Elektrische storing

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JesseLukassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2021, 18:55

Elektrische storing

Bericht door JesseLukassen » 01 mei 2021, 19:06

Hallo, ik ben Jesse en ben net 19 jaar en helemaal fan van bmw. Vooral de e46 touring.
Ik heb een e46 uit 2002 320i touring en ik heb daar momenteel wat gekke storingen.
- Ruitenwissers werken niet.
- Radio werkt niet.
- Richtingaanwijzers werken buiten wel maar kreeg geen signaal binnen in het dashboard.
- Elektrische ramen deden het niet

Ik heb de accu gecheckt, die was ok. Vreemd genoeg werkte sommige dingen dan wel weer tijdens de accu test.
Gesproken met een monteur, die had het over de hoofdzekering. Die kan ik niet vinden (beginnend sleutelaar) en weet ook niet of die stuk is of niet. Alleen de radio werkte zonet wel weer, plus de richtingaanwijzers etc. En daarna weer niet. Heb in het handschoenenkasje al even de individuele zekeringen gecontroleerd en die zijn niet stuk, nummers 59 en 15.

Heeft iemand hier verstand van of ervaring, laat het mij alsjeblieft weten.
Groet.

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Elektrische storing

Bericht door wiren » 02 mei 2021, 01:29

Ruitenwisser: Zekering, relais (meest waarschijnlijke) of motor kaduuk.

Elektrische storingen: Een zekering doet het of wel of niet en niet sporadisch dus wat die monteur zegt gaat niet echt op. Dan zou ik het zoeken in toch een slechte accu of een slechte massakabel/punt.
Misschien dat je met startkabels of een starthulp kan testen of het aan je accu ligt. Als het dan wel goed werkt dan weet je dat je accu niet meer 100% is.

JesseLukassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2021, 18:55

Re: Elektrische storing

Bericht door JesseLukassen » 02 mei 2021, 11:07

Ik heb de test uitgevoerd met een draaiende motor, toen leverde hij 14,5 volt. Op contact 11,7 volt. Starten lopen. Koude start geen problemen. Ik ga vanmiddag dat met startkabels proberen om te kijken of het dan wel lukt.

martindebelitos
Berichten: 534
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: Elektrische storing

Bericht door martindebelitos » 02 mei 2021, 11:35

vervang het contactblokje op het contactslot eens. groet mart

JesseLukassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2021, 18:55

Re: Elektrische storing

Bericht door JesseLukassen » 02 mei 2021, 17:24

Wat bedoel je hier precies mee? Heb je een foto voor mij of iets anders wat dit verduidelijkt?

martindebelitos
Berichten: 534
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: Elektrische storing

Bericht door martindebelitos » 02 mei 2021, 19:59

dit zit achterop je contactslot. helaas geen foto. effe google op contactblok bmw e46

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”