De persoon in Veolia jas ben ik trouwens niet, dat is m'n reisgenoot

Toen we na het eten van een fijne schnitzel weer terug bij de auto kwamen, lag er zo'n 10cm sneeuw op. Monschau ligt in een dal, en de weg terug voert over een soort bergpas met mooie haarspeldbochten. Onderweg naar de auto probeerde een Belg in een ouwe Avensis de heuvel op te komen, zo te zien zonder winterbanden. Met constant wild spinnende wielen probeerde hij omhoog te komen, en dat lukte natuurlijk maar heel langzaam. De Duitsers die erachter reden lieten door te toeteren weten licht geïrriteerd te zijn.
Bij mijn BMW bewezen de winterbanden maar weer eens hun nut. De bergpas was goed te doen, zeker nadat ik doorhad dat ik in de haarspeldbochten helemaal van het gas af moest om de auto niet dwars op de weg te zetten. De eerste 20 km ging over een binnendoorweg, dus dat ging niet erg hard. Veel mensen reden zelfs zo overdreven langzaam dat ik genoodzaakt was ze in te halen...
Eenmaal op de snelweg was het niet veel beter: overal lag een laagje sneeuw, dus er werd ustig gereden. Dat ging eigenlijk tot aan thuis zo door, hoewel ik op de A2 vaak wel de 100 kon halen. De terugreis duurde dan ook iets van 3 of 4 uur...
Thuis bleek de BMW er leuk uit te zien: