Start niet...
Start niet...
Goedemorgen!
Gister had ik weer wat raars:
Ik had mijn auto in de parkeergarage gezet, ga naar de film, kom terug, auto start niet!
Hij gaf gewoon stroom, startmotor deed het, alleen de motor sloeg niet aan. Soms leek het even
alsof hij ging lopen, echter dat deed hij niet.
Ik had hem toen een paar keer op slot en weer open gedaan echter dat mocht niet baten.
Ik wou toen de ANWB bellen maar dacht, ik probeer het nog een keer... en toen startte die...
Dat is toch vaag? Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb wel wat gehoord van lucht in het systeem of de sleutel-electronica...
Alvast bedankt voor de info.
Gister had ik weer wat raars:
Ik had mijn auto in de parkeergarage gezet, ga naar de film, kom terug, auto start niet!
Hij gaf gewoon stroom, startmotor deed het, alleen de motor sloeg niet aan. Soms leek het even
alsof hij ging lopen, echter dat deed hij niet.
Ik had hem toen een paar keer op slot en weer open gedaan echter dat mocht niet baten.
Ik wou toen de ANWB bellen maar dacht, ik probeer het nog een keer... en toen startte die...
Dat is toch vaag? Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb wel wat gehoord van lucht in het systeem of de sleutel-electronica...
Alvast bedankt voor de info.
Re: start niet...
Als het de sleutelelektronica zou zijn zou ik niet verwachten dat je startmotor rond zou draaien 

nou, het kan dan zijn dat de startonderbreker in werking treedt...
En dan zou ik niet verwachten dat de startmotor loopt. Volgens mij zorgt de startonderbreker er onderandere voor dat de startmotor niet gaat draaien. Althans dat is bij Peugeot wel zo.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
+1. Startmotor behoord dan niet te draaien.
klinkt als een brandstof/opvoerpomp die niet wilt meewerken..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Is dat aannemelijk wanneer de auto voor en na het "niet starten" perfect loopt?
Ja, het kan zijn dat het relais van de brandstofpomp niet goed opkomt waardoor hij af en toe niet wilt starten. Of de pomp zelf die moeilijkheden heeft met aanslaan.
De hogedrukpomp zal het waarschijnlijk niet zijn maar ook die heeft electronica.
Ik zal het maar laten uitlezen of alles werkt.
De hogedrukpomp zal het waarschijnlijk niet zijn maar ook die heeft electronica.
Ik zal het maar laten uitlezen of alles werkt.
Ik denk dat je maar heel goed naar mario TT kan luisteren!!
Die had het bij de vorige keer goed geraden
Laat anders eens naar je relais kijken van je opvoerpomp... Was namelijk bij mij het probleem.... 

Die had het bij de vorige keer goed geraden

Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!
Hallo,
Nadat hij weken geleden een x niet startte en het vervolgens niet meer voorkwam was
het afgelopen zaterdag weer zover... Hij startte niet...
Alleen de startmotor draaide, en een enkele keer tijdens doorstarten draaide de motor
even een kwart-seconde maar daarna meteen weer alleen de startmotor...
Paar x geprobeerd te starten maar helaas...
Na een paar minuten gewacht te hebben startte hij in 1 x, zonder gepruttel, rook of diesellucht,
dus gewoon zoals het hoorde...
Heb wat verder rondgeneusd op het www en kwam meer vergelijkbare problemen tegen waarbij
het wellicht aan de brandstofpomp lag, of het relais daarvan...
Is dit een dure reparatie, of heeft iemand nog andere ideeen wat het zou kunnen zijn?
Ik ga vanavond naar de garage en kom graag ietsje voorbereid aan...
Alvast bedankt.
Nadat hij weken geleden een x niet startte en het vervolgens niet meer voorkwam was
het afgelopen zaterdag weer zover... Hij startte niet...
Alleen de startmotor draaide, en een enkele keer tijdens doorstarten draaide de motor
even een kwart-seconde maar daarna meteen weer alleen de startmotor...
Paar x geprobeerd te starten maar helaas...
Na een paar minuten gewacht te hebben startte hij in 1 x, zonder gepruttel, rook of diesellucht,
dus gewoon zoals het hoorde...
Heb wat verder rondgeneusd op het www en kwam meer vergelijkbare problemen tegen waarbij
het wellicht aan de brandstofpomp lag, of het relais daarvan...
Is dit een dure reparatie, of heeft iemand nog andere ideeen wat het zou kunnen zijn?
Ik ga vanavond naar de garage en kom graag ietsje voorbereid aan...
Alvast bedankt.
is geen hele dure reparatie, als het de pomp is tenminste. Laat de garage eerst meten of er spanning naar de pomp gaat en of hij het doet!
succes!
succes!
Nou,
Uurtje voordat ik naar de garage ging startte hij weer niet, minuutje
gewacht en starten > lopen.
Maar toen ik bij de garage was deed hij het natuurlijk weer constant waardoor
het moeilijk zoeken was...
Maar hij zei ook dat het waarschijnlijk die pomp onder de stoel was zegmaar...
Als tip heb ik meegekregen, mocht hij weer niet starten even op dat ding tikken,
waarschijnlijk dat hij dan weer loopt en dan is het zeker die pomp...
Uurtje voordat ik naar de garage ging startte hij weer niet, minuutje
gewacht en starten > lopen.
Maar toen ik bij de garage was deed hij het natuurlijk weer constant waardoor
het moeilijk zoeken was...
Maar hij zei ook dat het waarschijnlijk die pomp onder de stoel was zegmaar...
Als tip heb ik meegekregen, mocht hij weer niet starten even op dat ding tikken,
waarschijnlijk dat hij dan weer loopt en dan is het zeker die pomp...
Je kan het veel makkelijker te weten komen, alleen dan worden je handen wel vies misschien. Als hij niet start even een slang van je brandstoffilter af klikken. Als je dan het contact aanzet en er komt geen brandstof uit is het je pomp. Weet niet of je een willekeurige slang eraf kan halen maar je kan er natuurlijk een voor een, een slang los halen. Volgens mij moet er uit elke slang brandstof komen volgens mij. Komt dat niet dan is opzeker je opvoer pomp onder je stoel kapot OF het relais dat spanning brengt naar de pomp.
Niet uit elke slang komt dan brandstof, vruggah haalde je de slang los van de brandstofpomp zelf (achter de pomp)
Wordt/werd zelfs met een pijltje aangegeven.
Contact aanzetten was niet genoeg, maar je moest hem rondtornen. benzine? pomp werkt, geen benzine? je raadt het al
Kan nu natuurlijk anders zijn, maar kan het me niet echt voorstellen 
Wordt/werd zelfs met een pijltje aangegeven.
Contact aanzetten was niet genoeg, maar je moest hem rondtornen. benzine? pomp werkt, geen benzine? je raadt het al

geloof mij maar, als je het contact aanzet dan heb je zo een jerrycan vol..