E61 525d aut 2005 met 392k: risico's en klussen

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Keesjan
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 jan 2018, 09:34
Locatie: Amsterdam

Re: E61 525d aut 2005 met 392k: risico's en klussen

Bericht door Keesjan » 28 apr 2019, 14:50

@ Toink (en Robin):
Gelukkig ben ik afgestudeerd in de hogere slingerkunsten op de tarzan universiteit :-). Heb de auto destijds ook een beetje als hobbyproject gekocht en ben daarnaast ook wel perfectionistisch dus op goeie spullen niet bezuinigen. En als je een beetje handig bent scheelt dat een hoop in de portemonnee natuurlijk.

@Quadrantz:
Aii, dat klinkt ook lekker! Was die 1500,- een dealerprijs? Dat moet je dus inderdaad niet ergens halverwege de trip naar de bergen hebben inderdaad. Mijn km stand is nu net onder de 437k en dat betekent dat ik ongeveer 30k achter het stuur heb gezeten afgelopen jaar


Afgelopen week dus 2 veren voor vervangen en de knop van het achterklepraam. Raampje blijft nu keurig dicht maar snap nog steeds niet hoe dat systeem nou werkt en een licht onbevredigd gevoel blijft. Vervolgens bij de aircoboer geweest. Toen ik de auto kocht wist ik dat de compressor en de condensor beiden een lekje vertoonden. En inderdaad zat het systeem nog maar voor 30% gevuld. Dus het lijstje is weer gegroeid: eens kijken waar ik die onderdelen een beetje gunstig kan krijgen. Als het weer zo'n zomer wordt als vorig jaar is het wel lekker om het hoofd een beetje koel te kunnen houden.....

Ik heb sinds een paar weken een nieuw mobiel en heb gemerkt dat de auto dat niet zo lekker vindt. Hij verbreekt regelmatig het contact waarna ik de knoppen op het stuur niet meer kan gebruiken. Via de telefoon kan ik gelukkig nog wel opnemen en bellen waarbij het hands-free systeem gewoon werkt. Ik geloof dat ik dat maar even laat zitten. Wel wil ik nog een klein versterkertje op mijn aux zetten want ik moet de radio fors opdraaien om muziek op die uitgang te horen en als er dan verkeersinformatie tussendoor komt wordt je door de ANWB zo ongeveer je auto uitgeblazen Wat dan natuurlijk weer extra files kan opleveren.....

Het lampje van de airbag bleek overigens (na even zoeken) een gammel contactje te zijn in de buurt van de accu en heb ik met wat contactspray en een tieripje opgelost. Als het hele leven zo eenvoudig zou zijn.....

Wordt weer vervolgd....
Laatst gewijzigd door Keesjan op 21 mei 2019, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

BMW530/1976
Berichten: 597
Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10

Re: E61 525d aut 2005 met 392k: risico's en klussen

Bericht door BMW530/1976 » 29 apr 2019, 12:50

Een respectabele kilometerstand. Ik ben benieuwd hoe je dat aux probleem gaat oplossen want Ik heb het probleem ook.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”