
BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Wat is het meest vreemde vind is hoe men kan zien dat deze 300pk met 610nm levert. Op de site geven ze heel andere waarden aan.... 

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Precies wat ik ook dacht Marco. OP hun website levert de gechipte 35D 340pk en 650NM.
Maar volgens de medewerker was dat als er ook nog andere dingen afgesteld werden.
In mijn geval (ouder kastje ook al) is het "om en nabij ongeveer bijna +-" 300pk en 610NM. Dat zegt eigenlijk ook al genoeg hé
Maar volgens de medewerker was dat als er ook nog andere dingen afgesteld werden.
In mijn geval (ouder kastje ook al) is het "om en nabij ongeveer bijna +-" 300pk en 610NM. Dat zegt eigenlijk ook al genoeg hé

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Okay, heb net alles onder de kap weer open geschroefd. Kabel van de powerbox gevolgd tot voor aan het blok.
Zie volgende:
Zo komt de kabel uit de ECU box
Loopt dan langs het blok naar voren
En komt dan hier uit
Ik heb het laatste stukje omhulsel eraf gehaald om de verbindingen te kunnen zien.
Zo te zien zijn de draden van de powerbox tussen de stekkers met bruine draadjes geplakt. Kan redelijk volgen hoe het origineel zou moeten zijn, maar ik heb geen goed soldeerapparaat en ook geen krimpkousjes.
Laat t denk ik voor nu dan maar zitten, koppel dan alleen de powerbox los aan het andere eind.
Dan komt het helemaal verwijderen wel een keer in Odijk.
Tenzij iemand in de komende 5 minuten er andere ideeën over heeft, dan hoor ik het graag
Zie volgende:
Zo komt de kabel uit de ECU box
Loopt dan langs het blok naar voren
En komt dan hier uit
Ik heb het laatste stukje omhulsel eraf gehaald om de verbindingen te kunnen zien.
Zo te zien zijn de draden van de powerbox tussen de stekkers met bruine draadjes geplakt. Kan redelijk volgen hoe het origineel zou moeten zijn, maar ik heb geen goed soldeerapparaat en ook geen krimpkousjes.
Laat t denk ik voor nu dan maar zitten, koppel dan alleen de powerbox los aan het andere eind.
Dan komt het helemaal verwijderen wel een keer in Odijk.
Tenzij iemand in de komende 5 minuten er andere ideeën over heeft, dan hoor ik het graag

Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Ah, die verhoogt dus alleen de raildruk.
Volgens mij moet je de stekker die je tussen je vingers heb op je druksensor plaatsen. Dan haal je dat stukje kabelboom met gele draden en de rest er tussen uit.
Volgens mij moet je de stekker die je tussen je vingers heb op je druksensor plaatsen. Dan haal je dat stukje kabelboom met gele draden en de rest er tussen uit.
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Merk je eigenlijk verschil met rijden nu de Powerbox "uit" staat?
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Ai dit is echt de meest slechte tuning die je kan bedenken
Funest voor je auto.
Goed dat je hem gevonden hebt. De stekker die je in je hand hebt met daarin de witte, Blauw en bruine draad (of is het oranje?) moet je op je raildruksensor zetten. Ik vermoed dat je gewoon de stekkers van elkaar kan halen zonder losse draadjes te solderen
Funest voor je auto.
Goed dat je hem gevonden hebt. De stekker die je in je hand hebt met daarin de witte, Blauw en bruine draad (of is het oranje?) moet je op je raildruksensor zetten. Ik vermoed dat je gewoon de stekkers van elkaar kan halen zonder losse draadjes te solderen
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Vincent en Vincent hartelijk dank voor de tips.
Ik heb inderdaad het tussenstuk met gele draden er tussenuit gehaald en de stekker die ik in mn hand had rechtstreeks op die raildruksensor gezet.
Had in eerste instantie dus alleen de powerbox losgehaald en de rest laten zitten.
Stuk snelweg gereden.. Op snelheid komen ging op zich prima, alleen bij flink gas geven gebeurde er niets. Toeren gingen iets omhoog maar niet voorbij de 2500 en versnelling was er nauwelijks.
Bij Maarsbergen de snelweg weer af, had de sleutelset meegenomen dus op de parkeerplaats de kap er weer af en dus het tussenstuk er tussen uit gehaald. Weer terug de snelweg op en jaaa
hij rijdt weer zoals het zou moeten. Kickdown is gewoon weer vol gas dus ik ben tevreden.
Heb kort het verbruik gemeten op de heen- en de terugweg. Zal wel weinig van kloppen maar met de kabel nog vast en powerbox er af reed ik 120km/u bij 1l op 20... Dat is nog eens lekker verbruik
Met hele kabel eraf lijkt het gelijk te zijn aan toen ik nog met de powerbox reed, 100 km/u is tussen de 1 op 14/15.
Verschil weet ik niet echt, maar kan ook dat de verschillen die ik nu merk tussen de oren zitten. Gasrespons lijkt iets trager en hij lijkt iets minder vlot op te trekken. Maar goed, eerst maar een tijdje rijden en kijken of ik er ook echt iets van merk. Ik houd jullie op de hoogte!
Ik heb inderdaad het tussenstuk met gele draden er tussenuit gehaald en de stekker die ik in mn hand had rechtstreeks op die raildruksensor gezet.
Had in eerste instantie dus alleen de powerbox losgehaald en de rest laten zitten.
Stuk snelweg gereden.. Op snelheid komen ging op zich prima, alleen bij flink gas geven gebeurde er niets. Toeren gingen iets omhoog maar niet voorbij de 2500 en versnelling was er nauwelijks.
Bij Maarsbergen de snelweg weer af, had de sleutelset meegenomen dus op de parkeerplaats de kap er weer af en dus het tussenstuk er tussen uit gehaald. Weer terug de snelweg op en jaaa

