Na een lange zoektocht heb ik in februari 2009 een E46 M3 (SMG) aangeschaft. Opties die ik perce wilde: van buiten niet zwart, van binnen wel, 19" evo, facelift met LED's, open dak, smg, HK speakerset. Het is een USA spec M3, hij is met een verhuizing mee naar NL gekomen. Ik heb hem overgenomen van de 1e eigenaar toen deze weer van NL naar Berlijn verhuisde. Zo stond hij erbij toen ik in Berlijn ben gaan kijken:
De eerste mod was eigenlijk gelijk Philips Silvervision knipperlichten, hetgeen bij deze auto ook meteen het stadslicht is. Verder heb ik de USA specs cupholders vervangen door een EU bak met schuif-sluiting. Na een keer goed poetsen, zag hij er zo uit:
- Spoiler: Laat zien

Het interieur:

De motor:

Volgende mod waren DEPO's smoked knipperlicht units voren in de hoek en aan de zijkant. Sommige mensen noemen het "cheap" maar persoonlijk vind ik dit een stuk beter uitzien. De voorlampen vormen meer 1 geheel, de witte units steken te veel af.
- Licht uit:

Licht aan:

Van de zijkant:

De oranje reflectors in de voorbumper worden ook nog vervangen, ik heb zowel witte als zwarte (smoked) liggen, allen passen deze niet 100%:

Deze M3 heeft vrijwel alle opties die ik graag wilde, behalve de elektrische heckrollo. Verder miste ik het gebruik van MP'3 op de businessradio. Ik weet dat de nieuwere types wel MP3 ondersteunen, maar deze nog niet. Daarom nog 2 mod's. Ten eerste heb ik een AUX ingang in het dashboardkastje gemaakt.

Daarnaast heb ik een DICE iPod connnector aangesloten op de cd-wisselaar. Mijn iPod is nu te bedienen met de radio, zelfs met het stuur. De kabel komt uit in het middenconsole.

UPDATE 2 JULI 2009
Eigenlijk als test is de BMW voorzien van matzwarte nieren, USA reflectors in kleur en zwarte kieuwen. Vind het zelf wel geslaagd, maar aangezien de chrome nieren zo BMW kenmerkend zijn weet ik nog niet of ik deze zwarte houd.

UPDATE 20 JULI 2009
De auto is voorzien van AE's. Het zijn Orion V2 6000K
- Enkel de ringen aan:

Met stadslicht en dimlicht:

UPDATE 1 SEPTEMBER 2009
Eibach pro kit. Hij ligt toch lager dan ik had gedacht

Betere foto's

UPDATE 10 SEPTEMBER 2009
Er zijn H&R spoorverbreders opgekomen, incl. verlengde bouten. Voor 15mm, achter 12mm.

UPDATE 14 DECEMBER 2009
De auto heeft een winterlook gekregen...

UPDATE 09 APRIL 2010
De voorbanden waren na 95.00 (!!) aan vervanging toe. Aangezien de achterbanden ook niet meer helemaal top waren, heb ik maar 4 nieuwe geplaatst. Aangezien ik nog een nieuwe setje 19" EVO's had liggen, ze de nieuwe banden daarop gekomen en ziet alles er weer toppie uit.
Het zijn weer michelin PS2 geworden in de maat 235/35/19 voor en 275/30/19 achter. Lekker breed.
Heb er tevens stalen ventielen ingezet, oog voor detail

UPDATE 18 MAART 2012
Hmm, het blijkt toch dat een M3 een auto is waar je nauwelijks wat aan hoeft te veranderen

Lang geen update gehad. Laat ik eens een foto posten van de nieuwe wintervelgen (BMW style 164m) en banden waarmee ik de winter 2011/2012 heb gereden.
Grtz, Maurice