Water in Kofferbak sedan

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beens1

Re: Water in Kofferbak sedan

Bericht door Beens1 » 18 nov 2010, 10:29

Ik heb de achterlichten als oorzaak ook altijd nog in m'n achterhoofd gehad. Heb alleen alle andere dingen willen uitsluiten.
Vandaag haal ik de nieuwe rubber voor de achterlichtunits op. Ben vanmorgen gebeld dat ze binnen zijn.
Dan ga ik deze monteren en dan wachten we even af wat er gebeurt.

Beens1

Bericht door Beens1 » 24 nov 2010, 11:43

Inmiddels heb ik de rubber gemonteerd en de bak helemaal droog gemaakt. Nadat ik de auto gewassen had met overvloedig water en enkele hevige regenbuien verder ben ik even gaan kijken of de bak nog droog was...
Uiteraard, hoe kan het ook anders, het probleem was opgelost.

Zoals ik al eerder gemeld had, was dit een punt van aandacht omdat ik zelf ook het vermoeden had dat het daaraan kon liggen. Ook anderen van jullie meldden het.
De bestelling van de pakkingen liet op zich wachten, waardoor ik alle andere zaken ben gaan nakijken. Is ook wel eens goed, weet je gelijk wat de staat van de wagen is. (Dus geen rotte wielbakken o.i.d.)

Maar goed, al met al is het probleem opgelost door twee nieuwe pakkingen aan de achterlichten.
Bedankt iedereen voor het meedenken.

freddy77

Bericht door freddy77 » 27 feb 2013, 19:00

Hallo

Zijn deze rubbers makkelijk te vervangen of zitten ze geplakt?
BMW E46 316i

Beens1

Bericht door Beens1 » 27 feb 2013, 19:27

Goedendag :P bijna 2,5 jaar na plaatsing... Achja, kom ik ook nog eens op het forum. :D

Om op je vraag terug te komen: De rubbers zijn erg makkelijk te vervangen.
Je moet de lampunit van de carroserie schroeven (moertjes aan binnenzijde kofferbak), dan zie je de rubbers (de grote) gelijk zitten. Nu is het een kwestie van er 'gewoon' aftrekken en de nieuwe rubbers weer plaatsen (zit een rand waarop je de rubbers plaatst). Dus het is niet geplakt.
Succes.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”