M5 Azurite Black

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DennieV

Re: M5 Azurite Black

Bericht door DennieV » 03 jun 2016, 08:02

Wel lachen al die reacties idd..."net zo zilver als mijn Golf" en "leasebakgrijs" :rolf: :rolf:
Dat zijn dezelfde types die een snelle auto onzin vinden want "je mag nergens harder dan 130".
Maar denk niet dat je er wakker van ligt.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

RSRay

Bericht door RSRay » 03 jun 2016, 14:43

Mooi he .. de F10 M5 !

a90

Bericht door a90 » 16 jun 2016, 19:49

Een maandje verder nu en morgen is de 2.000 beurt (het zal 1.925 worden) . Nieuwe olie plus filter in de motor en differentieel.

De verschillen zijn wel enorm in vergelijking met de vorige M5, ik som het een beetje op.

De wegligging is vele malen beter, de auto is met het Competition Package echt opgeknapt, zelfs in het dagelijkse verkeer is het duidelijk merkbaar en eigenlijk alle aanpassingen merk je.

Vanaf een US website geplakt zijn dit de wijzigingen:

- Power increase by 11kW (15HP) to 423kW (575 HP)
- Stiffer stabilizer (anti-roll) bars
- Stiffer and lower suspension (shocks and springs) (10mm lower than standard M5).
- Stiffer front axle bushings
- Active M Differential with a unique tune for the competition package for improved traction
- New hydraulic rack-and-pinion steering with the M-specific Servotronic function with A MORE DIRECT PROGRAMMING to improve agility during cornering
- M Dynamic mode (MDM) of DSC tuned with higher thresholds of intervention
- New 20" M light alloy wheels

Om kort te gaan, het stuurt beter, directer eigenlijk, het veert beter en het bochtgedrag is verbeterd (minder hangen). Van het verschil in vermogen merk ik nog niets omdat nog ingereden wordt. De auto is geleverd met Pirelli's en die bevallen prima.

Los hiervan heeft de auto de CCB's en die zijn echt briljant. In het dagelijkse verkeer goed te gebruiken en geen wielstof, de velgen blijven gewoon schoon. Nog geen ervaringen met wat zwaarder gebruik maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen.

Het grootste voordeel van de CCB's is toch wel dat ze veel lichter zijn, het scheelt voor zo'n 7 kilo in vergelijking met stalen remschijven en naven. Dit merk je echt met dwarsrichels of putdeksels. De wielen slaan en dreunen veel minder en het maakt de auto een stuk lichtvoetiger. Net of het een klasse kleiner is

De uitlaat zag ik eerst wat tegenop. Ik ben niet zo'n uitgesproken type en hoe minder herrie hoe beter maar de BMW Performance uitlaat (titanium Akrapovic) geeft een geweldig geluid, ik zou niet meer zonder willen.

De kleur is prachtig en hoewel de opmerkingen niet van de lucht zijn als je het erover hebt (leasebakken grijs, Prius basiskleur, voor 500 euro doet de spuiter op de hoek het net zo, etc.) is het echt wel iets bijzonders, je moet het echter wel zelf zien en het laat zich lastig op de foto vastleggen (een beetje zoals je een parelmoerkleur ook zelf moet zien)

Verder is de auto volgehangen met elektronische gadgets die in het dagelijkse verkeer goed helpen. Er zitten iets van radarsystemen die de achterkant in de gaten houden en waarschuwen als er iemand in de dode hoek zit. Ook wordt aan de voorzijde de voorligger in de gaten gehouden. Deze systemen zijn niet nieuw maar zaten niet op mijn vorige auto.

Al met al vind ik het erg prettig om deze systemen te hebben, het is alsof je een paar extra ogen hebt die de auto rondom in de gaten houdt.

Nadelen zijn er eigenlijk niet

- De auto is iets lager en daarmee raak je net wat sneller de grond. het scheelt niet veel maar je moet er wel even rekening mee houden.
- Mijn 19inch winterset heb ik moeten inruilen omdat de CCB's alleen 20inch kunnen hebben. Dat was wel even jammer, te meer omdat de banden nog lang niet op waren, maar goed.
- Door de opvallende kleur en de uitlaat plus de carbon opsmuk heb je wat meer aandacht in het verkeer. Petjes die om je heen gaan zitten maar ook duimpjes die omhoog gaan. In de afgelopen maand meer duimpjes gezien dan in het afgelopen jaar. Ik ben nog niet aan de kant gezet omdat ik in een patserbak rij, dat komt misschien nog wel.

Kortom, tot op heden erg tevreden en mocht je uitkijken naar een M5, koop er een met het competition package en als het kan de CCB's ! :D

Nog een aardig weetje is dat de adaptieve LED lampen best vooruitstrevend te noemen zijn. kijk eens naar dit filmpje.

F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 16 jun 2016, 20:47

LOL @ dat filmpje, dat is zeker vooruitstrevend!! Zelfs je voorligger kan er profijt van hebben als hij langs zijn/haar auto schijnt ;)

Maar mooi stukje techniek! Op die van mij zit ook grootlicht assistent maar ben er nog niet zo kapot van. Op boeren wegen werkt het opzich wel goed maar daar kom ik niet zo vaak :)

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 17 jun 2016, 06:48

Super gave upgrade! En mooi dat hij echt als beter/fijner aanvoelt dan je vorige, anders krijg je toch misschien het gevoel waarom heb ik een nieuwe gekocht als je er al 1 had.

Veel rijplezier gewenst!
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

Degids

Bericht door Degids » 17 jun 2016, 14:43

Hoelang gaan de CCB's mee eigenlijk? Want ik heb op E-bay wel prijzen van €10.000,-- gezien! :o

a90

Bericht door a90 » 17 jun 2016, 19:21

Quadrantz schreef:Maar mooi stukje techniek! Op die van mij zit ook grootlicht assistent maar ben er nog niet zo kapot van. Op boeren wegen werkt het opzich wel goed maar daar kom ik niet zo vaak :)
Ik kom niet zo heel vaak in Duitsland maar een paar keer heb ik daar wel op buitenwegen gereden in de nacht en dan is het ook echt donker. Geen lantarenpalen en vaak veel bos, fijn om dan een beetje lampen te hebben. Hier in NL valt het allemaal wel mee idd.
Mr._T-Rex schreef:Super gave upgrade! En mooi dat hij echt als beter/fijner aanvoelt dan je vorige, anders krijg je toch misschien het gevoel waarom heb ik een nieuwe gekocht als je er al 1 had.

Veel rijplezier gewenst!
Thx ! klopt inderdaad. De upgrade is het meer dan waard.
Degids schreef:Hoelang gaan de CCB's mee eigenlijk? Want ik heb op E-bay wel prijzen van €10.000,-- gezien! :o
De CCB's gaan echt heel lang mee, ze zeggen de levensduur van de auto maar dan moet je niet te veel trackdays doen denk ik ;) De prijzen zijn inderdaad flink en je wil ze niet even met zijn vieren moeten vervangen, kost inderdaad iets van 10k een rondje nieuw. Ik zat nog wat in het menu te neuzen en zag dat de remblokken bij 120.000 aan vervanging toe zijn.

Dit is wel een aardige PDF om te lezen, grappig is dat de schijf moet worden gewogen om precies te bepalen hoever hij versleten is.

http://f10.m5post.com/forums/attachment ... 1440601484

Oja, vandaag de eerste beurt en de vrijstelling van het volledige vermogen + opheffing begrenzer. Hij kan nu harder dan ik durf :gekdoen:
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”