BMW start niet: foutcodes

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
kevin34

BMW start niet: foutcodes

Bericht door kevin34 » 20 dec 2015, 14:49

Hallo bimmerssss,

Gisteravond wilde ik mijn auto starten, maar ik kwam geen km verder :gek: Mijn e60 wilde niet starten. Hij wilde maar niet aanslaan. Heb het een paar keer geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik heb net de auto uitgelezen en er kwamen een aantal foutcodes uit: 4477, 4203, 44E2 en 4587. Nu heb ik op het internet gelezen dat het aan de crankshaft sensor kan liggen?

Waar ik ook achter kwam is dat de vacuumpomp een raar geluid maakte, dus heb ik ook een nieuwe besteld die ik ga vervangen. Kan het misschien ook aan de vacuumpomp liggen dat mijn auto niet start?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door kevin34 op 20 dec 2015, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

twanheering

Re: BMW start niet: foutcodes

Bericht door twanheering » 20 dec 2015, 15:02

Krukas sensor kan goed, maar dan zou die dat aangeven met uitlezen. Vacuümpomp lijkt me wat minder voor de hand liggend.

kevin34

Bericht door kevin34 » 20 dec 2015, 15:07

Hmm, maar geeft een van die codes die sensor niet aan?

twanheering

Bericht door twanheering » 20 dec 2015, 15:34

Zou je even moeten Googlen wat die foutcodes inhouden.

kevin34

Bericht door kevin34 » 20 dec 2015, 15:36

Oke bedankt. Maar iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 21 dec 2015, 07:46

4477 is je IBS
4203 is je gloei installatie
44E2 is de laad installatie (je dynamo)
4587 is je verwarmde brandstoffilter

Lijkt er in mijn ogen op dat er niet voldoende spanning aanwezig is om de auto te starten.
Uit de foutcodes maak ik op dat je een diesel hebt, tijdens het starten gebruikt deze de gloei installatie (ook al brandt het lampje niet altijd, er wordt wel degelijk voor gegloeid, gegloeid met starten en zelfs nagegloeid)
Als de DDE onvoldoende spanning meet kan deze de gloeistiften niet voldoende aansturen waardoor er te weinig warmte ontstaat. de auto slaat dan niet aan. om te voorkomen dat je blijft starten en er allemaal onverbrande diesel de uitlaat instroomt, genereert hij een foutcode en stopt hij met inspuiten. beste is om dus in ieder geval de codes ook even te wissen voor je het opnieuw probeert...

Ik zou eens beginnen bij de accu, sluit er een voltmeter op aan en lees deze af tijdens het starten, als de spanning onder de 10,4 volt daalt dan is de accu aan vervanging toe. Rond deze spanning is er simpelweg te weinig capaciteit om te starten, de motor maakt te weinig toeren om voldoende compressie-eindtemperatuur te genereren en daarbij levert de gloei installatie te weinig vermogen om de boel warm genoeg te krijgen. De diesel zal dus niet tot ontbranding komen.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

kevin34

Bericht door kevin34 » 31 dec 2015, 16:56

Hij start weer!! Mijn tankniveau was ongeveer 50%, dus ik ging ervan uit dat ik genoeg brandstof had. We kwamen er achter dat er helemaal geen brandstof meer zat in de tank, oh oh.... Iemand ervaring met de vlotter voor de tank of kan het iets anders zijn?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”