Heb kort het verbruik gemeten op de heen- en de terugweg. Zal wel weinig van kloppen maar met de kabel nog vast en powerbox er af reed ik 120km/u bij 1l op 20... Dat is nog eens lekker verbruik

Met hele kabel eraf lijkt het gelijk te zijn aan toen ik nog met de powerbox reed, 100 km/u is tussen de 1 op 14/15.
Verschil weet ik niet echt, maar kan ook dat de verschillen die ik nu merk tussen de oren zitten. Gasrespons lijkt iets trager en hij lijkt iets minder vlot op te trekken. Maar goed, eerst maar een tijdje rijden en kijken of ik er ook echt iets van merk. Ik houd jullie op de hoogte!
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Ben benieuwd.
Groeten Bas

Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
mooi zo houden. Als je toch weer wat extra vermogen wilt hebben ga dan even sparen en geef €500 euro uit aan een goede tuning. Weet je zeker dat alles op elkaar afgestemd is.



Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Graag gedaan.
Inderdaad meteen dumpen die zooi.
Als je iets meer pit wil, lekker gaan voor een chip van op maat van een vakman die helemaal op jou motor wordt gemaakt.
Inderdaad meteen dumpen die zooi.
Als je iets meer pit wil, lekker gaan voor een chip van op maat van een vakman die helemaal op jou motor wordt gemaakt.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
In het kader van; fijn zo'n forum, eindelijk de sticker geplakt. Tnx Bart.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Hoe rijdt de auto zonder de power box?
Is er ook verschil in de loop vn de motor?
Is er ook verschil in de loop vn de motor?
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Eigenlijk net zo goed al dan niet beter.. Vind het lastig te zeggen omdat er niet overdreven veel verschil is.
Motor loopt hetzelfde heb ik het idee, al lijkt 'ie nu soms iets soepeler.
Aan vermogen in ieder geval zeker geen tekort, hij gaat nog steeds als de brandweer en verbruik is ook nog hetzelfde, dus vind t wel prima zo
Motor loopt hetzelfde heb ik het idee, al lijkt 'ie nu soms iets soepeler.
Aan vermogen in ieder geval zeker geen tekort, hij gaat nog steeds als de brandweer en verbruik is ook nog hetzelfde, dus vind t wel prima zo

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Hahahaha, die plek voor die sticker, geniaal hahaha Al ben ik bang dat die niet lang blijft zitten daar
Inmiddels ben ik voorzien van andere stickers


Inmiddels ben ik voorzien van andere stickers


- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Ik dacht eerst dat het een inverse sticker was voor aan de binnenkant van het raam, totdat ik m van het vel af trok.
Hij past ook precies onderaan de kentekenplaathouder achter maar daar staat al tekst..
Dus dan maar daar, ben benieuwd hoe lang het goed gaat.
Heb me ook maar aangemeld op fb bij de club, maar of ik daar ook een sticker van ga doen..
Hij past ook precies onderaan de kentekenplaathouder achter maar daar staat al tekst..
Dus dan maar daar, ben benieuwd hoe lang het goed gaat.
Heb me ook maar aangemeld op fb bij de club, maar of ik daar ook een sticker van ga doen..

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005