-
Zo, hij is er uit. En inderdaad; met succes!
ik heb me auto nu op de brug staan en de cdv er tussenuit heb ik alles weer aangesloten lekt die bij waar de cdv zat. ga nu maar gewoon de cdv uitboren en dan alles weer terug zetten met de hoop op het zelfde resultaat
Dus hij zit er bij de 318i ook in... dan heeft mijne er vast ook een. Iemand die het eruit kan halen voor me? 

ik heb die van mij er weer terug in gedaan omdat die anders lekt (zonder de cdv is het schroefdraad korter) en dan heb ik straks geen koppelingdruk meer maar het um wel uitgeboord dus heb het zelfde resultaat als ik hem er uithaal. maar wat een verschil in schakelen zeg ik dacht eerst dat merk je toch niet maar je merkt het wel degelijk. ontluchten is als je met ze 2en bent 3 min werk. de tatale klusl als die op een brug staat is een min of 10 werk.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Goede oplossing, dan behoud je in ieder geval de juiste schroefdraad lengtes 

zijn er hier bij die een lichtgewicht vliegwiel (fidanza oid) in hun auto hebben? ik heb al zitten kijken om dit te doen, dit vliegwiel samen met een e34 m5 koppeling lijkt me een goede kombo dan ben je van het tweemassa vliegwiel af en ook van die sac koppeling maw een hoop rommel weg in een keer.
Heb vandaag de auto even op de brug gehad maar werd een beetje onzeker, heb dus nog niets los gemaakt oid, maar heb wel een aantal foto's genomen.
Het lijkt erop dat ik wel een CDV heb maar weet het dus niet zeker, kon de bleednipple (ontluchting ventiel) niet vinden btw.
Het gaat om een 320d PFL

Het lijkt erop dat ik wel een CDV heb maar weet het dus niet zeker, kon de bleednipple (ontluchting ventiel) niet vinden btw.
Het gaat om een 320d PFL

Increase the Peace!
-
(h)
Thanks voor de uitleg, maare hoe moet je dan ontluchten? Ik heb het dopje er even af gehad maar zag geen schroefkop oid.
@ Alpina Drachten
Welke mm boor heb je gebruikt bij het uitboren?
Bedankt guy's
@ Alpina Drachten
Welke mm boor heb je gebruikt bij het uitboren?
Bedankt guy's
Increase the Peace!
- bjornc
Ik heb dat kreng er dus volgens bmwfans ook in zitten, maar ik eigenlijk meer last van het feit dat de koppeling behoorlijk plotseling komt.
Oftewel, heel laat grijpt de koppeling ineens aan.
Kan de CDV dit ook veroorzaken?
Oftewel, heel laat grijpt de koppeling ineens aan.
Kan de CDV dit ook veroorzaken?
Ik zou dat ding er sowieso ertussenuit halen als je die een hebt imho.
Zou je ook zonder powerbleeder oid kunnen ontluchten? Vind het een beetje onnodig om zo'n ding te kopen en maar 1x gebruiken._DV_ schreef:Klik mij
Increase the Peace!
- bjornc
Spelen niet echt, ik moet het laatste beetje van de koppeling gewoon erg voorzichtig op laten komen._DV_ schreef:Gaat dit gepaard met een stootje? m.a.w, moet je veel moeite doen (spelen met gas en koppeling) om geleidelijk te kunnen koppelen
Doe ik dit niet, dan kan ik de motor erg makkelijk af laten slaan. (een diesel notabene (| )
had ik ook last van ( afslaan )
hij zit inderdaad ook onder een 320D 2002/2003
vandaag er tussen uitgehaald icm vervanging van de remolie
rijdt 1000x beter nu voel je weer wat je doet
hij zit inderdaad ook onder een 320D 2002/2003
vandaag er tussen uitgehaald icm vervanging van de remolie
rijdt 1000x beter nu voel je weer wat je doet

- bjornc
Zie net dat ik een crosspost gecreëerd heb met je showroom topic.
Kon je die cdv eruit halen zonder een brug?
Kon je die cdv eruit halen zonder een brug?