Allereerst wat pics

Zoals jullie kunnen zien is het een executive uitvoering met zwarte hemel, kruisspaak styling 42, oranje pinkers en zwarte stootstrips ipv de grijze die af fabriek op een 325ti zitten. De eerste mod had ik al gekocht, en dat was een pookknop in de kleur van de dashbordlijsten er zat namelijk een alu gekleurde pookknop in....

Deze compact heeft geen M pakket gemonteerd zitten. Eigenlijk is dat wel een must have, maar gezien de geinige samenstelling van de auto heb ik besloten om de auto ook zo te laten. m.u.v. onderhuids enkele dingen aan te pakken zoals onderstel en veerpootbrug. En eigenlijk ben ik erg fan van een mooi onderstel met kleine wielen dus dan zijn die prachtige kruissspaak 42 wielen precies wat ik wil.
Bij ontvangst van de auto had ik donderdag gelijk heel het interieur schoongemaakt zodat ik met een frisse start mijn eerste kilometers kon gaan maken. Maar wat echt niet kon achterblijven is een grondige poetsbeurt. Dus gisteren heb ik 3/4 dag gedaan over het clayen van de compact. Pff, ongelovelijk wat voor vuiligheid er in 9 jaar kan achterblijven op een auto. Ook heeft de auto in de 9 jaar nooit een polijstbeurt gehad, dus die krijgt de TI a.s. zaterdag. Tot dan staat hij in elk geval redelijk lekker te glimmen door de Autoglym EGP wax die ik voor de zekerheid heb opgebracht.
Ik had een tijdje niet gereden in deze compact en dan ook nog het feit dat het je eigen auto is maakten de eerste ritten beetje extra leuk. Alleen ik vond de auto erg traag! In mijn werkcarriere heb ik in alle soorten en maten E46's gereden in diverse staat van dienst. Dus met die vergelijking vond ik de compact erg traag. Nu is dat ook niet heel erg raar. De auto is afgelopen jaren alleen gebruikt voor boodschappen een dorp verder en om is een ritje van 50km te maken naar mijn zus. Maar weet gewoon zeker dat de auto afgelopen jaren niet lekker is losgereden, dus de motor is daardoor erg tam. Dus ben begonnen met rustig de auto weer lekker losser te rijden. Gisteravond een ritje van heen en terug 250km met een tank V-power in zn mik. Op de terugweg heb ik zeker een uur lang op de CC gereden zonder te hoeven remmen o.i.d. met onderstaand uitzicht. Het moet nog blijken of de motor wat wakkerder is geworden, maar het lijkt wel zo

(behalve de benzine meter bleeft niet rechtop staan....

Ik vind dit prachtig om te zien. Gaaf detail dat bij BMW's de wijzers altijd "gelijk" staan van de snelheidsmeter en toerenteller. Maar dit was extra gaaf om te zien; alle wijzers omhoog.
In elk geval heb ik onderstaande mods in gedachte.
- chocolade letter nummerplaten (komen dinsdag)
- demontage CDV
- Nokia carkit demonteren (incl steun) en montage parrot carkitje
- OEM veerpootbrug
en op lange termijn toch ook een setje schokbrekers, waarschijnlijk een setje Bilstein B4.
Voor van de winter ga ik vast op zoek naar een setje 16" stalen wielen om de sleeper gedachte in stand te houden....
p.s. ik heb ook al gekeken naar een setje rode achterlichten. Maar ik vind de grijze lexuslook achterlichten toch eigenlijk best prima staan!