Ik rijd sinds vorige week voor het eerst BMW, heb een BMW 330xd Special Edition Touring van feb 2005 op de kop getikt. De auto heeft Huisselectgarantie en heeft slechts 39.000 kilometer op de teller. E46 diesels met een dergelijk lage kilometers zijn volgens mij al redelijk zeldzaam, maar ik heb er nog eentje
Qua uitrusting blijft er weinig te wensen over.
- 4WD, automaat, Xenon, navi professional, harman en kardon soundsystem, elektrisch schuifdak, sportstoelen, lederen bekleding, cd-wisselaar, parkeersensoren, alarm, lichtsensor, regensensor, 17 inch lichtmetalen wielen, cruise control, stoelverwarming etc etc. Alles zit er wel zo'n beetje op.
Ik heb nu zo'n 1200 kilometer met de auto gereden, auto rijdt nog als nieuw. Interieur ziet er top uit, niets kraakt op piept en motorisch is de auto net ingereden
Wat ik verder nog kwijt wil: Geweldig onderstel, goddelijke sportstoelen en lekker stevige besturing. Ook op hoge snelheid (in DE had ik hem al even op 232 gezet, zat nog meer in) indrukwekkend. Wat een koersvastheid. Dankzij de 4WD kun je klaverbladjes ook met ongekende snelheid nemen. Wat een machine. Ik geniet van iedere milimeter die ik ermee mag rijden. Echt een droomauto.
Is de auto perfect? Nee, dat net niet. Hij is niet heel erg zuinig, vreselijk duur om te verzekeren en is erg krap. Verder mis ik nog wel wat kleine details die ik voorheen wel had (parkeersensoren voor, bandenspanningscontrolesysteem). En waar zijn in godsnaam die bekerhouders???? Buiten dit, een geweldige auto!
Foto's