Auto spuiten

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
DJLeonardo

Re: Auto spuiten

Bericht door DJLeonardo » 24 nov 2009, 20:43

Als je het goed wil doen niet nee. Als je het dan ook goed wil doen moet je ook alles spuiten zonder afplakken. Dus alles demonteren. ramen eruit, deuren eruit, strippen los. Daar zit 'm dan ook gelijk het meeste werk in. Vandaar dat de prijzen wel eens uiteen lopen. De goedkopere spuiters demonteren echt niks hoor. beetje tape en klaar. Dat ziet er niet uit uiteindelijk. Vaak doen ze b.v. de binnenkant van de portieren en motorruimte ook niet.

Als je het goed en goedkoop wil doen moet je eigenlijk zelf alles demonteren en voorbehandelen (schuren en plamuren van steenslag etc.) En dan je kale gedemonteerde auto met losse deuren, motorkap en koffer laten spuiten en zelf weer inelkaar zetten. Dan heb je het mooiste resultaat. Ik ben d'r destijds uitgebreid mee bezig geweest en uiteindelijk niet gedaan omdat het zo $#%^&* veel werk is en het de meerwaarde van je auto toch niet ten goede komt. Een overgespoten auto is immers altijd verdacht. -_-
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Pi-Airke

Bericht door Pi-Airke » 01 dec 2009, 17:57

DJLeonardo schreef:Een overgespoten auto is immers altijd verdacht. -_-
Dat vind ik altijd zo cru dat mensen dat zo denken over overgespoten auto's. Als je de kleur niet meer aan staat of de hij niet meer zo mooi in de lak staat wat is er dan mis met je auto op te frissen door hem opnieuw te laten spuiten. Mensen denken bij zo'n auto vaak meteen van ooh die zal wel flinke schade opgelopen hebben maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn vaak al helemaal niet bij mensen die zijn auto helemaal overspuiten.
Maar goed ingaande op het spuiten het is idd erg uitlopend kwa prijzen enzo. Wil je niet veel kwijt zijn dan zal je idd veel zelf moeten doen dat bespaart je echt een hele hoop. Heb zelf wel een tijdje in auto schade zaak gewerkt en zijn er zo weleens prijzen voorbij gegaan en dat is toch wel een dure bedoeling dat demonteren en monteren plus voorwerken van de auto.
Mja ik zou eerst zorgen dat je auto netjes en lekker loopt en gewoon nog een tijdje wachten met het overspuiten tot je zelf zoiets hebt van nu heb ik er ook meer als genoeg geld voor enzo.

XIDESIGN

Bericht door XIDESIGN » 03 dec 2009, 11:08

Geld is geen probleem meer, maar waar ik mee zit. auto is eind 92 dus oud. Motor heeft al bijna 250k gelopen dus oud. Is denk ik niet een auto waar je de komende 4-5 jaar zonder maar enkel probleempje mee kan rijden.

Cliff

Bericht door Cliff » 03 dec 2009, 17:29

Als hij goed onderhouden is valt dat wel mee.... zijn sterke blokken hoor ;)

Pi-Airke

Bericht door Pi-Airke » 03 dec 2009, 17:41

XIDESIGN schreef:Geld is geen probleem meer, maar waar ik mee zit. auto is eind 92 dus oud. Motor heeft al bijna 250k gelopen dus oud. Is denk ik niet een auto waar je de komende 4-5 jaar zonder maar enkel probleempje mee kan rijden.
Zoals cliff ook al aangeeft het gaat erom of hij altijd netjes is onderhouden. Maar een oude auto met zo'n km-stand wil echt niks zeggen hoor. Ook bij nieuwe auto's krijg je ook dingen die kapot gaan, het blijft altijd nog zo een auto blijft altijd geld kostten dus daar kan je helaas toch niks aan doen.
Mijn pa heeft destijds in 2001 een splinternieuwe Opel Zafira (opel is dan ook wel niet echt een merk maar goed :P) en die liep bij 150000 km op de teller helemaal in de soep. Er is toen 1 zuiger helemaal naar de malle moeren gegaan en is heel het blok eruit gemoeten om te reviseren. Dus zo zie je maar dat ook dat niks zegt. Het is gewoon zo als je je auto maar netjes bij houd en behandeld dat je vaak ook geen rare mankementen krijgt. Blokje netjes warm laten worden voordat je je gaspedaal diep intrapt dat is het voornaamste.
Mja het is gewoon zo als je de auto gewoon nog tijdje wilt blijven rijden en weer netjes in de lak wil hebben dan is spuiten een optie en anders gewoon keer goede poets beurt door een poetsbedrijf laten doen dan ziet hij er ook al heel netjes uit en kan je nog altijd kijken.

Cliff

Bericht door Cliff » 03 dec 2009, 17:47

Juist!

acekall

Bericht door acekall » 06 mar 2010, 01:29

Als ge een beetje handig bent kun je het ook zelf doen ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”