Bericht
door Witte F11M » 21 apr 2017, 20:30
Ik heb niets met BR Performance afgesproken. In het uitzonderlijke geval van motorproblemen breng ik hem gewoon naar BMW dealer. Ze moeten echt diep graven in het motormanagement voordat ze daar iets aan kunnen ontdekken. De tuning wordt zodanig uitgevoerd dat je motor echt geen gevaar loopt. Daar zitten ze bij BR natuurlijk ook niet op te wachten.
De tuning bevalt uitstekend. De motor loopt als een zonnetje, en trek als een dolle. Je zult echt met serieus snel gereedschap moeten komen om mijn 640d bij te houden bij een tussensprint. Nu van 0-100 in 5,2 sec, met volle tank en 2 personen erin. Da's best rap voor een auto van ruim 2 ton.
(Fabrieksopgave is 5,3 sec met een lege auto met 1 persoon erin onder ideale omstandigheden die je zelf nooit zult halen)
Ik kan BR Performance echt aanraden. Ze hebben ook mijn vorige 525d va 204 pk naar 306 pk gezet en nooit een probleem daarmee gehad. Gewoon vakwerk en ruim binnen de grenzen van wat je motor kan hebben.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965