[325ti compact] fotoshootje....

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Chris van S

[325ti compact] fotoshootje....

Bericht door Chris van S » 26 jun 2011, 11:05

Na een paar jaar vreemd te zijn gegaan ben ik eindelijk sinds afgelopen donderdag weer een daily BMW rijder in de vorm van een 325ti compact. Het is de oude auto van mijn moeder en dat is echt prima. Ik weet de geschiedenis van de auto en dat weet je natuurlijk nooit als je een auto koopt. De auto is van 3/2002 en heeft nog geen 80k km gereden. Auto schakelt en functioneerd nog als nieuw. Dus niks stond in de weg om deze auto over te nemen.

Allereerst wat pics
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien is het een executive uitvoering met zwarte hemel, kruisspaak styling 42, oranje pinkers en zwarte stootstrips ipv de grijze die af fabriek op een 325ti zitten. De eerste mod had ik al gekocht, en dat was een pookknop in de kleur van de dashbordlijsten er zat namelijk een alu gekleurde pookknop in.... :gek:
Deze compact heeft geen M pakket gemonteerd zitten. Eigenlijk is dat wel een must have, maar gezien de geinige samenstelling van de auto heb ik besloten om de auto ook zo te laten. m.u.v. onderhuids enkele dingen aan te pakken zoals onderstel en veerpootbrug. En eigenlijk ben ik erg fan van een mooi onderstel met kleine wielen dus dan zijn die prachtige kruissspaak 42 wielen precies wat ik wil.

Bij ontvangst van de auto had ik donderdag gelijk heel het interieur schoongemaakt zodat ik met een frisse start mijn eerste kilometers kon gaan maken. Maar wat echt niet kon achterblijven is een grondige poetsbeurt. Dus gisteren heb ik 3/4 dag gedaan over het clayen van de compact. Pff, ongelovelijk wat voor vuiligheid er in 9 jaar kan achterblijven op een auto. Ook heeft de auto in de 9 jaar nooit een polijstbeurt gehad, dus die krijgt de TI a.s. zaterdag. Tot dan staat hij in elk geval redelijk lekker te glimmen door de Autoglym EGP wax die ik voor de zekerheid heb opgebracht.

Ik had een tijdje niet gereden in deze compact en dan ook nog het feit dat het je eigen auto is maakten de eerste ritten beetje extra leuk. Alleen ik vond de auto erg traag! In mijn werkcarriere heb ik in alle soorten en maten E46's gereden in diverse staat van dienst. Dus met die vergelijking vond ik de compact erg traag. Nu is dat ook niet heel erg raar. De auto is afgelopen jaren alleen gebruikt voor boodschappen een dorp verder en om is een ritje van 50km te maken naar mijn zus. Maar weet gewoon zeker dat de auto afgelopen jaren niet lekker is losgereden, dus de motor is daardoor erg tam. Dus ben begonnen met rustig de auto weer lekker losser te rijden. Gisteravond een ritje van heen en terug 250km met een tank V-power in zn mik. Op de terugweg heb ik zeker een uur lang op de CC gereden zonder te hoeven remmen o.i.d. met onderstaand uitzicht. Het moet nog blijken of de motor wat wakkerder is geworden, maar het lijkt wel zo

Afbeelding

Afbeelding
(behalve de benzine meter bleeft niet rechtop staan.... :jack: )
Ik vind dit prachtig om te zien. Gaaf detail dat bij BMW's de wijzers altijd "gelijk" staan van de snelheidsmeter en toerenteller. Maar dit was extra gaaf om te zien; alle wijzers omhoog.

In elk geval heb ik onderstaande mods in gedachte.
- chocolade letter nummerplaten (komen dinsdag)
- demontage CDV
- Nokia carkit demonteren (incl steun) en montage parrot carkitje
- OEM veerpootbrug
en op lange termijn toch ook een setje schokbrekers, waarschijnlijk een setje Bilstein B4.
Voor van de winter ga ik vast op zoek naar een setje 16" stalen wielen om de sleeper gedachte in stand te houden....

p.s. ik heb ook al gekeken naar een setje rode achterlichten. Maar ik vind de grijze lexuslook achterlichten toch eigenlijk best prima staan!
Laatst gewijzigd door Chris van S op 26 jul 2011, 22:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Roytimmerman89
BimmerPortal Fotograaf

Re: 325ti compact "sleeper edition"

Bericht door Roytimmerman89 » 27 jun 2011, 10:48

Mooie compact zo!

