GPS locatie in de war

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Eericc
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2016, 20:50

GPS locatie in de war

Bericht door Eericc » 15 aug 2020, 09:17

Hi,

ik ben sinds twee weken de trotse bezitter van een F33 uit 2017 met 27dkm op de teller.

Ik mag nog de update van mijn navigatie downloaden tot juni 2021 en heb dit vorige week gedaan.
Keurig netjes via de BMW portal officieel gedownload, op USB gezet en ge-update.

Na de succesvolle update geeft de navigatie aan dat mijn auto 150 kilometer verderop staat dan dat ik daadwerkelijk ben..
Reeds bij BMW geweest, die hebben de update nog eens voor mij uitgevoerd en de combox gereset, waarna het probleem niet verholpen is.
Zij adviseerden me op nog eens terug te komen en voor €140,- per uur een diagnose te laten doen, waarna mogelijk de combox vervangen moet worden (€ ????) a €140,- per uur installatie.

Ik vraag me af of iemand dit herkent en of iemand een suggestie voor me heeft (anders dan dat ik een Android scherm moet gaan installeren, want die is al besteld :) ).

Dank!
:///m:

Vespaman
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 dec 2018, 12:07

Re: GPS locatie in de war

Bericht door Vespaman » 15 aug 2020, 11:13

Auto net in bezit ?. Zit er dan geen garantie meer op ? Zeker bij een BMW van 3 jaar oud, krijg je altijd nog 2 jaar BMW garantie, als hij bij een dealer is gekocht dan uiteraard.

Eericc
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2016, 20:50

Re: GPS locatie in de war

Bericht door Eericc » 15 aug 2020, 12:30

Hij is niet bij een dealer gekocht nee..
:///m:

Eericc
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2016, 20:50

Re: GPS locatie in de war

Bericht door Eericc » 28 aug 2020, 07:39

Inmiddels heb ik mijn 10.25 inch scherm bij Bimmersupplies gekocht en ingebouwd, waar ik zeer tevreden over ben!

Ik heb ervoor gekozen om met de GPS-splitter de originele GPS ontvanger niet te gebruiken (omdat ik het vermoeden had dat daar het probleem in zat) , maar de bijgeleverde gps-antenne aan te sluiten op zowel mijn originele BMW systeem, als ook op mijn Android-scherm.
Uiteraard is de gps locatie van mijn Android-scherm helemaal correct, maar vreemd genoeg die van mijn Connected-drive niet.

Ik ben van mening dat er een fout zit in de software van BMW welke met de laatste originele BMW Navigatie-update is geladen, maar kan dit niet hard maken.

Ik ben benieuwd of iemand hier andere ideeën over heeft?

In mijn BMW-connected drive app zie ik de locatie van mijn auto af en toe op de juiste plaats, maar meestal heel wat kilometers uit de buurt...

Alle input is welkom!
:///m:

Gebruikersavatar
bmwmobiel
Berichten: 275
Lid geworden op: 19 dec 2015, 19:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: GPS locatie in de war

Bericht door bmwmobiel » 28 aug 2020, 08:01

Fout in de BMW update? Wij hebben recent via ons up-date abonnent (Connect drive) een automatische update gedaan naar Europa 2020, de laatste versie, geen enkel probleem. Wel een X1 F48, weet niet of er verschillende versies voor type auto's zijn.

Eericc
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2016, 20:50

Re: GPS locatie in de war

Bericht door Eericc » 28 aug 2020, 13:04

Ik heb ook de originele BMW update naar 2020-2 via de BMW-portal gedownload en uitgevoerd in mijn F33.
Sindsdien is de gps-locatie tits-up.

Bij BMW geweest, die hebben de update nog een keer voor me gedaan, probleem niet opgelost.

Voor de update was er geen probleem...

Zeg het maar, ik weet het niet.
:///m:

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2852
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: GPS locatie in de war

Bericht door Source » 28 aug 2020, 22:36

Ligt niet aan de update is ook onmogelijk.
Ik kan het wel fixen maar daar heb ik wel de auto voor nodig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Audio, navigatie en iDrive”