Tourings zonder dakrails (UPDATE p8: lekkage & oplossing!)
Re: Tourings zonder dakrails
:z been there, done that...... (h)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Beetje kaal... maar wel lekker! Heb laatst al even in dit topic rondgekeken en kom er nu ook weer terecht, zal toch wel niet voor niets zijn denk ik 

Touring rules!!! Enjoy!
Mooi!
Zou dat ook zo makkelijk gaan voor de E36T?
Zou dat ook zo makkelijk gaan voor de E36T?
Kan ik van iemand de dakrails overnemen? (omg. Rdam)
Ik neem aan dat montage zelf te doen is?
Ook bij mij hebben de dakrails er moeten aan geloven,ik ben dan ook heel tevreden met het resultaat :pimp:

Netjes! en je hebt ook zelfs niet die wespenangel op het dak, errug clean 
Je hebt ze toch wel in kleur laten spuiten hè?

|

Touring zonder dakrails:
german80 schreef:Kan ik van iemand de dakrails overnemen? (omg. Rdam)
nou ik heb een mooi setje op me dak zitten waar ik wel vanaf wil,..
en ik zit 20min van r'dam af..
pm anders even om evt. verder te regelen..
e61 535d m-sport
-
wat bedoel je met "die wespenangel" :?Opt1mus schreef:Netjes! en je hebt ook zelfs niet die wespenangel op het dak, errug clean
lach noois met een audi rijder,heb medelijden,ze zien zo al genoeg af!!
Ik moet me sterk vergissen als hij niet de eventuele antenne van de carkit bedoelt.
Die zal dan ook niet op alle auto's zitten...
Die zal dan ook niet op alle auto's zitten...
-
ok danku 

Laatst gewijzigd door Anonymous op 01 apr 2009, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote uit voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote uit voorgaand bericht verwijderd
lach noois met een audi rijder,heb medelijden,ze zien zo al genoeg af!!
Klopt Griff. :mystic_touring schreef:wat bedoel je met "die wespenangel" :?

@ Hennep: mooie kleur!,

|

Touring zonder dakrails:
mooie klus! Ik ben zelf ook nogsteeds van plan dit te gaan doen, maar door een dure reparatie moet ik t even uitstellen.
Als ik vragen mag; wat heeft het allemaal gekost. Welke onderdelen heb je waar besteld. En heb je er een DIY van?
Veel vragen, maar met applaus!
Als ik vragen mag; wat heeft het allemaal gekost. Welke onderdelen heb je waar besteld. En heb je er een DIY van?
Veel vragen, maar met applaus!
Ik heb op de "sloop", http://www.bmwpoint.nl de afdekstriks die je nodig hebt kunnen halen.
Ik had ze gemaild met m'n vraag, in 1e instantie een negatief antwoord maar 3 dagen later kreeg ik een mail dat hij een touring zonder dakrails binnen had gekregen
Ik heb daarvoor € 50,- afgerekend, de strips waren gespoten in zwart en heb ze over laten spuiten in TiAg, kosten daarvan € 75,-.
Je kunt ze natuurlijk ook nieuw bij de stealer bestellen, dan ben je iets van het 3voudige kwijt (€ 75,-/kant, ongespoten....)
http://bmwfans.info/original/E46/tou/32 ... l-51_3960/
Installeren is heel eenvoudig:
Aan de binnenkant van de dakrailszitten rubber dopjes, deze kun je uitklappen en een torxbout komt tevoorschijn (3 aan elke kant). Als de rail eraf is blijven de montagebeugels over, dit is een T stuk wat op z'n kop staat. (de rails zitten aan de poot en het liggende deel aan het dak) Deze kun je van het dak af schroeven als de afdekstrip eraf is.
De afdekstrip zit vastgeklikt met klemmetjes die aan gleufjes vast aan je dak zitten.
Het beste kun je van voor naar achter werken, de strip bij de voorruit voorzichtig uit de klemmetjes omhoog drukken /trekken (met bv. een platte schroevendraaier en een wigje) en zo naar achter werken.
ls de strip eraf is kun je de T stukjes van het dak af schroeven, deze zitten heel erg vast. Flink krachtzetten dus!
Als de T stukken eraf zijn ben je klaar om de gladde strips op z'n plek te klikken, bij mijn nieuwe strip zaten de klemmetjes er al in dus ik hoefde deze niet te hergebruiken.
That's all, je Touring heeft een heel nieuwe look
In de nieuwe strips zitten overigens klepjes, als je deze opent zie je de montage voor een dakdraag/imperial systeem, je kunt dus ten alle tijden nog een skibox oid meenemen.
Ik had ze gemaild met m'n vraag, in 1e instantie een negatief antwoord maar 3 dagen later kreeg ik een mail dat hij een touring zonder dakrails binnen had gekregen

Je kunt ze natuurlijk ook nieuw bij de stealer bestellen, dan ben je iets van het 3voudige kwijt (€ 75,-/kant, ongespoten....)
http://bmwfans.info/original/E46/tou/32 ... l-51_3960/
Installeren is heel eenvoudig:
Aan de binnenkant van de dakrailszitten rubber dopjes, deze kun je uitklappen en een torxbout komt tevoorschijn (3 aan elke kant). Als de rail eraf is blijven de montagebeugels over, dit is een T stuk wat op z'n kop staat. (de rails zitten aan de poot en het liggende deel aan het dak) Deze kun je van het dak af schroeven als de afdekstrip eraf is.
De afdekstrip zit vastgeklikt met klemmetjes die aan gleufjes vast aan je dak zitten.
Het beste kun je van voor naar achter werken, de strip bij de voorruit voorzichtig uit de klemmetjes omhoog drukken /trekken (met bv. een platte schroevendraaier en een wigje) en zo naar achter werken.
ls de strip eraf is kun je de T stukjes van het dak af schroeven, deze zitten heel erg vast. Flink krachtzetten dus!
Als de T stukken eraf zijn ben je klaar om de gladde strips op z'n plek te klikken, bij mijn nieuwe strip zaten de klemmetjes er al in dus ik hoefde deze niet te hergebruiken.
That's all, je Touring heeft een heel nieuwe look

In de nieuwe strips zitten overigens klepjes, als je deze opent zie je de montage voor een dakdraag/imperial systeem, je kunt dus ten alle tijden nog een skibox oid meenemen.
|

Touring zonder dakrails:
Wij (Opt1mus en ik) hebben geprobeerd om de dakrails van Opt1mus op mijn touring te zetten.
De strips kwamen prima los maar toen bleek dat bij mij geen bevestigingspunten aanwezig zijn.
Op de plaatsen waar bij de Opt1mus schroefgaten heeft heb ik geen schroefgat maar enkel een putje van 1mm. (voor de boorrobot in de fabriek?)
Ik heb nu de locale BMW dealer gemaild wat de mogelijkheden zijn.
De strips kwamen prima los maar toen bleek dat bij mij geen bevestigingspunten aanwezig zijn.
Op de plaatsen waar bij de Opt1mus schroefgaten heeft heb ik geen schroefgat maar enkel een putje van 1mm. (voor de boorrobot in de fabriek?)
Ik heb nu de locale BMW dealer gemaild wat de mogelijkheden zijn.