Bericht
door AdE39 » 30 dec 2016, 14:40
Goede middag beste Paulusss,
Als ik dan al de onderdelen bij de BMW dealer zou bestellen, dan is mijn ervaring.
Als ik tijdens een normale werkweek zou bestellen op een maandag, dan heb ik normaal gesproken het onderdeel dinsdag in mijn bezit.
Enkel dient u dan wel voor 11:00 uur te bestellen, maar dit kan van dealer tot dealer schelen.
Dus vraag er gewoon naar, dan weet u precies wanneer u het onderdeel kan afhalen.
Ik heb dus ook zitten kijken, maar het beste kan men visueel de slangen brij van een V8 bekijken, want er zitten nog al wat slangen over al voor de koeling.
Het is erg mooi een V8, maar dan ben ik blij met mijn 6 in lijn.
Maar desondanks zit ik ook wel eens aan een vette V8 te denken hoor, dat mag u gerust weten van mij!
Hier had men zeker veel meer stalen leidingen mogen gebruiken, of heel dat leidingen gedoe op de schop kunnen nemen.
Dit had de fabrikant veel eenvoudiger kunnen construeren!
Ik zou toch even de moeite nemen, om een monteur te laten kijken, welke slang u nodig heeft.
Ik denk dat het ook geen overbodige luxe zou zijn, om die hele slangenwinkel aan de achterzijde van de motor te vervangen.
Het kan zijn, dat wanneer er een slang slecht word, dat er nog wel meerdere aan het einde van hun levensduur zijn.
Neem beter het zekere voor het onzekere!
Ik weet dat dit in de papieren kan lopen!
Maar als u na deze slang te hebben vervangen, de volgende slang lek raakt, dan kunt u het circus weer opnieuw beginnen.
Dit kost extra geld en tijd, de tijd maakt niet zoveel uit.
Maar u zult net zien, dat het weer op een ongelegen moment komt, dat u het net niet kan gebruiken.
Dus knijp eens in alle slangen, misschien zegt dit genoeg, wat u ziet, en voelt.
Een uitgeharde slang hoeft geen droogte scheurtjes te hebben, maar kan wel heel erg stug, of misschien wel kraak geluiden maken, als u in de slang knijpt.
Dar krakende geluid bij het in de slang knijpen, dat wil zeggen, dat de slang aan de binnen zijde is uitgehard.
En dat het oppervlak van de slang enkel nog maar in orde blijkt te zijn!
Pas daar goed voor op, dit noem ik een tikkende tijdbom, die elk moment kan knappen of scheuren.
Het zou erg veel zonde zijn, dat dit gebeurt wat ik al heb beschreven, of dat u nu net op dit moment de motor oververhit rijd, of misschien nog erger.
Wees voorzichtig, beste Paulusss!
Bekijk, knijp de slangen eens goed, en voel en luister goed, of u geen knappende geluiden voelt of hoort!
Dit zegt echt erg veel over een koelslang.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad