Je cheeseburger is de hydraulische motorsteun denk ik. Aan beide kanten zit er 1. Lijkt me vreemd dat de olie die aantast. De hydraulische motorsteunen gaan weleens vaker stuk. Ze zijn niet zo heel duur geloof ik..bjornc schreef:Hmm, ik heb vorige week mijn 2002 e46 opgehaald, en vandaag voor een routine check eens bij mijn vaste garage geweest.lantafi schreef:Voor sommige auto's is vol synthetisch niet goed vanwege beschadiging aan rubbers ed. Dit is absoluut niet van toepassing op recente BMW's....
Mijn motor lekt aan de passagierskant olie, waarschijnlijk in de buurt van de turbo.
Diezelfde olie heeft ook al een groot rubberen blok aangetast.(weet niet welke, zit bijna onder het blok, zo groot als een bierviltje en zo dik als een cheesburger... leuke vergelijking)
De olie is door BMW ververst,want de auto is alleen maar bij BMW in onderhoud geweest.
Denk dus niet dat er verkeerde olie op zit.
Anyweg, ik ben nu met de verkoper van de auto aan het onderhandelen, aangezien ik niet van plan ben de reparatie te betalen.(in duitsland ben je als koper nét iets beter beschermd, dus proberen kan geen kwaad)
Ik zal nog wel een topic starten, en jullie van de vooruitgang op de hoogte houden.
gr Bjorn
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.Niels schreef:de LL01 (Longlife 01) eisen van BMW voldoet.
LL04 is voor benzine motoren btw.
Zolang het kwaliteitsolie is maakt het allemaal niet zoveel meer tegenwoordig.Chris schreef:even het topic ophalen.. in mijn boekje stond ''mobile 1 turbo diesel vol-sys 0w40'' opzich zou deze ook gelijk zijn aan de castrol. ze zijn dacht ik ook even duur..
of heeft emand anders een andere mening over deze olie?
135€ nou en? daar kom je toch ook even mee toe en heb je tenminste goede olie. dat is nu zoiets als banden en belangrijke orginele onderdelen beter het beste orginele, als goed kope troep kwaliteit kost nu eenmaal geld. vroeger met mijn e36 coupe keek ik er niet echt naar. daar heeft vanalles ingezettenOpt1mus schreef:ebay.debm-appie schreef: Dat grapje zou mij 135 euro kosten :? dus misschien heeft iemand hier een adresje waar het goedkoper te bestellen/halen is??
Teveel is zeker niet goed nee. Maar je peilt toch als je olie bijvult zeker?farl schreef:Ik hoorde vanavond bij "Wheels on 7" dat teveel olie in je motor gooien niet goed is. Als voorbeeld zei Olav Mol dat het niet goed is om één literje in je motor te gooien omdat dat weer veel teveel is.
Als ik olie bijvul dan gooi ik altijd een fles van 1 liter erin. Is dit niet goed? :?