beste forumers
ik heb pas een bmw coupe en ik vraag me af wat is verschil tussen een normale airco en een climate controle. en ik las ik die andere onderwerp dat je in de winter ook de airco aan moet is het niet zo dat airco alleen in de zomer. airco is toch om af te koelen ik bedoel wat voor functie heeft hij in de winter. en hoe kan je de beste gebruiken nu de winter er al is.
wat er stond zo van als je niet gebruik maak van airco dat het dan uitdroog ofzo. graag wat informatie.
dankjewel
hoe werkt de climate controle.
- yellowness
Re: hoe werkt de climate controle.
Het is inderdaad slim om de airco een paar keer per week te gebruiken. Mocht je hem langere tijd niet gebruiken kunnen bepaalde onderdelen gaan uitdrogen dat kan uitlopen op een kapotte aircocompressor/pomp. Dure grap!
Ik heb mijn airco overigens 90% van de tijd aan staan.
Handmatige airco is gewoon met draaiknoppen, climate control is airco met digitaal display die je zelf met halve graden af kunt stellen....
Ik heb mijn airco overigens 90% van de tijd aan staan.
Handmatige airco is gewoon met draaiknoppen, climate control is airco met digitaal display die je zelf met halve graden af kunt stellen....
www. M3 register .nl
- yellowness
sh** dan moet ik me de eerste beste volgende keer aanzetten dan. maar wat gebeurt binnen in je auto als je de airco in de winter aanzet blaas hij dan koude of warme lucht in of hangt dat af van de temp die je instelt. k heb de airco nooit aangezet sinds ik nu de auto een maand heb omdat iedereen zegt dat wanneer je airco aanzet dat verbruik veel hoger is klop dat ook ???
Verschil is (bij mij) nihil.
Zolang de ingestelde temperatuur niet lager is dan de temperatuur in de auto, dan gaat ie natuurlijk niet koelen. Alleen het feit dat de aircocompressor draait en koudemiddel rond pompt is genoeg om je systeem in werking te houden.
Bovendien is het slim om je airco eens per jaar of per 2 jaar na te laten kijken op genoeg druk/genoeg vulling. Een droogstaande airco veroorzaakt hele dure reparaties!
Zolang de ingestelde temperatuur niet lager is dan de temperatuur in de auto, dan gaat ie natuurlijk niet koelen. Alleen het feit dat de aircocompressor draait en koudemiddel rond pompt is genoeg om je systeem in werking te houden.
Bovendien is het slim om je airco eens per jaar of per 2 jaar na te laten kijken op genoeg druk/genoeg vulling. Een droogstaande airco veroorzaakt hele dure reparaties!
www. M3 register .nl
Ik heb hem nu op 20,5 met dat sterretje aan.
En de hem dan op 3x rood (bij ventilatierooster)
En de hem dan op 3x rood (bij ventilatierooster)
Airco zorgt er ook voor dat vocht "afgezogen" wordt, oftewel als je je airco aanzet samen met luchtcirculatie is de condens op je voorruit in een minuutje verdwenen.
BMW is a pleasure that you never can measure