E90 Speaker links doet niet waneer ik luister via android scherm

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Jimmy328

E90 Speaker links doet niet waneer ik luister via android scherm

Bericht door Jimmy328 » 06 mar 2021, 14:11

Hallo zal me eerst een beetje voorstellen.

Ik ben Jimmy en ik ben begim vorig jaar overstapt van de e46 328i coupe naar een e90 325i sedan uit 2005. Dolgelukkig met de extra luxe zoals idrive CCC navigatie professional, met een android scherm/(headunit)? Android 8.0 met aux aansluiting in armleuning met telefoon voorbereiding en cd wisselaar in de kofferbak.

Alles heeft het minstens een half jaar perfect gedaan tot dat er no signal in beeld kwam. Dus heb ik hem uiteindelijk heb laten reparen. Nadat ik hem weer terug geplaatst had en ik weer beeld van geluid had maar weer alles terug gemonteerd. Later die week onderweg net zoals voorheen van fm overgegaan naar AUX IN zodat ik via het Android scherm muziek kan afspelen bijvoorbeeld met de apps wanneer met internet verbonden ben of met bleutooth op mijn telefoon afspelen. Bleek in beide gevallen uit mijn linker voor speaker geen geluid te komen dus toen toen aan het zoeken gegaan en het een en ander gedemonteerd zoals middenconsole en scherm en de ccc. Helaas nog steeds het probleem niet kunne vinden en heb heel internet afgezocht en kom er echt niet aan uit. Ik ben zeker geen expert maar vind het geweldig om dit soort dingen eerst zelf uit te zoeken ik heb in mijn vorige auto e46 coupe elke storing en dergelijk zelf kunnen verhelpen en dension bleutooht geïnstalleerd en enzovoorts maar in deze auto kom ik niet verder dus ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!
Laatst gewijzigd door Jimmy328 op 06 mar 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jimmy328

Re: Speaker links doet niet waneer ik luister via android scherm

Bericht door Jimmy328 » 06 mar 2021, 18:51

Weer iets ontdekt. Als ik via het scherm afspeel en met de aux kabel in de armleuning er een stukje in doe en precies goed houd doen ze het ineens wel allemaal zolang ik hem maar goed houd maar dat is nie te doen natuurlijk. Zeker niet tijdens het rijden.

Jeroensum

Re: E90 Speaker links doet niet waneer ik luister via android scherm

Bericht door Jeroensum » 09 mar 2021, 19:58

Klinkt alsof de audio plug niet lekker is of dat er een draadbreuk in je kabel zit. De ene (kwaliteit) jack/plug is overigens de andere niet en je kunt ook gewoon een slecht passend model hebben. Indien mogelijk zou ik de hele kabel + plug vervangen.
BMW E61 - 530d High Executive

Jimmy328

Re: E90 Speaker links doet niet waneer ik luister via android scherm

Bericht door Jimmy328 » 12 nov 2021, 11:28

Het gaat de goede kant op door deze link

https://www.bimmerfest.com/threads/e70- ... s.1373491/

Nu heb ik aleen nog bij hoog volume met goeie bas dat de speaker wat kraken en moet nog echt even controleren maar volgens mij ook links voor ergens vallen wat hoge tonen weg.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”