Phantom

Bericht door Phantom » 27 jun 2011, 11:25

Beetje warm nu voor chocolade letters :+

Ziet er netjes uit allemaal. Wat is er met de CDV?
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Beens1

Bericht door Beens1 » 27 jun 2011, 13:53

Mooie Compact! :duim:

bofkont

Bericht door bofkont » 27 jun 2011, 14:53

Dikke compact, staat er zeer netjes bij :duimen:
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 27 jun 2011, 22:45

Mooie compact! En lekker weinig km's ook. Veel plezier ermee!

Chris van S

Bericht door Chris van S » 28 jun 2011, 12:01

@Phantom: CDV is die koppelings begrenzer.
@Darudev: gestemt heb ik paar weken terug al.

Bedankt voor de compliments ben echt erg blij met de auto. Zit momenteel op mn werk en als het goed is komen de chocoladeletter platen vanmiddag. :gekdoen:
Klein detail maakt groot verschil, althans vind ik.
Zondagmiddag alle kunststof delen gepoetst onder de motorkap. Echt bizar hoe erg dat opknapt. Al zag het er nog als nieuw uit gewoon. En dat voor een auto van meer dan 9 jaar oud!!

Ik baal alleen van de uitlaatsierstukjes. Die zitten niet mooi gemonteerd maar krijg ze er niet af om ze te hermonteren. Heeft iemand tips?

bofkont

Bericht door bofkont » 28 jun 2011, 12:23

Als het de orginele orginele sierstukjes zijn, is het heel makkelijk om ze los te krijgen, je moet ruimte zien te krijgen tussen de demper en de sierstukjes.
Ze worden zeg maar aangeslagen en dan omklemmen ze de einddemper.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Chris van S

Bericht door Chris van S » 28 jun 2011, 21:01

@bofkont± ik heb even gekeken nav je advies. Maar hoe maak jij die ruimte maken tussen de sierstukjes en de einddemper?

Chris van S

Re: [325ti compact] domstrebe gemonteerd

Bericht door Chris van S » 01 jul 2011, 17:31

Vandaag heb ik weer een mod gedaan aan de compact. Ik had van de week een de OEM veerpootbrug besteld op mijn werk en vandaag gemonteerd. Kost wat maar dan heb je ook ECHT wat. Het is een ///M veerpootbrug, maar volgens mij niet degene die op de ///M3 gemonteerd zit, toch? Op de kappen voor bovenop de poten staat het ///M logo. Ik dacht dat het een normale OEM VPB was, vandaar dat ik 'm had besteld. Ik wil juist geen ///M onderdelen monteren om de sleeper gedachte hoog te houden. Maargoed, nu we hem toch hebben.... :P

Heb een heel klein stukje proefgereden, en persoonlijk vind ik de auto er een stuk leuker door sturen. Voor de liefhebbers heb ik foto's gemaakt tijdens de montage.

Delen uitgepakt
Afbeelding
Zoals het was
Afbeelding
Alleen de schalen gemonteerd.
Afbeelding
En de poot ertussen.
Afbeelding

Staat geweldig mooi he! En het heeft nog nut ook....

Ook nog foto's van de chocoladeletters...

Afbeelding

Afbeelding

mantisnl

Bericht door mantisnl » 01 jul 2011, 17:46

Mooie mod :) Is dezelfde als de M3 VPB alleen dan in het chroom. De M3 heeft een zwart gelakte.

