even voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
sitechris

even voorstellen

Bericht door sitechris » 31 jan 2009, 18:42

Ik zal me even voorstellen, ik ben Chris 32 jaar oud en woonachtig ergens in het midden van het land. Ik had me eerder al aangemeld op bmwforum, maar daar gebeurt niet zo veel. Bij toeval terecht gekomen op dit forum.

Ik rijd sinds vorige week voor het eerst BMW, heb een BMW 330xd Special Edition Touring van feb 2005 op de kop getikt. De auto heeft Huisselectgarantie en heeft slechts 39.000 kilometer op de teller. E46 diesels met een dergelijk lage kilometers zijn volgens mij al redelijk zeldzaam, maar ik heb er nog eentje :). De reden dat ik diesel rijd is simpel, ik rijd jaarlijks meer dan 55.000 kilometer per jaar. Voor de BMW reed ik een Skoda Octavia 2.0 TDI, die heb ik nieuw gekocht en volgeladen met opties, inc tuning. Een erg fijne auto, waarmee ik ruim 2 jaar met plezier heb gereden. Ik was ook niet direct van plan om een nieuwe auto te kopen, maar toen deze BMW langskwam, kon ik deze niet laten lopen.

Qua uitrusting blijft er weinig te wensen over.

- 4WD, automaat, Xenon, navi professional, harman en kardon soundsystem, elektrisch schuifdak, sportstoelen, lederen bekleding, cd-wisselaar, parkeersensoren, alarm, lichtsensor, regensensor, 17 inch lichtmetalen wielen, cruise control, stoelverwarming etc etc. Alles zit er wel zo'n beetje op.

Ik heb nu zo'n 1200 kilometer met de auto gereden, auto rijdt nog als nieuw. Interieur ziet er top uit, niets kraakt op piept en motorisch is de auto net ingereden :). Over de motor: een enorm verschil met mijn vorige VAG pompverstuiver. Die was heel explosief (giga turbogat). Deze motor is veel sportiever. Hij draait met grote vreugde toeren. En dat heerlijke geluid. Verslavend.

Wat ik verder nog kwijt wil: Geweldig onderstel, goddelijke sportstoelen en lekker stevige besturing. Ook op hoge snelheid (in DE had ik hem al even op 232 gezet, zat nog meer in) indrukwekkend. Wat een koersvastheid. Dankzij de 4WD kun je klaverbladjes ook met ongekende snelheid nemen. Wat een machine. Ik geniet van iedere milimeter die ik ermee mag rijden. Echt een droomauto.

Is de auto perfect? Nee, dat net niet. Hij is niet heel erg zuinig, vreselijk duur om te verzekeren en is erg krap. Verder mis ik nog wel wat kleine details die ik voorheen wel had (parkeersensoren voor, bandenspanningscontrolesysteem). En waar zijn in godsnaam die bekerhouders???? Buiten dit, een geweldige auto!

Foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bart335i

Re: even voorstellen

Bericht door Bart335i » 31 jan 2009, 18:46

Mooie auto hoor! Knappe vondst, met die kilometerstand!!

Met betrekking tot je "opmerkingen":
Hij is niet heel erg zuinig tja..., vreselijk duur om te verzekeren tja...en is erg krap tja... Maar dan heb je ook wat!!!. Verder mis ik nog wel wat kleine details die ik voorheen wel had (parkeersensoren voor, bandenspanningscontrolesysteem). En waar zijn in godsnaam die bekerhouders???? Tja, een bar is om in te drinken, een BMW is om in te r.....

Bart335i

Bericht door Bart335i » 31 jan 2009, 18:47

Maarruhh.... Welkom hier!! En gefeliciteerd met de fraaie aanwinst!

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 31 jan 2009, 18:47

hoi, welkom hier.

Fraaie wagen !!
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 31 jan 2009, 18:56

Welkom hier!

Een errug mooie auto hoor!
Veel plezier ermee.
M3-Bart schreef:-een BMW is om in te r.....
Racen? :>

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 31 jan 2009, 20:03

Welkom Chris, wat een dikke Touring heb je daar te pakken zeg, goed te lezen dat je er zoveel plezier mee hebt!
Het E46forum zal je, net als de Touring, niet tegenvallen ;)

Bekerhouders? Die kunnen optioneel op de plaats waar nu je telefoonadapter zit.....

:! Vergeet je niet te stemmen in de touringpoll?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Robbel

Bericht door Robbel » 31 jan 2009, 21:09

Welkom Chris! Wàt een wagen! zo lekker jong nog ook :love: :P
Complimenten ook voor de leuke voorstelling :duim:
En idd, Op het BMWforum is het rustiger dan rustig, daar was ik ook lid geworden voordat ik dit forum tegenkwam, waar het wèl een gezellig bewogen bedoeling is :)
VWB de bekerhouders; ik snap je irri's..ik mis ze ook..zou er gewoon standaard in moeten zitten..
Verder mis ik de '330-grill' onderin je bumpert :? dacht dat die er bij elke 330 in zat?
Iig veel lees- en postplezier hier op hèt E46Forum :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

sitechris

Bericht door sitechris » 31 jan 2009, 22:34

Robbel schreef: VWB de bekerhouders; ik snap je irri's..ik mis ze ook..zou er gewoon standaard in moeten zitten..
Verder mis ik de '330-grill' onderin je bumpert :? dacht dat die er bij elke 330 in zat?
Iig veel lees- en postplezier hier op hèt E46Forum :)
Mijn flesje cola kan ik nog wel in de kaarthouder proppen, dat scheelt ;)

Over de grill: op de 330 touring zie je de grill wel vaker niet. Ik mis het overigens niet, dit heeft ook wel wat, is iets meer incognito ;). Ik ga er dus vooralsnog niet in investeren, gaat me toch wel weer wat knaken kosten. Voorkant vind ik ook met grill niet de mooiste kant van de auto. Van de zijkant ziet de auto er het mooist uit! Ik heb al wel twee investeringen gedaan in mijn auto

Ik koop een wisselaar erbij, de voorbereiding is er al, hij hoeft alleen nog aangesloten te worden. Ik had wisselaar in vorige auto en wilde even weten of ik ook niet zonder kan. Het antwoord luidt neen! Het geluid van de Harman Kardon set is trouwens heel erg goed, dus met een wisselaar erbij is ook het muziekale genot optimaal!

