Wat zijn de nadelen, de voordelen lijken me duidelijk:
belast je door deze mod bv. net als met chippen ook je dieselpomp, turbo en verstuivers zwaarder?Wat ik via deze weg aanbied is een vervangingsintercooler die in plaats komt van de originele intercooler. Door het grote efficiente koeloppervlak kan de lucht hiermee beter gekoeld worden dan met de originele intercooler, wat op zijn beurt weer resulteert in meer vermogen en koppel.
Geschikt dus voor (bijna) alle auto's die standaard zijn uitgerust met een turbo(TD/TDS en de meeste andere diesels, en auto's met een compressor. Hierbij is dit te gebruiken wanneer er al een intercooler aanwezig is als vervangingsintercooler, maar ook wanneer er nog geen intercooler is valt deze unit ertussen te plaatsen. De vermogenswinst zal hierbij alleen maar groter zijn! Voor een 325TD bijvoorbeeld stijgt het vermogen hierdoor met maarliefst 30PK, en natuurlijk de bijbehorende koppelstijging van ruim 35nm! Voor andere modellen geld ook dat onder extreme omstandigheden een betere intercooler zonder problemen 20-25% extra vermogen kan opleveren!
