Weet iemand wat voor knopje dit is?
Re: Weet iemand wat voor knopje dit is?
Dingen loshalen is voor mij geen optie. Ben van het type "oops, het werkt niet meer" ;-)
Als je uit het Noorden komt dan kan ik je wel even helpen als je dat wilt.kimmyk schreef:Dingen loshalen is voor mij geen optie. Ben van het type "oops, het werkt niet meer" ;-)
Inmiddels alweer iets duidelijker geworden: Als ik het knopje aan zet gaat er geen ledje branden, als ik dan ook het licht aan doe, gaat de led in dat knopje ook aan. Ik weet dus zo goed als zeker dat die van het mistlicht is, alleen doet die het dus niet.
Morgen even kijken of ik achterin kan kijken of er wel een lampje in zit en zo ja, of die niet stuk is. Mijn rechter kenteken lampje is ook doorgebrand en het kapje is spoorloos. Die moet ik ook even vervangen.
Morgen even kijken of ik achterin kan kijken of er wel een lampje in zit en zo ja, of die niet stuk is. Mijn rechter kenteken lampje is ook doorgebrand en het kapje is spoorloos. Die moet ik ook even vervangen.
Of het is van een radardetector die ingebouwd heeft gezeten 
kan ook dat dit gedaan is voor de goedkeur in NL (wat bij mijn weten moet je gewoon een mistlicht hebben, wettelijk verplicht!),kimmyk schreef:Inmiddels alweer iets duidelijker geworden: Als ik het knopje aan zet gaat er geen ledje branden, als ik dan ook het licht aan doe, gaat de led in dat knopje ook aan. Ik weet dus zo goed als zeker dat die van het mistlicht is, alleen doet die het dus niet.
en dat er tijdelijk een externe (lelijke) mistlamp achter is gehangen. En dat ze hem na goedkeur bij RDW weer hebben verwijderd. Hoe het dan APK technisch zit weet ik niet want volgens mij is mistlicht gewoon verplicht aan de achterzijde. Maar ik heb dit heel vaak zien gebeuren bij US pickups in nederland dat ze met invoer er een lampje en een knopje in zetten en daarna het spul verwijderen en soms met APK weer even aansluiten (of er op gokken dat dit goed gaat)
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Ik heb de achterkant open gehad en het mistlampje was doorgebrand. De bekabeling zat er wel dus ik hoopte toch dat ik na het vervangen van het lampje klaar was, maar met nieuw lampje erin (nog) geen geluk ;-/.
Een verder zoeken dus, maar er is dus in ieder geval een mistlamp aanwezig, met kabeltjes en hoogst waarschijnlijk dat knopje. Misschien ergens massa zei mijn garage om de hoek, maar wat dat is weet ik niet precies;-).
Een verder zoeken dus, maar er is dus in ieder geval een mistlamp aanwezig, met kabeltjes en hoogst waarschijnlijk dat knopje. Misschien ergens massa zei mijn garage om de hoek, maar wat dat is weet ik niet precies;-).
Ok, conclusie...
Het knopje is inderdaad van het mistlicht achter, ik heb het opgelost en nu werkt het. Ik las op een Engels forum dat BMW (alle modellen) een slechte connectie/afwerking hebben met de bedrading van de achterlichten en dat bij het openen van de klep de bedrading soms wordt afgekneld, of erger, breekt/afgesneden wordt.
Dit laatste bleek bij mij ook het geval, ik heb de twee losse uiteinden weer geconnect en voilá, problem solved.
Wat ik niet begrijp is dat iemand zo'n vreselijke button heeft geinstalleerd ipv een Europees lampunit frontje voor 25 euro. Oh well...
Case closed.
Het knopje is inderdaad van het mistlicht achter, ik heb het opgelost en nu werkt het. Ik las op een Engels forum dat BMW (alle modellen) een slechte connectie/afwerking hebben met de bedrading van de achterlichten en dat bij het openen van de klep de bedrading soms wordt afgekneld, of erger, breekt/afgesneden wordt.
Dit laatste bleek bij mij ook het geval, ik heb de twee losse uiteinden weer geconnect en voilá, problem solved.
Wat ik niet begrijp is dat iemand zo'n vreselijke button heeft geinstalleerd ipv een Europees lampunit frontje voor 25 euro. Oh well...
Case closed.
Meestal is dit een schakelaar voor US LIGHTS (knipperlichten die altijd aan blijven) het is niet toegestaan van de politie, dus bouwen mensen vaak een schakelaar zodat ze die altijd uit kunnen zetten.

-
matheeuwissen
- Contacteer:
Het is voor de mistlichten
is al uitgevonden. Daarnaast komt de auto uit de vs, dus ik verwacht dat hij goed is gekeurd met running lights
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem