Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
nee ik heb het niet kunnen ontdekken. de veer en schokbreker zaten gewoon goed gemonteerd en de rubbers op de veer zaten gewoon goed. heb m nog uitgelijnd maar op de brug viel het wel mee hoeveel verschil erin zit. stabistang zou kunnen, dat moet ik dan eens proberen.
de achterbrug bonkt ook met schakelen maar heb nergens speling of kapotte rubbers kunnen vinden dus ik moet sowieso nog eens grondig kijken.
de achterbrug bonkt ook met schakelen maar heb nergens speling of kapotte rubbers kunnen vinden dus ik moet sowieso nog eens grondig kijken.
Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
Wij hebben sinds gisteren ook een schroefset eronder zitten, en toevallig stond die van ons linksachter ook een stuk hoger dan rechts achter..Willian schreef: ik ging net even de rijhoogte opmeten.
voor 32,5cm
rechtsachter 33cm
linksachter 35,5cm !!
Maar met schroefset de hoogte wel bij kunnen stellen, maar wel toevallig dat jij het ook had!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
Staat hem erg goed
Heb de zelfde set eronder en bevalt erg goed

Heb de zelfde set eronder en bevalt erg goed

Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
@dutch ik kan hem helaas niet bijstellen want k heb geen schroefset
zoals je op de foto kan zien staat ie achter wat hoog en dat vind ik jammer. eigenlijk moet ie nog 1,5 a 2 cm naar beneden.
@vinnie ben er erg blij mee indd, het rijdt super lekker en op de snelweg is ie veel stabieler als eerst. bochtjes maken is ook veel leuker nu en het comfort is niet eens zoveel achteruit gegaan

@vinnie ben er erg blij mee indd, het rijdt super lekker en op de snelweg is ie veel stabieler als eerst. bochtjes maken is ook veel leuker nu en het comfort is niet eens zoveel achteruit gegaan

Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
de handrem maar eens gefixt omdat de remkracht te weinig is voor de APK (in feite deed de handrem helemaal niets meer) de remtrommel in de schijf was alleen maar roest en de remschijven zaten ook onder de minimale maat. nieuwe remblokken en schijven achter dus 



en helaas viel er eergisteren weer een brief van het CJIB op de deurmat
15 harder dan toegestaan binnen de bebouwde kom, €131




en helaas viel er eergisteren weer een brief van het CJIB op de deurmat

15 harder dan toegestaan binnen de bebouwde kom, €131

- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
william je kunt nog net niet de kamer er mee behangen zeker .allemaal slecht geld
Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
ik heb de auto vandaag voor APK neergezet. hij is afgekeurd omdat een koppelstangetje van de stabilisatorstang achter is afgebroken :S deze zijn gelukkig niet zo duur dus dat ga ik morgen even fixen.
ook heb ik een sterk vermoeden dat mijn dubbelmassa vliegwiel teveel speling heeft. bij het schakelen hoor je altijd een bonk en de auto schudt heen en weer. ook optrekken gaat soms zeer moeizaam, vooral als de auto koud is. ook als ik optrek in z'n 1 zonder gas te geven hoor je het vliegwiel geluid maken, het geeft een soort van dribbelend /ratelend geluid.
ik vermoedde eerst dat het aan de hardyschijf / differentieelrubber of draagarmen/ achterasrubbers lag die slecht zijn omdat mij verteld is dat de achterophanging van de E46 een zwak punt is maar ik heb m nu al 3 keer op de brug gehad om dat te bekijken maar ik kon er niks raars aan zien/voelen. ook de bodemplaat waar de achterbrug aan hangt is niet gescheurd.
Ik ben dus van plan om de gehele koppeling incl. vliegwiel te gaan vervangen en dan ook gelijk het schakelmechanisme reviseren zodat hij weer lekker strak schakelt.
ook heb ik een sterk vermoeden dat mijn dubbelmassa vliegwiel teveel speling heeft. bij het schakelen hoor je altijd een bonk en de auto schudt heen en weer. ook optrekken gaat soms zeer moeizaam, vooral als de auto koud is. ook als ik optrek in z'n 1 zonder gas te geven hoor je het vliegwiel geluid maken, het geeft een soort van dribbelend /ratelend geluid.
ik vermoedde eerst dat het aan de hardyschijf / differentieelrubber of draagarmen/ achterasrubbers lag die slecht zijn omdat mij verteld is dat de achterophanging van de E46 een zwak punt is maar ik heb m nu al 3 keer op de brug gehad om dat te bekijken maar ik kon er niks raars aan zien/voelen. ook de bodemplaat waar de achterbrug aan hangt is niet gescheurd.
Ik ben dus van plan om de gehele koppeling incl. vliegwiel te gaan vervangen en dan ook gelijk het schakelmechanisme reviseren zodat hij weer lekker strak schakelt.
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Ook weer herkenbaar hier, en hebben ook het gevoel dat het dubbel massa vliegwel speling heeft.
Deze gaat binnenkort vervangen worden door een lichter single massa vliegwel met sterkere koppeling.
Deze gaat binnenkort vervangen worden door een lichter single massa vliegwel met sterkere koppeling.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
single massa heb ik ook over na gedacht.
het is wel veel goedkoper maar de auto kan gaan trillen daardoor,
wat je juist niet wilt met een zescilinder. daarom kies ik toch weer voor een DMF.
na vervangen gaat deze ook weer 2 ton mee.
Ik had gisteren zoals eerder gezegd de auto voor APK neer gezet. gisteravond opgehaald.
vanochtend viel me ineens op dat mijn US-running lights niet aan stonden. ik onder de motorkap gekeken, waren tot mijn verbazing de draadjes doorgeknipt. dit mag blijkbaar dus niet voor de APK.
het is wel veel goedkoper maar de auto kan gaan trillen daardoor,
wat je juist niet wilt met een zescilinder. daarom kies ik toch weer voor een DMF.
na vervangen gaat deze ook weer 2 ton mee.
Ik had gisteren zoals eerder gezegd de auto voor APK neer gezet. gisteravond opgehaald.
vanochtend viel me ineens op dat mijn US-running lights niet aan stonden. ik onder de motorkap gekeken, waren tot mijn verbazing de draadjes doorgeknipt. dit mag blijkbaar dus niet voor de APK.
Laatst gewijzigd door Willian op 16 mei 2013, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Mooi spul...succes met knutselen
Ik ga binnenkort ook de US running lights in de knippers zetten...dit mag dus niet voor de apk? want dan moeten we iets verzinnen dat ik ze tijdelijk uit kan zetten

Ik ga binnenkort ook de US running lights in de knippers zetten...dit mag dus niet voor de apk? want dan moeten we iets verzinnen dat ik ze tijdelijk uit kan zetten

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
als ik een keer een dagje de tijd heb gaat dat wel lukken 
Ik heb aan de voedingsdraad (de blauwe) van de US-light units stekkertjes gemaakt. deze kan je zo losnemen en dan werken de richtingaanwijzers weer normaal. je kan eventueel ook hier een schakelaar tussen zetten en die in de auto wegwerken. dan kan je ze naar wens aan en uit zetten

Ik heb aan de voedingsdraad (de blauwe) van de US-light units stekkertjes gemaakt. deze kan je zo losnemen en dan werken de richtingaanwijzers weer normaal. je kan eventueel ook hier een schakelaar tussen zetten en die in de auto wegwerken. dan kan je ze naar wens aan en uit zetten