Tweede investering: een volwaardige reservesleutel. Ik ben erg gesteld op details bij een auto. Ik heb nu het plastieke reservevodje, die doet echt afbreuk aan de klasse van de auto. Is echt te genant voor woorden!

Robbel

Bericht door Robbel » 01 feb 2009, 00:46

Ja ik snap je punt. Maar geef toe; met zo'n grilletje erin is het een heel ander gezicht in positieve zin..
Afbeelding
En voor de kosten hoef je het niet te laten op zich geloof ik.
anders misschien gelijk een m-pakketje eronder? ;)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Farl

Bericht door Farl » 01 feb 2009, 09:34

Welkom hier! Wat een bijzonder mooie uitvoering!

Betreft je overige wensen:
- zoek eens op dit forum naar "bekerhouders". Er zijn namelijk enkele oplossingen.
- misschien heb je een Ipod met muziek? Zoek dan eens hier naar "Intravee"!
- wat betreft je voorkant. Een M tech 2 bumperpakket staat geweldig op een facelift touring! :!

sitechris

Bericht door sitechris » 01 feb 2009, 09:55

Toch maar eens uitzoeken hoeveel het dan moet gaan kosten. Ik ga direct even googelen op foto's.

Farl

Bericht door Farl » 01 feb 2009, 10:50

Haha! Je krijgt nou al de kriebels om je auto te gaan updaten/modden! Welkom op het E46 forum! ;)

sitechris

Bericht door sitechris » 01 feb 2009, 13:29

ja, het autohart klopt altijd hard (en klopt portemonnee leeg) :)

sitechris

Bericht door sitechris » 31 mar 2009, 19:31

korte update van de auto. Inmiddels 12000 kilometer erbij gezet in net 2 maanden tijd. Buitengewoon fijne kilometers. Auto rijdt fantastisch

De redenen waarom mijn volgende auto weer een BMW zescilinder diesel wordt:
- Wat een topmotor. Heerlijk hoe graag de diesel toeren draait. En wat een sound. Zeer verslavend
- Automaat schakelt heerlijk
- Sportstoelen (beter ken ik ze niet)
- Besturing (direct en zwaar)
- Onderstel (WOW!)
- Interieur (BMW heerst)
- De H&K speakers. Die heersen!
- Fraaie looks. De auto is een plaatje!

Hoe het bevalt?
Auto is lekker los aan het komen. De eerste eigenaar heeft waarschijnlijk de auto altijd rustig bereden ;). 0-100 in 8 seconden rond gemeten, topsnelheid 233 op de teller. Topsnelheid volgens boekje is 225 km/h, dit klopt heel aardig. De Tom Tom die ik meenam op eerste ritje gaf toen 224 aan. De auto acceleert overigens soepel naar 220, dat vind ik persoonlijk wel belangrijk. Mijn vorige auto viel boven de 210 echt dood.

Gemiddeld verbruik 1 op 12 a 1 op 12,5. Gezien rijstijl, gewicht (1700 kg!) en automaat vind ik dat zeer acceptabel. De Freude am Fahren is wel wat waard :). Als ik heel rustig tokkel (100 a 120) dan kom ik op 1 op 14 a 1 op 15. Scheelt dus niet heel veel. Dan liever af en toe lekker op de kick-down staan ;). Wat ik wel jammer vind, de automaat is een vijfbak. De 1, 2 en 3 (tot 110 km/h) zijn relatief kort, dus het gat van 3e versnelling naar 4e versnelling is erg lang. Daardoor valt de auto een beetje stil (relatief dan) omdat je dan te weinig toeren draait (rond de 3000). Boven de 3500 toeren zijn de prestaties weer optimaal. Daarom zijn tussensprintjes tussen de 100 en 140 km/h in verhouding minder succesvol. Ben je eenmaal voorbij de 140 dan gaat de beer weer los. Het gat tussen 4e en 5e versnelling is wel weer prima.

Naast de plezierige kilometers wel een aantal probleempjes.
- Cuppende voorbanden of wiellager (dealer gaat dat onderzoeken). Iig veel herrie.
- Achterruit linksachter heeft eigen wil en gaat af en toe vanzelf naar beneden
- Nieuwe achterruit vanwege defecte achterruitverwarming
- BMW radio + navi mag vervangen worden, valt af en toe uit of de bedieningsknopjes werken niet meer
- Remsensor moet vervangen worden

Binnenkort ben ik hem 2 dagen kwijt bij de dealer. Gelukkig krijg ik 2 dagen vervangend vervoer. Uitstekende service van Bert Story!

Maar wat opvallend is, de probleempjes doen je humeur over de auto echt geen kwaad. Alleen instappen is al voldoende voor een grote glimlach!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 31 mar 2009, 19:38

Lijkt wel een Autoweek MyReview :+

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”