Airbag lampje/matje
Re: Airbaglampje
Naar mijn weten zit er in ieder geval geen sensormat in de bestuurdersstoel.
- DJLeonardo
Nee dat dacht ik dus ook niet. En volgens REALOEM ook niet:
er staat sensormat bijrijdersstoel, oftewel de bestuurdersstoel heeft 'm niet.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=65
iemand een idee wat de foutmelding dan kan zijn?
er staat sensormat bijrijdersstoel, oftewel de bestuurdersstoel heeft 'm niet.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=65
iemand een idee wat de foutmelding dan kan zijn?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- DJLeonardo
Ik zit te denken...het enige wat het nog kan zijn is de gordelspanner. Iemand die wel eens losgehaald van de stoel?
- largeproject
- Contacteer:
Jipp,stekker was gebroken door eigen lompe actie met overzetten van stof naar leer stoelen.
Stekker dus omgesoldeerd,als je er maar voor zorgd dat de spanning van de stoel af is,kan der nix gebeuren.
Stekker dus omgesoldeerd,als je er maar voor zorgd dat de spanning van de stoel af is,kan der nix gebeuren.
Zit met hetzelfde probleem ... de ene keer blijft het lampje branden ... de andere keer dan weer niet ... als de bijrijder zich gewoon eens verplaatst kan het dan weer wel uitgaan of weer gaan oplichten .... denk dat er een slecht kontakt zit .... kan dit gewoon gedemonteerd worden zonder de spanning van de batterij er af te halen ??? Greetz.
op bimmerboard waar ik ook actief ben staat er als je als bestuurder geen veiligheidsgordel draagt de airbags niet afgaan. er stond ook een link naar een m3 waar dit bij gebeurt was total los en geen airbags eruit. is iets vrij belangrijk zou het door een expert laten nazien het gaat wel om je eigen veiligheid!. en door solderen werkt waarschijnlijk wel maar als je dan een onval krijgt en er zit niemand langs je extra kosten dan weer . tenzij iemand weet waar je gratis airbags kunt krijgen
die wil ik ook wel dan

touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
- DJLeonardo
Ik denk dat ik de oorzaak heb. De gordelspanners (van beide stoelen dus) staan op maximaal gespannen stand. Zal wel uit een schadebak komen Ik heb ff geprobeerd met hard remmen en snel optrekken, de blokkade werkt dan maar de spanner werkt niet en ontspand ook niet naderhand. Ik ga morgen proberen ze over te zetten vanaf m'n huidige stoelen. Als ik maar de Torx T50 vind want dat is nogal een ongewone maat blijkbaar.
- largeproject
- Contacteer:
Volgens mijn werkt ie ook alleen maar als je een aanrijding krijgt en niet met hard remmen of optrekken.
Want der zit een soort cilinderin waar neem ik aan een soort gas in zit die vrij komt bij een aaanrijding en iets in beweging zet wat de gordel aanspant.
Want der zit een soort cilinderin waar neem ik aan een soort gas in zit die vrij komt bij een aaanrijding en iets in beweging zet wat de gordel aanspant.
Wordt volgens mij geactiveerd zodra je airbags ook geactiveerd worden, het enige doel van die dingen is ook om te zorgen dat jij niet me je lichaam vol in een airbag klapt die net met een slordige 300 km/h uit je stuur/dashboard komt.
klopt idd, zodra de airbag klapt spant de gordel zich vast.
Je verbaasd je nog wat voor enorme dikke staalkabel in dat cylindertje zit.
trouwens als de gordel zich eenmaal heeft ingetrokken, is gelijk nieuwe kopen.
Heb weleens geprobeerd een oude gordel terug te meppen op de staalkabel, maar je slaat een gat door de muur heen
Je verbaasd je nog wat voor enorme dikke staalkabel in dat cylindertje zit.
trouwens als de gordel zich eenmaal heeft ingetrokken, is gelijk nieuwe kopen.
Heb weleens geprobeerd een oude gordel terug te meppen op de staalkabel, maar je slaat een gat door de muur heen

BMW is a pleasure that you never can measure
- DJLeonardo
Nou, ik had inmiddels al gevonden dat met een aanrijding er nieuwe spanners inmoeten. Deze spanners komen dus idd uit een schadebak. Allebei de spanners waren ingetrokken. Heb ze inmiddels van m'n oude stoelen afgehaald. Nu nog het airbag lampje resetten.
bij mij brand het airbag lampje ook..als er iemand komt zitten op de bijrijders stoel
is ook al gereset maar komt steeds terug...weet iemand hoe duur het is om dat matje te
vervangen bij de dealer
is ook al gereset maar komt steeds terug...weet iemand hoe duur het is om dat matje te
vervangen bij de dealer
reken op zo'n € 300,- klik
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Dit is niet van toepassing op een kapotte gordelspanner maar voor een kapotte sensormat. De mijne is namelijk aan het overlijden en ik overweeg me om dit aan te kopen. Gevonden via een ander forum van iemand die er zeer tevreden over is en 1/10e van de prijs kost.
Ik ga het alvast proberen, denk ik.
http://bimtronics.com/purchase.html
Ik ga het alvast proberen, denk ik.
http://bimtronics.com/purchase.html
Handig!
Krijg je een klapper terwijl je alleen in de auto zit springen er 2 airbags!

Krijg je een klapper terwijl je alleen in de auto zit springen er 2 airbags!

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails: