Automaat spoelen
Re: Automaat spoelen
Mooi beschrijving, klinkt goed!
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Mooi dat je zo tevreden bent maar ik heb wel een opmerking
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij een nieuw filter niet nodig vind.
Deze spoel je echt niet 100% schoon. ZF doet niet voor niets standaard overal een nieuw filter bij, na spoelen of na wisselen mechatronic. Dit filter is net als een oliefilter niet gemaakt voor de eeuwigheid. Ook de magneten onderin raken 'vol' en waar blijven dan volgende ijzerdeeltjes?? Echt heel bijzonder dit
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij een nieuw filter niet nodig vind.
Deze spoel je echt niet 100% schoon. ZF doet niet voor niets standaard overal een nieuw filter bij, na spoelen of na wisselen mechatronic. Dit filter is net als een oliefilter niet gemaakt voor de eeuwigheid. Ook de magneten onderin raken 'vol' en waar blijven dan volgende ijzerdeeltjes?? Echt heel bijzonder dit
De tijd zal het uitwijzen
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
- Mercedennys
Dag allemaal,
ik heb vandaag na 265k km de automaatbak olie gespoeld en ververst met nieuw filter bij ZF Delfgauw.
Voel qua rijden niet veel verschil nog maar heb toch een vraag.
Het lijkt erop of de auto ineens een stuk(je) zuiniger is gaan rijden.
Heeft een van jullie dit ook ervaren na het verversen/spoelen van jullie automaatbak?
ik heb vandaag na 265k km de automaatbak olie gespoeld en ververst met nieuw filter bij ZF Delfgauw.
Voel qua rijden niet veel verschil nog maar heb toch een vraag.
Het lijkt erop of de auto ineens een stuk(je) zuiniger is gaan rijden.
Heeft een van jullie dit ook ervaren na het verversen/spoelen van jullie automaatbak?
Ik wil je je 'geluk' niet ontnemen hoor maar je kan eigenlijk pas na een paar tankbeurten (km of 1600-2200 neem ik aan)) echt wat roepen over het feit dat de auto iets zuiniger is gaan lopen.
Hoop uiteraard voor je dat het wel zo is
Hoop uiteraard voor je dat het wel zo is

-
Is er hier ervaring aanwezig met de bedrijven ATR, CRV Veenendaal of Flushed?
ATR is in ieder geval wel goed maar ZF is naar mijn mening toch echt de beste. Ik heb er al jaren ervaring mee, de manier van onderhoud van de bak is ongeevenaard. Gebruik de zoekfunctie maar, er is al heel veel over geschreven.
CRV Veenendaal ook wel goeie verhalen over gelezen maar ik ben het met Jos eens en ga ook het liefst naar de makers van de bak (ZF!)
. Dan maar iets meer betalen (200 euro?) voor die 1x in de 100.000km moet het gewoon goed gebeuren 

-
Ik hoor hier vaker positive verhalen over ZF. Zover ik weet hebben we ZF automaten onder onze wagens... daarom heb ik voor 6 april een afspraam gepland bij ZF voor complete onderhoudsbeurt.
Goedkoop "kan" duurkoop worden ben ik van mening

Goedkoop "kan" duurkoop worden ben ik van mening

Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht
BMW E60 535D 

Verkocht

Klopt zit inderdaad een ZF bak onder de E6x, en de fabrikant zal er wel iets van weten toch
. Ben zelf in ieder geval erg tevreden over!
En eens: goedkoop kan idd duurkoop worden! En waar hebben we het over 200 euro meer voor eens in de 100.000km?

En eens: goedkoop kan idd duurkoop worden! En waar hebben we het over 200 euro meer voor eens in de 100.000km?