50 euro per uur is een heel net bedrag voor een normale garage.
Ik vind 90-100 ex. bij de dealer achtelijk hoog, als je bedenkt dat er 9 van de 10 x een monteur in opleiding aan je auto staat te sleutelen met nacontrole van een leermeester/ volleerd monteur.
De normale garagehouder/ monteur bezit meestal meer papieren dan de gemiddelde dealermedewerker. Even de beunhazen weggelaten die zomaar wat doen.
Ook doen de meeste garages vaak onderhoud van meerdere merken en hebben daardoor vaan een bredere denkwijze en dus ook vaak een meerzijdeige benadering van problemen.
Er lopen vaak erg veel AAT leerlingen of AT leerlingen rond bij een dealerbedrijf, met een minimaal aantal
AT'ers die scholing volledig afgerond hebben. Zullen we over de betaling van die jongens maar niet praten (|
Als je ziet wat vandaag de dag een "nederlandse" timmerman moet kosten als deze zich per uur in laat lenen dan schrik je ook.
40-45 euro per uur is echt niet gek. Dan mag van mij de monteur van je auto best 50 euro per uur kosten.
- Edit:
- Dit neemt niet weg dat ik kan begrijpen dat het om een hoop geld gaat en dat het inderdaad snel op kan lopen als er wat uren gemaakt worden.
Ook zijn er uiteraard nog bedrijven te vinden die tegen een lager tarief aan het werk zijn, maar verschillen hou je altijd en daarbij is het niet gezegd dat deze automatisch goedkoper zijn. Het gaat natuurlijk om het complete plaatje. Hoe is de service als je iets kleins hebt met je auto. Bij de 1 betaal je weer een hoop voor even uitlezen, bij de ander een fooitje. Kortom het gaat er om of je uiteindelijk tevreden bent in het totaaloverzicht