325 Cabrio 100% gestart...THANKS IEDEREEN

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: 325 Cabrio 95% gestart...hulp gevraagd

Bericht door dw70 » 12 jul 2011, 21:04

als je het vorige hebt kunnen meten, dan kun je dit ook. Afdrukken op papier en meenemen. Je weet waar beide sensoren zitten.

Met stel dat wordt je niks wijzer. Je moet stapsgewijs storing zoeken. De vorige posting heb je goed kunnen meten en op 1 massadraadje na eigenlijk compleet.
De vooruitzichten zijn niet eens zo slecht. Maar je hebt geen vonk!
Om een vonk te verkrijgen zul je toch de nokkenas en krukaspositiesensor nodig hebben. Dat is noodzaak.

Dat de pomp nu draait, kan al een vooruitgang zijn. Zeker na 6mnd stilgelegen te hebben. Dan start hij zeker langer. Alles moet weer door het systeem gepompt worden wat compleet leeg is. Good news. Laat hem maar eens draaien op de startmotor, worden sensoren ook weer eens wakker uit de winterslaap.

En de weerstandmeting is toch simpel zat. 2 pootjes in het apparaat steken en op Ohm zetten en meten. Dat lukt toch wel. De andere stapsgewijs uitvoeren. Desnoods met zijn 2.
Maar het moet.

Heb je nog een aftermarket alarm erin wat je systeem nu zit te saboteren?????

Maar effe wat anders kerel, je hebt toch wel alles ingestoken (dus ook je cockpit). Toch?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

LaBMW

Bericht door LaBMW » 12 jul 2011, 21:16

Er zit geen alarm meer in. Die heb ik verwijderd, althans, de complete interieurkabelboom is nu vervangen, het enige waar in mijn ogen het alarm in zat!

In de wagen zit nu:

Tellerbak, boordcomputer, alarmlichtenknop.

Benzine is op peil, olie is op peil, pomp slaat nu wel aan, wat ik tot voorkort nog had was dat ook de nieuwe DME relais aan het ratelen was, deze is nu ook stil nadat ik alles gemeten had vanmiddag waarna ook de brandstofpomp opeens werkte.

Tenzij ze een alarm ook in de motorkabelboom verwerken zit er verder niks meer van die rotzooi in!
Waar een wil is...is een weg!!

dw70

Bericht door dw70 » 12 jul 2011, 22:24

Ik weet niet of alle europese modellen ook een "alpine anti diefstal systeem" hebben. Dat is het enige alarm wat modellen 1992-1993 en 1994 kunnen hebben af fabriek BMW met het stempel Alpine.

Zekering 43 (5 Ampere), wat is dat bij jou in de zekering box? Wat staat daarop wat dat zou moeten zijn? Is deze zekering bezet? Dat Alpine kastje zou achter je dashboard kastje moeten zitten (als het er is).

EWS is er sinds januari 1994. EWS II is er sinds januari 1995. Jij hebt 1993 versie.
Er kan niks anders zijn dan een eventueel alpine alarm (als dat er al is, wat niet hoeft natuurlijk).

En hou je batterij op spanning. Iedere dag als je wat doet, alleen met een volle batterij aan de gang.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

dw70

Bericht door dw70 » 12 jul 2011, 23:56

Heb jij een schakel of een automaat?

Ik heb eindelijk een 1993 stroomkringschema te pakken. En er wordt weldegelijk met een startonderbreker gewerkt.
Je centrale deurvergrendeling stuurt een signaal naar je grondmodule en die weer op zijn beurt naar de DME. Lock en unlock.
Laat ik even uitgaan dat dit werkt.

Maar de boordcomputer zit ook nog daartussenin.
Heb jij een code functie op je boordcomputer? :P

En zo ja, dan moet je een code ingeven. Ik mail dit even naar je toe hoe je dit doet.
Zo houden we BMW's voor onszelf.

dw70

Bericht door dw70 » 13 jul 2011, 12:06

heb jij dit zelf al geprobeerd ThCB33R?

LaBMW

Bericht door LaBMW » 13 jul 2011, 21:14

Top, DW70 zeer special thanks. Mijn goede voornemens om vannochtend voor mijn werk nog even langs mn pand te gaan vielen een beetje in het water omdat ik gister beetje laat ben door gegaan dus vannochtend niet wakker kon worden :P

Morgen ga ik naar de beamer en zullen we zien of dit werkt...ik hoop het zo!! dan heb ik echt bijna alles geprobeerd!!

Keep you UPDATED maar alvast heel erg veel respect, en dank voor jullie meedenken!!!!!!

LaBMW

Re: 325 Cabrio 100% gestart...THANKS IEDEREEN

Bericht door LaBMW » 14 jul 2011, 14:14

HIJ DOET HET! Zo blij als een kind!

Hoogstwaarschijnlijk was het inderdaad de Code, al heb ik niet op set hoeven drukken.

Nu weer alles inbouwen en netjes wegwerken zodat hij weer kan rijden :driving: :duimen:

Beens1

Bericht door Beens1 » 14 jul 2011, 16:05

Super dat het nu werkt! Veel plezier ermee! En inderdaad heel veel credits gaan naar de technici hier!

dw70

Bericht door dw70 » 14 jul 2011, 18:37

die Stefan is wel een echte doorzetter hoor. :duim:
De aanhouder wint altijd! 8)
Veilige kilometers kerel en wees er maar zuinig op! We zien de foto's wel als hij klaar is. :P

Gr,
Dw

LaBMW

Bericht door LaBMW » 14 jul 2011, 23:25

Het heeft veel bloed zweet en woede gewekt, maar al het harde werken en frustraties heeft mij beloond;

1. Heel veel BMW kennis gegeven
2. Mijn motto weer bevestigd; Waar een Wil is is een Weg
3. Bewezen dat niets onmogelijk is
en tot slot
4. Dat je moet blijven geloven in waar je mee bezig bent!

Het heeft even 6 maanden geduurt met tegenslagen als verkeerde kabelboom gekregen of relais die stuk gingen, alarm wat de hele auto vergrendelde en niet meer wilde starten, met een sleepwagen naar mijn pand 30 km verder in de sneeuw moeten slepen om vervolgens een klus te doen waar iedereen mij voor gek verklaarde, en weinig geloof er in boden.

Nogmaals bedankt voor de vele reacties/suport/mogelijkheden maar vooral Oplossingen!!

Ik zal zeker dit forum bij houden met de ontwikkelingen omtrent de 'onmogelijke cabrio' :P

Groeten,
Stefan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”