Motor in noodloop
Re: Motor in noodloop
Software update was eerst niet goed gegaan. Dus moesten ze het via internet doen.
Ik ga ervan uit de laatste versie 500, maar zal het idd navragen.
Ik ga ervan uit de laatste versie 500, maar zal het idd navragen.
Nu er een nieuwe turbo in komt lijkt het mij erg verstandig zo niet nodig om de motor olie te vernieuwen+filter. Volgens de dealer is dit niet nodig, omdat er 12000 km geleden al nieuwe olie in is gegaan.
Klopt dit wat de dealer zegt?
Bij de dealer olie verversen is 180e.
Castrol edge 5w30. 6 liter op i-net is 51 euro incl. verzenden. Olie filter is 13e . 15 a 20 min op de snelweg rijden dan onder de auto kruipen en carter leeg laten lopen, daarna vullen en klaar.
Zoveel werk is het niet, maar als het echt niet nodig is...
Wat zou jij doen Source?
PS. is lucht filter vervangen dan ook aangeraden?? Deze is ook 12K Kms geleden vervangen
Klopt dit wat de dealer zegt?
Bij de dealer olie verversen is 180e.
Castrol edge 5w30. 6 liter op i-net is 51 euro incl. verzenden. Olie filter is 13e . 15 a 20 min op de snelweg rijden dan onder de auto kruipen en carter leeg laten lopen, daarna vullen en klaar.
Zoveel werk is het niet, maar als het echt niet nodig is...
Wat zou jij doen Source?
PS. is lucht filter vervangen dan ook aangeraden?? Deze is ook 12K Kms geleden vervangen
-
Edgar1234
Oliebeurtje moet wel goedkoper kunnen.
Bij mijn 535d heb ik de turbo's laten vervangen en werd mij geadviseerd om olie te verversen.
Bij mijn 535d heb ik de turbo's laten vervangen en werd mij geadviseerd om olie te verversen.
Het hangt af van de schade van de turbo omdat er geen foto's zijn zou ik het wel vervangen.
Luchtfilter is niet nodig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Verbaasd mij dat de dealer zegt dat het niet nodig is.Edgar1234 schreef:Oliebeurtje moet wel goedkoper kunnen.
Waar haal jij de olie goedkoper?
51 euro voor 6 liter 5w30. Dat is incl. verzendkosten. Lager heb ik nog niet gezien.
Al besloten om het gewoon te vervangen idd. kwaad kan het sowieso niet en de kosten zijn het ook niet.Source schreef:Het hangt af van de schade van de turbo omdat er geen foto's zijn zou ik het wel vervangen.
Luchtfilter wacht ik wel. Deze na 12K KM vervangen is niet nodig. Bij de komende beurt vervang ik wel meteen de carterventilatie.
de 535 heeft natuurlijk meer olie nodig.
Er gaat 5.5L bij mij in en kost 70 euro incl. filter. Valt reuze mee
Daarom ook lekker vervangen om de 15K KM
Er gaat 5.5L bij mij in en kost 70 euro incl. filter. Valt reuze mee
Daarom ook lekker vervangen om de 15K KM
Zo eind van dedag telefoontje van Ekris ontvangen. De auto is klaar.
Laatste software ontvangen en alle ECU's hebben de update gehad. Alleen irritant dat alle settings weg zijn van de idrive. Ik moest ook APK en gas meeting opnieuw instellen.
Remblokken voor konden nog 7000km mee voor ik hem weg bracht. Nu na de update no 4000 km. Volgend weekend maar vervangen.Voor is zo gedaan.
Totale kosten 2100 euro. Ik moet zelf 60e betalen. De software update valt niet onder garantie.
Ik heb er 3 min. in gereden gisteren erg rustig aan. Direct naar mijn eigen garage. Olie+filter wordt straks vervangen met Kroon olie MSP 5w40.
Ik weet alleen niet of het nodig is om de caterventilatie te vervangen met een nieuwe turbo.
Laatste software ontvangen en alle ECU's hebben de update gehad. Alleen irritant dat alle settings weg zijn van de idrive. Ik moest ook APK en gas meeting opnieuw instellen.
