Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 11 mar 2009, 00:22
- Locatie: winterswijk
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
daar heb je een punt hans!
omdat de mensen in münchen of wolfsburg of waar dan ook elke keer weer nieuwe stekkers aan hun auto's zetten!
kan dat niet het zelfde blijven en gewoon andere software bij instaleren???
dit gaat wel erg ver maar:
mss wel alle aansluit stekkers van alle auto's universeel maken.
krijg je eerlijke concurentie wat beter is voor de consument???
omdat de mensen in münchen of wolfsburg of waar dan ook elke keer weer nieuwe stekkers aan hun auto's zetten!
kan dat niet het zelfde blijven en gewoon andere software bij instaleren???
dit gaat wel erg ver maar:
mss wel alle aansluit stekkers van alle auto's universeel maken.
krijg je eerlijke concurentie wat beter is voor de consument???
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Nogal wiedes. Welke dealer zou zijn auto's niet aanprijzen als dealeronderhouden. De vraag is wat je er voor krijgt als jij je auto verkoopt aan diezelfde dealer.bmwhans schreef:is ook bij een oudere auto het eerste wat gevraagd wordt,ik werk zelf bij een v w dealer en wij verkopen alleen auto's met boekjes hoe oud de auto ook is
bij een paar jaar oude auto kan ik het me voorstellen dat het nog wat kan opleveren. Maar als je elk jaar structureel teveel betaalt voor je keuringen en reparaties dan geloof ik nooit dat je na 12 jaar (ik noem maar wat) het verschil tussen dealerprijzen en 'beun' prijzen terugkrijgt als extra inruilwaarde.
Laatst gewijzigd door kaasplank op 15 feb 2011, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Daar sluit ik me bij aan, kaasplank. Vooral als je met je eigen rekeningen kan aantonen wat er allemaal aan de auto gebeurd is, moet het voor onderhoud niet uitmaken of je buurjongen van 23 met HBO autotechniek in loondienst à 85 euro per uur de bouten heeft aangedraaid, of dat je dat zelf hebt gedaan à 0 euro per uur. Onderdelen verantwoorden is daarbij veel belangrijker, denk ik.
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Ja gisteren ging het lampje branden van de slijtindicator van de remmen. Echter geeft die helaas niet aan of het nou voor of achter is. Dus nu zal ik zelf maar even moeten gaan kijken 

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
En toch is mijn ervaring dat de dealer niet echt duurder is, ben ook wel bij wat diverse specialisten geweest en daar was de rekening net zo duur of zelfs duurder dan bij de dealer.
Bmw specialist mag dan zijn uurloon lager hebben, maar ze schrijven zo een uurtje extra of meer om te compenseren is mijn idee.
Momenteel ga ik naar een universeel bedrijf en daar werkt een goede vriend van mij, en tot nu toe ben ik erg tevreden, deze is wel beduidend goedkoper.
Maar ik krijg ook fikse korting.
Bmw specialist mag dan zijn uurloon lager hebben, maar ze schrijven zo een uurtje extra of meer om te compenseren is mijn idee.
Momenteel ga ik naar een universeel bedrijf en daar werkt een goede vriend van mij, en tot nu toe ben ik erg tevreden, deze is wel beduidend goedkoper.
Maar ik krijg ook fikse korting.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Dealers die het gepruts moeten oplossen van garage`s? Het zal vast gebeuren maar bij mij was het andersom, de garage moest het gepruts van de dealer oplossen.
Dealer is niet altijd de duurste maar nooit de goedkoopste en ook niet altijd even goed. Als je al geholpen wordt bij een dealer want soms moet je gewoon drie weken wachten voordat je je auto kan brengen. Ook al doet je auto het niet...
Ik denk dat je beter af bent bij een goeie specialist met een redelijk tarief.
Oja en als je als dealer veel investeert in gereedschap en je leent het uit dan ben je niet goed bezig en zorg je er zelf voor dat je geen werk hebt.
Dealer is niet altijd de duurste maar nooit de goedkoopste en ook niet altijd even goed. Als je al geholpen wordt bij een dealer want soms moet je gewoon drie weken wachten voordat je je auto kan brengen. Ook al doet je auto het niet...
Ik denk dat je beter af bent bij een goeie specialist met een redelijk tarief.
Oja en als je als dealer veel investeert in gereedschap en je leent het uit dan ben je niet goed bezig en zorg je er zelf voor dat je geen werk hebt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Ik denk dat je beter af bent bij een goede dealer met een redelijk tariefMario TT schreef:Ik denk dat je beter af bent bij een goeie specialist met een redelijk tarief.

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
ik zie de meerwaarde van een dealer t.o.v van een universele garage niet meer in bij een auto van 1999 met 255.000 op de klok.
niet dat ik er vaak hoef te komen. maar sommige onderdelen van koskamp zijn excact hetzelfde als dat van bmw (ook zelfde merk) maar toch stukken goedkoper.
het gaat puur om het logo van bmw wat er dan staat.
eerder was ik ook meer voorstander van dealer, maar dat begint nu m'n broertje monteur is toch terug te draaien.
niet dat ik er vaak hoef te komen. maar sommige onderdelen van koskamp zijn excact hetzelfde als dat van bmw (ook zelfde merk) maar toch stukken goedkoper.
het gaat puur om het logo van bmw wat er dan staat.
eerder was ik ook meer voorstander van dealer, maar dat begint nu m'n broertje monteur is toch terug te draaien.

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008