Ik ben Sjaak en heb mijn 318i al een aantal maanden. In 1993 heb ik ook een 318i (E30) gehad uit 1988 (toen facelift type). Hier was ik helemaal weg van, en heb er ook veel zelf aan gedaan (toen nog zonder mijn vriend google). Ik heb deze auto naar de 300.000 gestuurd, en het motortje was nog prima toen ik afstand van de auto deed.. Dat zal ik nooit vergeten

Na een jaar of 15 bmw-loos geweest te zijn heb ik nu sinds een aantal maanden een 318i uit 2002 (facelift type). Toen ik hem kocht was hij "goed", alleen heb ik er intussen al flink wat zaken aan moeten doen:
- Inhouden (valse lucht)
- Soms even uitvallen tijdens het rijden (nog niet aangepakt, maar ik verdenk de krukas sensor)
- Nukkig alarm (uitgebouwd)
En een raamschakelaar die ik in Duitsland heb moeten uitbouwen. Ik deed mijn raam op een parkeerplaats open en toen ik heb dicht wilde doen lukte dat niet meer

Pas 2 maanden later bedacht ik me dat ik de auto gewoon met de afstandsbediening op slot had kunnen zetten en de comfortsluiting had kunnen gebruiken... Stom dat ik daar toen niet aan dacht!

Ik google mijn technische vragen meestal en kom dan steeds op dit forum terecht. Zo heb ik hier al flink wat gelezen.. En daar ga ik mee door denk ik