Voor het uitbouwen van het inlaat spruitstuk kom ik via het chassisnummer uit op de pagina
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... es/HMNe7tZ
maar ik herken de eerste 2 foto's helemaal niet; wat tonen die?
Het 4e plaatje laat het inlaatspruitstuk zien, maar bij de E61 ziet dat er heel anders uit, de aanzuigbuizen zijn veel langer, en het gerasterde huis van het geheel is niet voorzien van zoveel ribben; als ik dit vergelijk met youtube filmpjes, dan is dit van de E90.
bovendien de 2e 'moer' vanaf rechts is geen moer, maar een bout, waarmee ook een beugel vastzit, dit voorkomt dat het spruitstuk omhoog kan, zoals omschreven.
De andere kant van de beugel zit vast met een M6 boutje, waarvan de moer er onder, al heel slecht bereikbaar, gewoon een ronde bus is; mogelijk hoort dat gepuntlast te zijn.
Maar evengoed krijg ik het spruitstuk niet meer dan 10 mm omhoog, laat staan de voorgeschreven 10 CM!
Wie heeft dit bij de hand gehad, en heeft tips?
Ik ben echt helemaal vast gelopen, en dat is me eigenlijk nog nooit overkomen.
En nogmaals, wat tonen de eerste 3 foto's van deze instructie, die ik helemaal niet kan thuisbrengen op mijn auto
Overzicht hoe mijn spruitstuk er uit ziet

Het beugeltje, nu 180 graden verdraaid onder de 2e 'moer'= bout van rechts/onder

Aansluiting gasklephuis; kan slangklem gewoon los draaien, maar het plastic deel gaat niet naar achteren, of komt los van de motor

Overzicht van de strut/bevestiging, die geheel anders is dan in de voorgaande beschrijvingen: enkele bout vs dubbele bout en dergelijke; bovendien gewoon bereikbaar na demontage van plastic covers.