ET verhogen dmv afdraaien: verstandig? waar laten doen?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Griffendahl

Re: ET verhogen dmv afdraaien: verstandig? waar laten doen?

Bericht door Griffendahl » 13 jul 2010, 22:25

Eigenlijk zeg je het zeg je het zelf ook al he ??
Robbel schreef:Hoe het nu is, komt mn wiel 23 mm verder naar buiten, en 2 verder naar binnen tov de originele toestand... de ET waarde is optimaal, als het midden van het wiel precies boven de wiellagers zit (dacht ik?)
Als je wiel 23 mm verder naar buiten komt en 2 mm verder naar binnen, dan verschuift je midden toch 10,5 mm naar buiten... ?? Dan hangt die dus nooit net zo boven je lagers als dat die oorspronkelijk deed. Waaruit je wel kunt opmaken dat de belasting zwaarder wordt, want de arm waarmee die nettokracht effectief op je lager werken wordt dus 10,5mm langer.

Over de krachten voor je lager zou ik me verder niet zo heel druk maken, het ergste wat je kan gebeuren is die op een gegeven moment er een keer mee op houdt, dan zet je er een nieuw lager in en kan je er weer veel plezierige km's tegenaan.

Robbel

Bericht door Robbel » 13 jul 2010, 22:52

jaa klopt ja, het midden verschuift +/-10... dat verschilt de ET-waarde ook gewoon tov origineel, dus die gedachtegang had ik in de eerste instantie ook, maar toen begon ik te denken :roll:

het midden verschuift wel, maar doordat de velg breder is en daardoor eigenlijk net zo ver naar binnen steekt als origineel, dacht ik dat dat het krachtenspel weer een beetje in evenwicht zou brengen... denk ook dat dit wel gedeeltelijk waar is... alleen komen de krachten die op die 23 mm, aan de buitenkant, spelen erbij zeg maar, kun je me nog volgen? :+ komt er dan dus op neer dat het lager idd zwaarder belast zal worden, maar in mindere mate dan aan de voorwielen het geval zal zijn denkik..

maar ik maak me er idd niet zo druk om hoor :)
Spoiler: Laat zien
ff tussen haakjes: (wat kost een nieuw wiellager?) :+
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Erik R.

Bericht door Erik R. » 13 jul 2010, 23:12

Voor mijn wielkasten uitrollen was ik 200 euro kwijt omdat bij een coupe een soort pur in de randen zit wat er eerst uit moet

en de velgen afdraaien is bij mij gratis gedaan omdat ik even iets voor hem ben gaan ophalen zo hebben we wat voor elkaar gedaan maar was inderdaad anders iets van 60 euro.

Iedereen heeft er zo zijn mening over maar heb nooit iemand gehoord die dit heeft laten doen en problemen heeft gehad met een gebroken velg of iets.
Hoor meer slechte verhalen over gebroken en gescheurde imitatie velgen, en daar rijden ook veel mensen mee zonder problemen.
als je het allemaal niet te extreem doet moet het gewoon zonder problemen kunnen.
Heb zelf nooit problemen gehad en nou vraag ik redelijk wat van me auto in de bochten.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 14 jul 2010, 07:30

Erik R. schreef:Hoor meer slechte verhalen over gebroken en gescheurde imitatie velgen, en daar rijden ook veel mensen mee zonder problemen.
En dan zijn er mensen die imitatievelgen dan nog graag willen afdraaien ook...

Robbel

Bericht door Robbel » 16 jul 2010, 16:48

ja...ik heb imitatievelgen idd :X

ik zit nog een beetje in een twijfelfase moet ik zeggen... maar als er wat afgedraait wordt zal t 2 mm worden... lijkt me toch niet dat dat nu een beangstigend effect kan hebben...
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Tommylicious

Bericht door Tommylicious » 28 feb 2011, 22:01

Kan je 4-5mm afdraaien op een m3 evo velg? Ik heb het op de achtervelgen.

Tommylicious

Bericht door Tommylicious » 03 mar 2011, 19:36

Iemand?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”