Chris van S

Bericht door Chris van S » 01 jul 2011, 17:54

Ah zo! Weten we dat ook weer.... :duim:

Chris van S

Re: [325ti compact] uitgebreide poetsbeurt

Bericht door Chris van S » 25 jul 2011, 19:45

Zo zachtjes aan ben ik lekker bezig om de 325ti compact helemaal mijn auto te maken. Ik ben echt ontzettend blij met de E46.
Hiervoor reed ik in een Ford Focus II uit 2005 getuned tot +/- 260pk/400nm op de voorwielen. Op papier ben ik dus een stap achteruit gegaan. En toch, toch vind ik de 325ti een fijnere auto. Ondanks dat het E46 model vele jaren ouder is, is de afwerking mooier, techniek moderner en de RWD is eigenlijk gewoon lekker. En laten we niet vergeten dat de balans in de E46 door bochten heen vele malen beter is. Heerlijk hoe de compact zich gedraagd door de bochten op snelheid.
Dan daarbij ben ik eigenlijk best blij dat ik van de turbo af ben. Met turbo rijden is echt lekker, want je hebt altijd koppel. Maar je word gewoon arrogant in het verkeer want je komt er altijd wel voorbij EN je rijd ook altijd te hard (althans, ik wel). De 2.5 vijfcilinder met fluit was geweldig, maar met de M54B25 vermaak ik mij best prima. ;)

Inmiddels heeft de auto compleet een poetsbeurt gehad waardoor hij glimt als een zonnetje. Voor mijn gevoel rijd de auto daardoor als nieuw....
Deze stappen heb ik gedaan

1 - Wassen - BMW Shampoo en Washmitt
2 - Clayen - Bilthamber en Meguiars consumenten clay + Last Touch (1:1)
3 - Grof Polijsten want dat was echt nodig na 10 jaar!
4 - Waxen 1 Autoglym extra gloss protection
6 - Waxen 2 Poorboys Paste Wax
7 - Wheelwax voor de velgen
8 - Carlack68 verzegeling voor de ramen (geweldig spul!)
9 - Leather cleaner en polish voor het half leer.

Jammer genoeg regende het afgelopen week zoveel dat ik niet eens de gelegenheid heb gehad om een paar gave foto's te schiet de auto staat er nu zo netjes bij... Al vind ik het wel geweldig om overal druppels op de auto te zien. Of ben ik daar de enige in die het niet erg vind dat z'n pas gepoetste auto nat word? :gek:

Maargoed buiten de poetsbeurt heeft de 325ti nog een mooie mijlpaal bereikt! :W
Afbeelding

Ook heb ik een stalen 7Jx16 ET34 wielset te pakken gekregen. (net een wat beredere set)
Dit voor mijn 205/55 16 winterbanden die ik onder mijn Focus ST had. Dus voor de winter ben ik vast voorbereid. :shine:

Ook heb ik op mijn werk de climate control laten afzuigen en weer weer op druk gezet met R134A. Na 10 jaar zat er nog 450gr van de 750gr in het systeem. Dus dat was nog redelijk lijkt mij zo...

Zodra ik de kans heb, en het is mooi weer, ga ik met mn DSLR en statief op pad om een paar plaatjes te schieten. En post ik ze hier voor de liefhebbers....

Plannen heb ik nog wel.
Nog steeds moet de CDV eruit en ik wil de bakolie laten verversen. Ik vind de bak te hakerig schakelen voor een BMW...
En eigelijk zou ik de voor en achterbumper willen laten de- en monteren. Want als je goed kijkt zitten die er gewoon scheef onder. En, dan kan tegelijkertijd 1 PDC sensor weer goed worden gemonteerd. Voor het mooi zit de sensor net iets te diep, dus als het gaat regenen dat blijft er nog een laagje water in het gat van de bumperlijst zitten en gaat de hoor je de bekende onondoorbroken PDC piep... :bang:
Dus wie is er handig??? ;)

To be continued!!!

Chris van S

Re: [325ti compact] poetsbeurt, airco, winterwielen, etc...

Bericht door Chris van S » 26 jul 2011, 22:21

Vanmiddag heb ik maar even een vluchtig fotoshootje gedaan....

Afbeelding
DSC08258 by chrisvs28, on Flickr

Afbeelding
DSC08278 by chrisvs28, on Flickr

Afbeelding
DSC08273 by chrisvs28, on Flickr

Afbeelding
DSC08262 by chrisvs28, on Flickr

Afbeelding
DSC08282 by chrisvs28, on Flickr

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”