angel eyes hulp sproeier los

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Geniaale

angel eyes hulp sproeier los

Bericht door Geniaale » 26 okt 2008, 14:03

wie weet hoe ik de sproeier strip los krijg in de hoek zit ie vast maar hoe maak je dat los ik ben bang dat ie afbreekt

Afbeelding
Afbeelding

Dnl

Re: angel eyes hulp sproeier los

Bericht door Dnl » 26 okt 2008, 14:20

-Na mijn weten- Niet los halen!
De linker kant los halen en dan "laten hangen" ..

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 26 okt 2008, 15:06

Dnl schreef:-Na mijn weten- Niet los halen!
De linker kant los halen en dan "laten hangen" ..
De linker kant is natuurlijk een beetje betrekkelijk.
Wat Dnl bedoelt is dat je de strip van de binnenkant uit (vanuit de nieren gezien) moet loshalen.
Dan lostrekken totdat je bij de sproeiers bent. Deze kun je ook nog een stukje uittrekken voor bewegingsvrijheid.
De strip moet aan de buitenkant (de kant aan de wielkasten) vast blijven zitten.

Geniaale

Bericht door Geniaale » 26 okt 2008, 16:09

kan je dan de kap los hallen dat de ringen erin kunnen ?? :?

Dnl

Bericht door Dnl » 26 okt 2008, 16:17

Yup :) ...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 26 okt 2008, 20:03

bjornc schreef: Wat Dnl bedoelt is dat je de strip van de binnenkant uit (vanuit de nieren gezien) moet loshalen.
Dan lostrekken totdat je bij de sproeiers bent. Deze kun je ook nog een stukje uittrekken voor bewegingsvrijheid.
De strip moet aan de buitenkant (de kant aan de wielkasten) vast blijven zitten.
Het kan we voorkomen dat je hierna een grote plas ruitenwisservloeistof op je oprit hebt liggen :! :X Maar dat kan verder geen kwaad...

Farl

Bericht door Farl » 26 okt 2008, 20:33

Toen ik mijn angel eyes heb geplaatst op de angel eyes workshop moesten we echt heel hard trekken om deze strip van de sproeier los te krijgen. Er zit een soort druk in de sproeier waardoor je erg hard moet trekken, dit kon geen kwaad en we hebben het toen allemaal moeten doen. Trek wel behendig en recht en in één beweging en schrik niet van de waterstraal die eruit spuit. Het hele reservoir spuit dan leeg! -_-

Geniaale

Bericht door Geniaale » 27 okt 2008, 20:00

farl schreef:Toen ik mijn angel eyes heb geplaatst op de angel eyes workshop moesten we echt heel hard trekken om deze strip van de sproeier los te krijgen. Er zit een soort druk in de sproeier waardoor je erg hard moet trekken, dit kon geen kwaad en we hebben het toen allemaal moeten doen. Trek wel behendig en recht en in één beweging en schrik niet van de waterstraal die eruit spuit. Het hele reservoir spuit dan leeg! -_-

dus je kan door trekken tot je heel de sproeier eruit trekt ?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 okt 2008, 20:03

Zo ver hoef je heel niet...

Farl

Bericht door Farl » 27 okt 2008, 23:52

Geniaale schreef:
farl schreef:Toen ik mijn angel eyes heb geplaatst op de angel eyes workshop moesten we echt heel hard trekken om deze strip van de sproeier los te krijgen. Er zit een soort druk in de sproeier waardoor je erg hard moet trekken, dit kon geen kwaad en we hebben het toen allemaal moeten doen. Trek wel behendig en recht en in één beweging en schrik niet van de waterstraal die eruit spuit. Het hele reservoir spuit dan leeg! -_-
dus je kan door trekken tot je heel de sproeier eruit trekt ?
Ik kan natuurlijk niet precies zien hoe jouw sproeier erbij hangt, maar dat hebben wij wel gedaan.
Griffendahl schreef:Zo ver hoef je heel niet...
Niet? Wij hebben het wel zo gedaan. Hoe heb jij het dan gedaan?

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 28 okt 2008, 00:04

Officieel moet je eerst de sproeierkop (dus het gedeelte dat eruit komt wanneer ie spuit) er af trekken.
Dus iemand in de auto die de hendel bedient en iemand die de kop vastgrijpt wanneer deze gaat spuiten (jas aan, je kunt nat worden!)
Als je de kop eenmaal vast hebt kun je deze makkelijk eraf trekken met een kleine beweging naar achter en links/rechts.

Loopt inderdaad wel je hele reservoir leeg, dus misschien slim om van te voren even alles leeg te laten lopen of gewoon onderweg leeg spuiten.. (h)
www. M3 register .nl

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 28 okt 2008, 00:07

Volgens mij kun je ter voorkoming van zeiknat worden ook het pompje uit je ruitewisservloeistof-reservoir lostrekken en hier bv wat tape overheen zetten. Dit gaat heel simpel.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Dnl

Bericht door Dnl » 28 okt 2008, 00:23

Ik zou de strip gewoon laten hangen, zo hebben wij het ook gedaan.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 28 okt 2008, 09:41

farl schreef:Niet? Wij hebben het wel zo gedaan. Hoe heb jij het dan gedaan?
Gewoon vanaf de binnenzijde die strip iets lostrekken tot je voldoende ruimte hebt je koplampglas te demonteren... Aan de buitenzijde zit die dan nog gewoon op zijn plaats.

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 28 okt 2008, 17:36

Je kan idd als je heel voorzichtig bent ook de lijst zodanig naar voren trekken dat je genoeg ruimte hebt om het glas te verwijderen. Als je het op deze manier doet, leg dan een doekje op de bumper oid om te voorkomen dat je krasjes maakt met de lijst. De veilige manier is om het geheel eraf te halen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”