Remblokken voor konden nog 7000km mee voor ik hem weg bracht. Nu na de update no 4000 km. Volgend weekend maar vervangen.Voor is zo gedaan.
Totale kosten 2100 euro. Ik moet zelf 60e betalen. De software update valt niet onder garantie.
Ik heb er 3 min. in gereden gisteren erg rustig aan. Direct naar mijn eigen garage. Olie+filter wordt straks vervangen met Kroon olie MSP 5w40.
Ik weet alleen niet of het nodig is om de caterventilatie te vervangen met een nieuwe turbo.
Mooi dat het probleem is opgelost.
Dat je de apk en de gas meeting opnieuw moet instellen is wel apart. Als ik met de software aan de gang ga dan komt dit gewoon mee.
Dat je de apk en de gas meeting opnieuw moet instellen is wel apart. Als ik met de software aan de gang ga dan komt dit gewoon mee.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Zo de eerste 900 km rustig rijden zit erop.
Na ~15 min. rijden sneller accelereren merk je toch goed het verschil
Na ~15 min. rijden sneller accelereren merk je toch goed het verschil
WTF.....
Me vrouw belt me op en zegt de auto doet niks meer....Gelukkig ergens in de straat. Vermogen viel weg en motor sloeg uit. Starten lukt niet meer. De motor slaat niet aan.
Enige melding wat het motor lampje ging oranje branden en op het scherm de melding geen motor vermogen. Pechhulp heeft de auto naar de dealer gebracht.
Sleutel heeft geen melding opgeslagen. Vreemd zeg.
Ben benieuwd wat het is.
Me vrouw belt me op en zegt de auto doet niks meer....Gelukkig ergens in de straat. Vermogen viel weg en motor sloeg uit. Starten lukt niet meer. De motor slaat niet aan.
Enige melding wat het motor lampje ging oranje branden en op het scherm de melding geen motor vermogen. Pechhulp heeft de auto naar de dealer gebracht.
Sleutel heeft geen melding opgeslagen. Vreemd zeg.
Ben benieuwd wat het is.
Je hebt al een boel pech/problemen sinds de aankoop 
Maar goed dat je garantie hebt!
Maar goed dat je garantie hebt!
Idd veel pech zeg. 68k gereden kms moet toch probleem loos gaan.
Als je de auto probeert te starten dan slaat hij niet aan. Alsof hij geen brandstof krijgt.
Tank leeg? Bc zegt kan nog 200 km rijden en de meter is nog niet eens bij het reserve gedeelte.
Brandstof pomp dan?
Me vrouw en kind zaten in de auto. Ben blij dat het niet op de snelweg is gebeurd. Auto sloeg af en dat moet je niet hebben op de snelweg.
Zucht...
Als je de auto probeert te starten dan slaat hij niet aan. Alsof hij geen brandstof krijgt.
Tank leeg? Bc zegt kan nog 200 km rijden en de meter is nog niet eens bij het reserve gedeelte.
Brandstof pomp dan?
Me vrouw en kind zaten in de auto. Ben blij dat het niet op de snelweg is gebeurd. Auto sloeg af en dat moet je niet hebben op de snelweg.
Zucht...
Dealer heeft gebeld. Ik zat in de goeie hoek.
Brandstof in de ene helft van de tank was leeg. Normaal wordt er brandstof de andere helft in gepompt wat nu niet gebeurd. Ben benieuwd of dit de brandstofpomp is of wat anders.
*edit*
De vlotter was niet goed vastgezet. Deze was 3 weken geleden vervangen. Dus een lullige oorzaak.
Kosten dealer 250euro.
Deze worden vergoed door degene die hem voor me vervangen heeft.
Gelukkig niks geks
Brandstof in de ene helft van de tank was leeg. Normaal wordt er brandstof de andere helft in gepompt wat nu niet gebeurd. Ben benieuwd of dit de brandstofpomp is of wat anders.
*edit*
De vlotter was niet goed vastgezet. Deze was 3 weken geleden vervangen. Dus een lullige oorzaak.
Kosten dealer 250euro.
Deze worden vergoed door degene die hem voor me vervangen heeft.
Gelukkig niks geks